Poraba 6,5 l/100km Največja hitrost 233 km/h Cena 51.234 eur
Plusi
  • motorne zmogljivosti
  • vozne lastnosti (DCC uravnavanje podvozja)
  • prostornost
  • zvočna izolacija
  • odlični matrični žarometi
  • serijska oprema
  • atraktivna zunanja oblika
Minusi
  • upravljanje klimatske naprave (drsniki)
  • nepraktična kapacitivna stikala na volanu
  • počasno ogrevanje volanskega obroča
  • končna cena
  • zadnja kamera ob doplačilu
  • vprašljiva estetika sprednjega svetlobnega podpisa (sklenjena linija dnevnih LED luči)

Če smo včasih v Volkswagnovem leksikonu zgolj poredkoma uzrli ključne besede, kot so »razburljiv«, »atraktiven« ter »erotičen«, se je to dodobra spremenilo s prihodom modela Arteon. Elegantna kupejevska limuzina (oziroma po novem tudi »Shooting Brake« karavan) namreč že na zunaj izžareva precej več seksapila in očarljivega šarma, kot smo bili tega vajeni od produktov iz Wolfsburga. Arteon je tisti avtomobil, ki deluje znotraj Volkswagnovega salona kot Playboyeva zajčica sredi minoritskega samostana!

Passatova vroča sestra

VW ARTEON SB 10Ko so pri nemškem proizvajalcu pričeli z razvojem modela Arteon, so vedeli, da ne smejo ponoviti enake napake kot pri njegovem predhodniku »mušjega« imena (beri: CC). Slednji je namreč le stežka skrival, da gre zgolj za dodobra preoblečen »plebejski« Passat, zaradi česar ni izžareval tolikšne imenitnosti in prestiža, kot so si to zamislili njegovi ustvarjalci.

Vendar pa, da ne bo pomote, je tudi Arteon kot detajlno olepotičen Passat (modularna prečna platforma MQB), le da je Volkswagnovcem tokrat uspelo ustvariti precej bolj samosvoj model. In ne le to! Avtomobil izgleda obenem tolikanj imenitno, da ga lahko postavimo celo ob bok precej bolj renomiranim modelom premijskega porekla (npr. Mercedes-Benz C Coupe, BMW Gran Coupe), kar se je znamki Volkswagen doslej posrečilo zgolj s Touaregom ter – vsaj na kitajskem trgu – s Phaetonom.

VW ARTEON SB 32V lanskem letu je Volkswagnov model, čigar ime spominja na pariško boemsko kavarno (ali vsaj na kakšnega starodavnega grškega astronoma in filozofa), doživel rahlo prenovo, ki pa je bila po stari nemški navadi precej decentne narave. Avtomobil je na zunaj moč prepoznati po malenkost spremenjenem sprednjem delu, novih platiščih, karoserijskih barvah ter po povsem novi karavanski različici v ponudbi. Volkswagnovi kozmetiki so morda pretiravali zgolj pri »risanju obrvi« (beri: osvetljena LED letvica, ki povezuje sprednja žarometa), saj vse skupaj izgleda malce pretirano ter s tem dodobra razdvaja okuse.

Vsekakor pa karavanska verzija, ki je sicer dobila ime po kočijah iz 19. stoletja, namenjenim prevozu premožnih lovcev in njihove opreme za lov (Shooting Brake), velja za eno najbolj všečnih na trgu in ji lahko konkurirajo zgolj redki. A pozor! Navkljub svojemu »lovskemu« imenu vanj raje ne tlačite pravkar ustreljenega damjaka, saj je za kaj takega le preveč imeniten.

Ljudski premium

Če kdo tudi znotraj pričakuje prestižno premijske občutke, bi znal biti nekoliko razočaran. Okolje je namreč skoraj identično Passatovemu, kar sicer ne velja za pomanjkljivost, a mu vseeno manjka nekaj več žlahtnosti in noblese. Ob dani ceni, seveda! Vsekakor bi si lahko notranji arhitekti dali malce več duška, s čimer bi se Arteon še bolj oddaljil od svoje plebejske žlahte. Po kozmetični prenovi notranjost sicer ozaljša prijetna večbarvna ambientalna svetloba 30 odtenkov, ki sveti izza perforiranih oblog (novost pri znamki), kar pa je vseeno premalo.

