Prototip, predstavljen v Las Vegasu, je podoben konceptu, ki ga je Sony prvič razkril na CES-u pred tremi leti. Cena električnega vozila naj bi bila konkurenčna cenam drugih proizvajalcev premijskih avtomobilov, kot so Mercedes-Benz, BMW, Volvo in Audi. Foto: Afeela
Prototip, predstavljen v Las Vegasu, je podoben konceptu, ki ga je Sony prvič razkril na CES-u pred tremi leti. Cena električnega vozila naj bi bila konkurenčna cenam drugih proizvajalcev premijskih avtomobilov, kot so Mercedes-Benz, BMW, Volvo in Audi. Foto: Afeela

Pred tremi leti je tehnološki gigant Sony s predstavitvijo elegantne konceptne limuzine z imenom vision-S osupnil udeležence na sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu. Avtomobil z zaslonom od stebra do stebra in poudarkom na glasbi ter zabavi naj bi prikazal, kako bi bilo videti, če bi Sony dejansko izdelal tak avto. Hkrati pa so zagotovili, da tega ne nameravajo storiti.

Izkazalo se je, da to ni povsem res. Na začetku leta 2022 je v javnost prišla novica, da Sony ustanavlja skupno podjetje s Hondo, cilj pa je proizvodnja in prodaja električnih vozil. Avtomobili Sony-Honda naj bi šli v proizvodnjo v eni od 12 Hondinih tovarn v ZDA, vendar podrobnosti o načrtovani količini niso bile razkrite. Električni avtomobil na novo ustanovljene znamke Afeela bo leta 2026 najprej na prodaj v ZDA, pozneje pa tudi na Japonskem in v Evropi. Prednaročila naj bi se začela leta 2025.

Naročniške storitve

V Las Vegasu so letos predstavili nov električni prototip EV pod znamko Afeela. Izvršni direktor podjetja Sony Honda Mobility Jasuhide Mizuno je dejal, da bo avtomobil izkoristil Sonyjeve izkušnje z umetno inteligenco, zabavo, virtualno resničnostjo in razširjeno resničnostjo, zato bo to edinstveno električno vozilo.

Afeela ima več kot 40 senzorjev, vključno s kamerami, radarjem, ultrazvokom in lidarjem, ki so vgrajeni po vsej zunanjosti vozila. To izboljša njegovo zaznavanje predmetov in je v pomoč pri avtonomni vožnji. Iz Sonyja so še sporočili, da pričakujejo, da bo programska oprema omogočala naročniške storitve, zato bodo morali lastniki vozil verjetno plačati mesečno naročnino za dostop do določenih funkcij.