Drugi ESG-prvak Slovenije je postalo podjetje Atlantic Droga Kolinska, ki je nagrado prejelo na sklepnem dogodku izbora ESG-prvak Slovenije 2024 na gradu Fužine.
Med tremi finalisti je zmagovalca izbrala štiričlanska strokovna komisija v sestavi Marjanca Repše, direktorica sistemov vodenja v BSH Hišnih aparatih Nazarje, ki je bil ESG-prvak 2023, Aleš Mesec, direktor Unichema, prejemnik priznanja na področju ESG v letu 2022, Mitja Pirc, direktor Kearneyja, in Peter Frankl, direktor in glavni urednik Časnika Finance.
Skupaj je bilo na natečaj ESG-prvak Slovenije 2024 prijavljenih 22 podjetij iz različnih panog, v ožjem izboru sta bili poleg Atlantic Droga Kolinske še A1 Slovenija in Iskra.
Zakaj je Atlantic Droga Kolinska ESG-prvak
Strategija ESG Atlantic Grupe temelji na petih prednostnih nalogah, ki so usklajene tudi z evropskimi standardi trajnostnega poročanja ESRS. Te prioritete so: na področju okolja izpusti toplogrednih plinov, voda, recikliranje, na področju družbene odgovornosti pa so to zaposleni in njihovi izdelki.
E – kako se spoprijemajo z izzivi varovanja okolja
Na področju okolja sistematično zmanjšujejo porabo vode, plina in električne energije. Vso električno energijo kupujejo iz obnovljivih virov energije.
Lani so na strehi polnilnice Donat v Rogaški Slatini postavili sončno elektrarno, ki ob polnem delovanju pokrije tretjino potreb lokacije. Izpuste toplogrednih plinov so od leta 2020 zmanjšali za polovico, lani pa so prvič ocenili tudi emisije celotne verige vrednosti (emisije obsega 3). »Največje izzive nam pomenijo izpusti toplogrednih plinov, poraba vode in embalaža,« razloži Nataša Gladovič, direktorica korporativnega upravljanja kakovosti v Atlantic Grupi, ki v družbi vodi tudi koordinacijski odbor za trajnostnost.
Aktivnosti skupine se navezujejo na zmanjševanje količine odpadne hrane, uporabo recikliranih materialov, trajnostno embalažo, ki omogoča recikliranje in odgovorno ravnanje z naravnimi viri. Embalaže za namaze znamke Argeta so tako brez BPA-premaza, Barcaffè nekatere izdelke pakira v inovativno folijo iz bioplastike, ki je brez aluminija in jo je mogoče reciklirati, Donat je dobil povsem novo embalažo: plastenko iz stoodstotnega rPET-materiala.
S – kako pet tisoč zaposlenih spodbujati k priložnostim trajnostnega poslovanja
Na področju enakosti, raznolikosti in vključenosti beleži skupina, ki zaposluje več kot pet tisoč ljudi, enakovredno zastopanost žensk in moških na vodstvenih položajih in v celotni sestavi zaposlenih. Pri zavzetosti zaposlenih kontinuirano dosegajo izredno dobre rezultate (v letu 2023 je bila zavzetost 87, pri čemer je povprečje najboljših globalnih podjetij 84). Za dobro počutje vseh zaposlenih izvajajo mnogo aktivnosti, spodbujajo zdrave navade, zagotavljajo psihološko pomoč in izobraževanja.
Letos uvajajo poglobljen izobraževalni program »Zeleni val«, ki vgrajuje trajnost v vse obstoječe interne izobraževalne akademije. »Zaposlene po poslovnih programih motiviramo, da se dodatno poglobijo v analizo trajnostnih vidikov v okviru svojega poslovanja in tam poiščejo svoje priložnosti ter sklepajo partnerstva. Le tako lahko izkoristimo celoten potencial, ki ga kot skupina Atlantic Grupa imamo na področju trajnostnega razvoja,« pove Gladovičeva.
G – kako trajnostnost integrirati v procese upravljanja
Na področju upravljanja so pri Atlantic Grupi, katere del je Atlantic Droga Kolinska, pripravljeni na evropsko direktivo o poročanju podjetij o trajnostnosti CSRD (Corporate Sustainable Report Directive), ki jo mora Slovenija letos uvesti v svojo zakonodajo. Trajnostno poročilo po smernicah GRI (Global Reporting Iniciative) pripravljajo že vse od leta 2013. Svoja znamčna trajnostna poročila pa imajo že za blagovni znamki Argeta in Donat, od lani tudi Cedevita.
»Od začetka se zavedamo, da ne gre samo za pripravo poročil, temveč za uskladitev poslovanja. Najprej smo analizirali splošne zahteve CSRD in prepoznali področja, na katerih moramo nadgraditi trenutne prakse v podjetju. Tako smo na primer prepoznali, da moramo trajnostnost bolj neposredno integrirati v strategijo, kar je bila ena od uresničenih nalog v letu 2023. Skupaj se vsi kazalniki povezujejo v trajnostni indeks podjetja, ki nam vsako leto pove, koliko smo bili uspešni pri uresničevanju letnih ciljev,« razloži Nataša Gladovič. V letu 2023 so postavljene ESG-cilje presegli, saj so dosegli trajnostni indeks 102.