Foto: BoBo
Foto: BoBo

V trgovinah Spar od novega leta dalje za pridobitev popusta ne zadošča več kartica zvestobe, temveč morajo imeti kupci naloženo aplikacijo s kuponi ali pa kupon v fizični obliki. Spremembe pri koriščenju popustov so pred časom na novo uvedli tudi v Lidlu. "Protestiramo proti uvedbi novih aplikacij, saj ocenjujemo, da gre za evidentno diskriminacijo vseh, ki si aplikacije iz različnih razlogov ne morejo privoščiti, je naložiti ali uporabljati," je združenje Srebrna nit zapisalo v javnem pismu.

Kot opozarjajo, si veliko starejših ne more privoščiti pametnih telefonov. Številni imajo težave z nalaganjem in uporabo aplikacij, prav tako nimajo vsi internetne povezave in elektronskega naslova, ki sta potrebna za uporabo aplikacije. Starejši pa z namestitvami aplikacij ne želijo obremenjevati mlajših družinskih članov. Z nezmožnostjo koriščenja popustov so starejši, ki sodijo med eno najranljivejših družbenih skupin, tako tudi materialno oškodovani, dodajajo pri Srebrni niti.

"Oblikovanje poslovnih praks je sicer v domeni posamičnega trgovca, mislimo pa, da bi morali imeti trgovci pri njihovem oblikovanju posluh tudi za ranljivejše skupine, v tem primeru starejše, ki niso tako vešči uporabe aplikacij," združenju pritrjujejo na Zvezi potrošnikov Slovenije. V Srebrni niti pa se ob tem tudi sprašujejo, ali gre morda za poslovno politiko, s katero želijo trgovci namerno zmanjšati možnosti koriščenja popustov.

Na očitke združenja so se odzvali v Sparu, kjer so pojasnili, da je bistvena sprememba, ki so jo uvedli v letošnjem letu, ta, da prodajalci kuponov ne hranijo več pri sebi, na blagajni, temveč morajo stranke popuste ali kupone predložiti sami, v fizični ali elektronski obliki. "S tem se dokaže upravičenost do popusta, ob tem pa se predloži SPAR plus kartico v fizični obliki ali v aplikaciji SPAR plus."

Za kupce, ki nimajo pametnih telefonov, so ohranili analogne alternative koriščenja kuponov, kot so izrezki iz akcijskih letakov in natisnjeni kuponi. Pojasnili so, da še vedno sprejemajo naročila za akcijske letake, ki jih stranke prejmejo na dom po pošti. Trenutno tedensko natisnejo več kot 570.000 akcijskih letakov.

Kot so dodali, so strankam, ki so imele težave z namestitvijo nove aplikacije in z njeno uporabo, v centru za pomoč kupcev pomagali z namestitvijo ter jih vodili čez postopek registracije.

Hofer brez programov zvestobe, Mercator brez bistvenih sprememb

Iz Mercatorja so sporočili, da so kot prvi trgovec v Sloveniji leta 1998 uvedli program zvestobe Pika in nato leta 2018 kot prvi tudi posebno aplikacijo in digitalne kupone. Čeprav so tudi v Mercatorju v zadnjem času uvedli nekaj sprememb pri koriščenju kuponov, te kupcem s pika kartico še vedno predlagajo zaposleni na blagajni. "Kupon je torej na blagajni, pri naših zaposlenih in ni nobene potrebe, da bi kupci izrezovali kupone ali jih kako drugače zbirali. Vsi kupci, ki imajo naloženo aplikacijo, pa vse kupone najdejo tudi v sami aplikaciji." Dodali so še, da so kuponi "jasno označeni" tudi na hitrih blagajnah, na katerih kupec sam poskenira izbran kupon.

"Ocenjujemo torej, da naši kupci z uveljavljenjem kuponov, popustov in drugih ugodnosti nimajo težav. Enako velja tudi za starejše kupce, ki običajno uporabijo fizično pika kartico in na ta način lahko uveljavljajo vse veljavne kupone in popuste, tudi tiste ob četrtkih, ko veljajo posebni popusti za upokojence," so še sporočili iz Mercatorja.

Iz Hoferja so sporočili, da so se zavestno odločili, da programov zvestobe in kuponov ne bodo imeli. "Nakupovanje brez kartic zvestobe, zbiranja pik ali uporabe digitalnih kuponov pomeni hkrati tudi manj dodatnih stroškov za računalniško podporo, programsko opremo, kadre in komunikacijo." Na ta način ustvarjajo prihranke, ki se nato po njihovih navedbah odražajo tudi v nižji ceni izdelkov.

Diskriminatoren način uveljavljanja popustov pri trgovcih?