Že od samega začetka napovedovanja obsežne razstave v Rijksmuseumu je znano, da bo med razstavljeni deli tudi Vermeerjevo najslavnejše platno Dekle z bisernim uhanom, ki ga sicer hranijo v haaškem Mauritshuisu. Foto: EPA
Že od samega začetka napovedovanja obsežne razstave v Rijksmuseumu je znano, da bo med razstavljeni deli tudi Vermeerjevo najslavnejše platno Dekle z bisernim uhanom, ki ga sicer hranijo v haaškem Mauritshuisu. Foto: EPA

V Rijksmuseumu napetost pred razstavo, ki jo odpirajo 10. februarja in bo na ogled do 4. junija prihodnje leto, dvigujejo z rednim obveščanjem javnosti o podrobnostih najdb restavriranih del in novih dogovorih s svetovnimi muzeji, ki bodo za razstavo posodili Vermeerjeva dela iz svojih zbirk. Kot smo poročali, bo retrospektiva obsegala 28 slik, kar je le kakšnih sedem manj od vseh umetniku pripisanih del.

Iz Louvra prihaja v Amsterdam Čipkarica, ki jo je Vermeer naslikal med letoma 1669 in 1670. Foto: Wikipedia
Iz Louvra prihaja v Amsterdam Čipkarica, ki jo je Vermeer naslikal med letoma 1669 in 1670. Foto: Wikipedia
Sorodna novica Vermeerjeva razstava v Rijksmuseumu bo še večja, kot je bilo napovedano

Že znanim pomembnejšim izposojam, ki prihajajo med drugim iz Frickove zbirke v New Yorku, so na nedavni oznanitvi dodali še slike Čipkarica (1666–1668) iz pariškega Louvra, Jezus v hiši Marte in Marije (1654–1655) iz Narodne galerije Škotske, Alegorija katoliške vere (1670–74) iz Metropolitanskega muzeja v New Yorku in Zvodnica (1656) iz Slikarske galerije starih mojstrov v Dresdnu, poroča portal Art Newspaper.

Celoten seznam slik so predstavili v prostorih Frickove zbirke v New Yorku, saj od tam prihajajo tri Vermeerjeva dela. V tem vidijo izjemen dogodek ne zgolj zaradi števila del, ki ga newyorški muzej posoja, pač pa, ker bodo s tem slike prvič po sto letih, odkar so jih pridobili, na ogled zunaj New Yorka. Frickova zbirka praviloma umetnin ne posoja drugim institucijam, ker pa je muzej zaprt zaradi prenove in bi morali zbirko v vsakem primeru seliti drugam, so naredili izjemo in odobrili, da Vermeerji zapustijo celino.

Generalni direktor Rijksmuseuma Taco Dibbits je posojo prav zaradi tega, ker bodo slike po tako dolgem času prvič zapustile New York, označil za "izjemno gesto".

Johannes Vermeer, Alegorija katoliške vere, Metropolitanski muzej, New York. Foto: Wikipedia
Johannes Vermeer, Alegorija katoliške vere, Metropolitanski muzej, New York. Foto: Wikipedia

Kustosa razstave sta Gregor Weber in Pieter Roelofs. "Vermeerja se več kot 150 let drži skrivnostnost, ki je postala del njegovega slovesa. Če povežemo vedenje o slikarjevem zasebnem življenju z njegovimi deli, mu pridemo nekoliko bližje," je ob predstavitvi retrospektive dejal Roelofs. Razstavo bo pospremil katalog, Weber pa bo ob tej priložnosti izdal monografijo Johannes Vermeer: Faith, Light and Reflection.