VW ARTEON SB 16Vsekakor pa se voznik ne bi smel pritoževati nad ergonomijo (odličen položaj za volanom), kjer bi ga znale zmotiti zgolj nekatere novotarije, ki jih je prinesla prenova. Mednje sodijo precej nepraktični drsniki za nastavitev klimatske naprave, pri katerih srčno upam, da bodo kmalu odromali na smetišče avtomobilske zgodovine, negativno oceno pa si obenem zaslužijo nova kapacitivna stikala na volanu. Slednja namreč zahtevajo preveč pozornosti (npr. nastavitev glasnosti), pri čemer se ti lahko mimogrede pripeti, da boš s svojimi preznojenimi prsti »mesarskih« proporcev kaj hitro spremenil kakšno nastavitev (npr. radijsko postajo ali podatek potovalnega računalnika). Preverjeno v praksi! Večkrat.

Karavanski »Shooting Brake« prinaša družinsko uporabnejši prtljažnik, ki v osnovni postavitvi sprejme vase dovolj hvalevrednih 590 litrov prtljage, obenem pa nudi kar 2,07 m dolgo dno za prevažanje predmetov (podrta zadnja klop). Za razliko od limuzinske verzije imajo zadaj sedeči potniki malenkost več prostora za svoje frizure, medtem ko se njihova kolena ne bi smela pritoževati v prav nobeni različici. Razen če jim je ime Yao Ming.

Vsekakor ugajajo pregledni digitalni merilniki, malce manj pa (doplačljivo) tristopenjsko ogrevanje volana, ki je absolutno prepočasno.

Potovanje v slogu

VW ARTEON SB 31Četudi ponuja kombinacija besed Volkswagen in turbodizel podobno čudne asociacije kot hitri antigenski testi in javno naročilo, bo po vsej verjetnosti še vedno daleč največ povpraševanja po Arteonih s ponarodelo oznako TDI. Pri omenjenem Volkswagnovem vozilu – še posebej v karavanski verziji – gre pač za klasično potovalno vozilo, namenjeno nenapornemu premagovanju avtocestnih kilometrov, kjer se turbodizelska motorizacija daleč najbolje izkaže.

Vrh Arteonove dizelske ponudbe trenutno predstavlja povsem novi dvolitrski agregat s tehnologijo Twin Dosing (dva katalizatorja ter ciljno vbrizgavanje raztopine AdBlue, kar pripomore k 80-odstotnemu zmanjšanju emisij dušikovih oksidov), ki se ponaša z 200 KM največje moči. Svojo »traktorsko« naravo sporoča zgolj ob hladnih jutrih, ko je malce bolj robat, a se kasneje oddolži z zelo solidno prožnostjo ter varčnostjo (testna poraba se je kljub zimskim razmeram ter velikemu številu avtocestnih kilometrov ustavila pri 6,5 l/100 km). Za prenos moči skrbi 7-stopenjski dvosklopčni DSG, ki je sicer malce obotavljajoč med speljevanji (razen v načinu S), a deluje dovolj tekoče in hipno. Sam bi vsekakor dodal še dobra dva tisočaka vreden štirikolesni pogon 4Motion, ki bi še kako pristajal celotnemu paketu.

VW ARTEON SB 09Navkljub 20-palčnim platiščem, ki so bila nataknjena na testno vozilo, udobje ni pretirano trpelo (morda le ob kakšnem zaporedju prečnih grbin ter večjih cestnih luknjah), k čemur je dodobra pripomoglo doplačljivo dinamično uravnavanje podvozja (DCC). Vsekakor vredno vsakega centa. Tako sem se zalotil, da sem skoraj ves čas testa vozil v načinu Comfort, v katerem sva se z Arteonom najbolje počutila. Vsekakor pa ga je brez težav moč zapoditi tudi med ovinke (način Sport, v katerem postane opazno trši), kjer je lega zelo dolgo nevtralna (brez kakršnegakoli prečnega nagibanja), volan pa ponuja tiste pristne informacije s cestišča, da ti je vseskozi jasno, kaj se dogaja spodaj. Odlično! Vsekakor pa je le potrebno razumeti, da gre za skoraj 4,9 metrov dolg karavan, pri katerem kakšnih dirkaških čudežev ne pričakujte.

Passarteon

VW ARTEON SB 03Volkswagnu je z modelom Arteon uspelo ustvariti enega najbolj atraktivnih avtomobilov tega razreda, ki bi znal – vsaj v karavanski Shooting Brake verziji – dodobra odbijati napade čedalje bolj agresivnih športno uporabnih križancev. Vsekakor ena lepših družinskih alternativ v avtomobilskem svetu, zabasanem s križanci. Le cena bi lahko bila malce dostopnejša.

