Passatova vroča sestra
Ko so pri nemškem proizvajalcu pričeli z razvojem modela Arteon, so vedeli, da ne smejo ponoviti enake napake kot pri njegovem predhodniku »mušjega« imena (beri: CC). Slednji je namreč le stežka skrival, da gre zgolj za dodobra preoblečen »plebejski« Passat, zaradi česar ni izžareval tolikšne imenitnosti in prestiža, kot so si to zamislili njegovi ustvarjalci.
Vendar pa, da ne bo pomote, je tudi Arteon kot detajlno olepotičen Passat (modularna prečna platforma MQB), le da je Volkswagnovcem tokrat uspelo ustvariti precej bolj samosvoj model. In ne le to! Avtomobil izgleda obenem tolikanj imenitno, da ga lahko postavimo celo ob bok precej bolj renomiranim modelom premijskega porekla (npr. Mercedes-Benz C Coupe, BMW Gran Coupe), kar se je znamki Volkswagen doslej posrečilo zgolj s Touaregom ter – vsaj na kitajskem trgu – s Phaetonom.
V lanskem letu je Volkswagnov model, čigar ime spominja na pariško boemsko kavarno (ali vsaj na kakšnega starodavnega grškega astronoma in filozofa), doživel rahlo prenovo, ki pa je bila po stari nemški navadi precej decentne narave. Avtomobil je na zunaj moč prepoznati po malenkost spremenjenem sprednjem delu, novih platiščih, karoserijskih barvah ter po povsem novi karavanski različici v ponudbi. Volkswagnovi kozmetiki so morda pretiravali zgolj pri »risanju obrvi« (beri: osvetljena LED letvica, ki povezuje sprednja žarometa), saj vse skupaj izgleda malce pretirano ter s tem dodobra razdvaja okuse.
Vsekakor pa karavanska verzija, ki je sicer dobila ime po kočijah iz 19. stoletja, namenjenim prevozu premožnih lovcev in njihove opreme za lov (Shooting Brake), velja za eno najbolj všečnih na trgu in ji lahko konkurirajo zgolj redki. A pozor! Navkljub svojemu »lovskemu« imenu vanj raje ne tlačite pravkar ustreljenega damjaka, saj je za kaj takega le preveč imeniten.
Ljudski premium
Če kdo tudi znotraj pričakuje prestižno premijske občutke, bi znal biti nekoliko razočaran. Okolje je namreč skoraj identično Passatovemu, kar sicer ne velja za pomanjkljivost, a mu vseeno manjka nekaj več žlahtnosti in noblese. Ob dani ceni, seveda! Vsekakor bi si lahko notranji arhitekti dali malce več duška, s čimer bi se Arteon še bolj oddaljil od svoje plebejske žlahte. Po kozmetični prenovi notranjost sicer ozaljša prijetna večbarvna ambientalna svetloba 30 odtenkov, ki sveti izza perforiranih oblog (novost pri znamki), kar pa je vseeno premalo.
Vsekakor pa se voznik ne bi smel pritoževati nad ergonomijo (odličen položaj za volanom), kjer bi ga znale zmotiti zgolj nekatere novotarije, ki jih je prinesla prenova. Mednje sodijo precej nepraktični drsniki za nastavitev klimatske naprave, pri katerih srčno upam, da bodo kmalu odromali na smetišče avtomobilske zgodovine, negativno oceno pa si obenem zaslužijo nova kapacitivna stikala na volanu. Slednja namreč zahtevajo preveč pozornosti (npr. nastavitev glasnosti), pri čemer se ti lahko mimogrede pripeti, da boš s svojimi preznojenimi prsti »mesarskih« proporcev kaj hitro spremenil kakšno nastavitev (npr. radijsko postajo ali podatek potovalnega računalnika). Preverjeno v praksi! Večkrat.
Karavanski »Shooting Brake« prinaša družinsko uporabnejši prtljažnik, ki v osnovni postavitvi sprejme vase dovolj hvalevrednih 590 litrov prtljage, obenem pa nudi kar 2,07 m dolgo dno za prevažanje predmetov (podrta zadnja klop). Za razliko od limuzinske verzije imajo zadaj sedeči potniki malenkost več prostora za svoje frizure, medtem ko se njihova kolena ne bi smela pritoževati v prav nobeni različici. Razen če jim je ime Yao Ming.
