Od leta 1983 dalje je bil peugeot 205 deležen marketinškega pristopa, ki je ustrezal njegovim lastnostim. Takoj ob lansiranju se ga je prijel vzdevek
Od leta 1983 dalje je bil peugeot 205 deležen marketinškega pristopa, ki je ustrezal njegovim lastnostim. Takoj ob lansiranju se ga je prijel vzdevek "magična številka". Oglaševalske kreacije, v katerih je nastopil, so bile učinkovite in v trendu s časom, kot na primer slavni film, v katerem peugeotu v slogu "Jamesa Bonda" na zamrznjenem jezeru sledi vojaško letalo in ga bombardira. Foto: Peugeot

Zgodovina modela peugeot 205 je neločljivo povezana z zgodbo Jeana Boillota, člana upravnega odbora Peugeot konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Ravno on je bil tisti, ki je v zahtevnem obdobju podjetja zasnoval ambiciozen projekt novega majhnega avtomobila, ki ne bi bil zgolj mestni avtomobil, temveč tudi vsestransko uporabno vozilo za enostavno vožnjo tako po mestu kot zunaj njega, s katerim bi se lahko prevažala manjša družina in ki bi bil hkrati cenovno ugoden. Avtomobil, ki bi zadostil vsem potrebam.

Avtomobilski šport je predstavljal zelo učinkovito sredstvo za promocijo peugeota 205 in znamke Peugeot. Leta 1984 je Peugeot na pobudo Jeana Todta vstopil v kraljevsko disciplino svetovnega reli prvenstva, v znamenito kategorijo
Avtomobilski šport je predstavljal zelo učinkovito sredstvo za promocijo peugeota 205 in znamke Peugeot. Leta 1984 je Peugeot na pobudo Jeana Todta vstopil v kraljevsko disciplino svetovnega reli prvenstva, v znamenito kategorijo "skupine B", v kateri je nastopil 205 Turbo 16. Foto: Peugeot

Soočenje s Pininfarino

Pri francoski znamki so zastavili nove smernice na področju oblikovne zasnove, tehnologije in trženja. Medtem ko je večino prejšnjih Peugeotovih modelov oblikoval Pininfarina, je na internem natečaju zmagal projekt notranjih oblikovalcev pod vodstvom Gérarda Welterja z veliko bolj sodobno in izčiščeno oblikovno zasnovo (Pininfarini so sicer zaupali oblikovno zasnovo kabrioleta in ga na ta način "potolažili«"). Njihova oblikovna zasnova je vpeljala nekatere prepoznavne elemente, ki jih je bilo mogoče pozneje opaziti na prihodnjih modelih znamke, predvsem okrasno masko z vodoravnimi prečkami in okrasno letev med zadnjimi lučmi. Poleg tega je notranjost ustvaril slavni oblikovalec avtomobilov Paul Bracq, takratni član oblikovalskega studia Peugeot.

Leta 1998 se je peugeot 205 po 15-letni karieri ter 5.278.050 izdelanimi primerki poslovil od proizvodnje. Foto: Peugeot
Leta 1998 se je peugeot 205 po 15-letni karieri ter 5.278.050 izdelanimi primerki poslovil od proizvodnje. Foto: Peugeot

Zmogljiv dizelski motor

S tehničnega vidika je mali "lev" zaznamoval vstop znamke v moderno dobo, saj je bil kompakten, a prostoren, praktičen, učinkovit in hkrati varčen ter prilagojen vsem vrstam rabe. Bil je predvsem prvi avtomobil znamke, ki je imel v zadnjem delu vzvojne drogove, s katerimi je bilo mogoče sprostiti več prostora v potniški kabini. Je tudi prvo vozilo, v katero je bila vgrajena nova družina motorjev XU, zlasti XUD7, štirivaljnik s prostornino 1.769 cm3 in 60 konjskimi močmi, s katerim je peugeot 205 postal prvi mali francoski dizel in predvsem prvi mali dizelski model, ki je ponujal enakovredne zmogljivosti kot njegovi bencinski kolegi, vendar z veliko nižjo porabo (v povprečju 3,9 l/100 km).

Do 200 konjskih moči (147 kW)

Bil je tudi prvi mali peugeot s tako široko in raznoliko paleto motorjev – od 45 (34 KW) do 200 konjskih moči – in samodejni menjalnik, ki je bil v tistem času redka izbira na trgu. Na začetku prodaje leta 1983 je bil na voljo s štirimi bencinskimi in enim dizelskim motorjem. Že naslednje leto se je ponudba razširila z legendarnima modeloma GTI in Turbo 16 ter trivratno karoserijsko različico. Sledile so številne različice, od cenovno najugodnejših, kot je bila junior iz leta 1986 s sedeži iz "džinsa", do najbolj elegantnih, kot sta bili Lacoste ali Gentry.