Bi lahko bil Arteon v prihodnje celo zamenjava za Passata? Morda ne bi bilo napak, saj bi se slednji na ta način še bolj distanciral od »ljudskega« Škodinega Superba, ki že kar nekaj časa odžira Volkswagnove kupce.

Tekst in foto: Urban Acman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Kljub temu, da v ponudbi ni več 240-konjske biturbodizelske opcije, je njegovo šibkejšo zamenjavo vseeno moč oceniti za dovolj prepričljivo in zmogljivo, da se nam ne bo pretirano kolcalo po prejšnji motorizaciji. Novi agregat prepriča s svojo čistostjo (tehnologija Twin Dosing) in varčnostjo ter je obenem tudi dovolj dobro zvočno zadušen. 7-stopenjski DSG zna biti rahlo obotavljajoč med speljevanji.
    9
  • Notranjost
    Četudi notranji elementi ne prinašajo kakšne posebne ekskluzivnosti ali žlahtnosti, se vseeno lahko pohvali z odlično ergonomijo, solidno odmerjeno prostornostjo (še posebej zadaj) ter lepo obdelanim prtljažnim prostorom. Kozmetična prenova je poskrbela za ne najbolj posrečena upravljala klimatske naprave ter kapacitivna stikala na volanu.
    9
  • Opremljenost
    Arteon se že v osnovi ponaša s kar izdatnim paketom serijske opreme, v katerem pa bi se vseeno lahko našla tudi zadenjska kamera.
    9
  • Vozne lastnosti
    Volkswagnov imenitnež se tudi med hitreje voženimi ovinki lahko pohvali z nevtralno lego ter zelo dobrim občutkom na volanu. Vse skupaj dodobra nadgradi doplačilno dinamično uravnavanje podvozja, ki zna (v načinu Comfort) poskrbeti za resnično udobno vožnjo.
    10
  • Gospodarnost
    S svojo precej samozavestno nastavljeno ceno se dodobra približuje tistim sferam, kjer domujejo avtomobili z značko bolj premijskega leska.
    6
  • Zmogljivost
    Nova turbodizelska motorizacija sicer ni tolikanj nadstandardno iskriva kot nekdanja 240-konjska, a vseeno prepriča z delavoljnostjo ter spodobno eksplozivnostjo. Ni pa dirkač, da ne bo pomote.
    9
  • Sklep
    Arteon je ob svoji medgeneracijski kozmetični prenovi dobil karavansko »Shooting Brake« različico, ki smo jo (vsaj na evropskih tleh) dodobra pogrešali. Eden všečnejših in seksapilnejših karavanov na trgu - novost, kakršnih nismo bili vajeni od tolikanj konservativne znamke, kot je Volkswagen.
    8.7

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 36.922
cena testnega vozila (€) 51.234
dolžina × širina × višina (mm) 4.866 x 1.871 x 1.462
dovoljena masa vozila (kg) 2.200
emisija CO2 (g/km) 126
garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 2/12/2
gibna prostornina (cm3) 1.968
masa praznega vozila (kg) 1.650
medosna razdalja (mm) 2.835
menjalnik/pogon 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik / spredaj
največja hitrost (km/h) 233
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 147/200
največji navor (Nm pri vrt/min) 400 pri 1.750-3.500
napake med testom brez napak
osnovna cena vozila (€) 45.619
pnevmatike 245/35 R20
poraba goriva na testu (l/100 km) 6,5
poraba goriva po ECE (l/100 km) 6,1/4,1/4,8
pospešek 0-100 km/h (s) 7,9
prostornina posode za gorivo (l) 58
prostornina prtljažnika (l) 590-1.632
število valjev/ventilov 4/16
vrsta motorja turbodizel
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

5 komentarjev za "Izven okvirja"


chad
2 leta 2 meseci nazaj

Preveč denarja za family station wagon z 2.0 tdi motorjem, drugače pa lep

mavrica
2 leta 2 meseci nazaj

lep, a glomazen

VW-T4
2 leta 2 meseci nazaj

Navaden karavan, za shooting brake ima dvoje vrat preveč.

2 leta 2 meseci nazaj

ja, še ena trženjska potegavščina.

Skyen
2 leta 2 meseci nazaj

Absolutno se strinjam glede tistih prednjih dodatnih ledic, kaj k** jih rabijo na vsako silo tlačiti na vse nove modele..
Potem pa izpade vizualno, kot da bi si en najstnik spredaj dal aftermarket ledice na odbijač za 5€.. če bi jih vsaj sklenili skupaj, ali pa dali nekje bolj kakovostne ledice, ker v živo še slabše zgledajo..

 
Drugačne vrste mladi
Logična primerjava