Vsekakor ugajajo pregledni digitalni merilniki, malce manj pa (doplačljivo) tristopenjsko ogrevanje volana, ki je absolutno prepočasno.
Potovanje v slogu
Četudi ponuja kombinacija besed Volkswagen in turbodizel podobno čudne asociacije kot hitri antigenski testi in javno naročilo, bo po vsej verjetnosti še vedno daleč največ povpraševanja po Arteonih s ponarodelo oznako TDI. Pri omenjenem Volkswagnovem vozilu – še posebej v karavanski verziji – gre pač za klasično potovalno vozilo, namenjeno nenapornemu premagovanju avtocestnih kilometrov, kjer se turbodizelska motorizacija daleč najbolje izkaže.
Vrh Arteonove dizelske ponudbe trenutno predstavlja povsem novi dvolitrski agregat s tehnologijo Twin Dosing (dva katalizatorja ter ciljno vbrizgavanje raztopine AdBlue, kar pripomore k 80-odstotnemu zmanjšanju emisij dušikovih oksidov), ki se ponaša z 200 KM največje moči. Svojo »traktorsko« naravo sporoča zgolj ob hladnih jutrih, ko je malce bolj robat, a se kasneje oddolži z zelo solidno prožnostjo ter varčnostjo (testna poraba se je kljub zimskim razmeram ter velikemu številu avtocestnih kilometrov ustavila pri 6,5 l/100 km). Za prenos moči skrbi 7-stopenjski dvosklopčni DSG, ki je sicer malce obotavljajoč med speljevanji (razen v načinu S), a deluje dovolj tekoče in hipno. Sam bi vsekakor dodal še dobra dva tisočaka vreden štirikolesni pogon 4Motion, ki bi še kako pristajal celotnemu paketu.
Navkljub 20-palčnim platiščem, ki so bila nataknjena na testno vozilo, udobje ni pretirano trpelo (morda le ob kakšnem zaporedju prečnih grbin ter večjih cestnih luknjah), k čemur je dodobra pripomoglo doplačljivo dinamično uravnavanje podvozja (DCC). Vsekakor vredno vsakega centa. Tako sem se zalotil, da sem skoraj ves čas testa vozil v načinu Comfort, v katerem sva se z Arteonom najbolje počutila. Vsekakor pa ga je brez težav moč zapoditi tudi med ovinke (način Sport, v katerem postane opazno trši), kjer je lega zelo dolgo nevtralna (brez kakršnegakoli prečnega nagibanja), volan pa ponuja tiste pristne informacije s cestišča, da ti je vseskozi jasno, kaj se dogaja spodaj. Odlično! Vsekakor pa je le potrebno razumeti, da gre za skoraj 4,9 metrov dolg karavan, pri katerem kakšnih dirkaških čudežev ne pričakujte.
Passarteon
Volkswagnu je z modelom Arteon uspelo ustvariti enega najbolj atraktivnih avtomobilov tega razreda, ki bi znal – vsaj v karavanski Shooting Brake verziji – dodobra odbijati napade čedalje bolj agresivnih športno uporabnih križancev. Vsekakor ena lepših družinskih alternativ v avtomobilskem svetu, zabasanem s križanci. Le cena bi lahko bila malce dostopnejša.
Bi lahko bil Arteon v prihodnje celo zamenjava za Passata? Morda ne bi bilo napak, saj bi se slednji na ta način še bolj distanciral od »ljudskega« Škodinega Superba, ki že kar nekaj časa odžira Volkswagnove kupce.
Tekst in foto: Urban Acman.
Mnenja uporabnikov
5 komentarjev za "Izven okvirja"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
Preveč denarja za family station wagon z 2.0 tdi motorjem, drugače pa lep
lep, a glomazen
Navaden karavan, za shooting brake ima dvoje vrat preveč.
ja, še ena trženjska potegavščina.
Absolutno se strinjam glede tistih prednjih dodatnih ledic, kaj k** jih rabijo na vsako silo tlačiti na vse nove modele..
Potem pa izpade vizualno, kot da bi si en najstnik spredaj dal aftermarket ledice na odbijač za 5€.. če bi jih vsaj sklenili skupaj, ali pa dali nekje bolj kakovostne ledice, ker v živo še slabše zgledajo..