Zadnji dan februarja in prve dneve marca je zaznamoval največji in najvplivnejši svetovni dogodek s področja mobilnih tehnologij MWC22 (Mobile World Congress 2022) v Barceloni. V živo si ga je ogledalo 61 tisoč obiskovalcev iz 200 držav, kar je trikrat več kot lani. V združenju GSMA, ki dogodek organizira, so bili s takšnim obiskom dokaj zadovoljni, čeprav je bil v letih pred pandemijo skoraj dvakrat večji – leta 2019 so, na primer, našteli 109.500 obiskovalcev.
Dogodek je ponudil enkratni vpogled v stanje, trende in prihodnost mobilnih tehnologij – s srečanji v živo, številnimi strokovnimi in poslovnimi predavanji ter s priložnostjo za neposredni vpogled v najnovejše izdelke in rešitve s tega področja. Čeprav gre za kongresno-sejemski dogodek, je glavni poudarek predvsem na strokovnih in poslovnih srečanjih ter uvodnih, osrednjih, vsebinskih in drugačnih predavanjih.
Številna podjetja iz panoge izkoristijo dogodek tudi za predstavitve pomembnih novosti, ker si tako zagotovijo dodatno pozornost javnosti. Samo združenje GSMA je pozornost obiskovalcev pritegnilo s predstavitvijo sveže objavljenega poročila o svetovnem mobilnem gospodarstvu. To med drugim potrjuje nenehno povečevanje uvajanja omrežij pete generacije tako na razvitih kot tudi na rastočih trgih. Zahvaljujoč mobilni panogi se stalno izboljšuje povezanost ljudi po svetu, ocenjuje GSMA. Število priključkov 5G bo letos preseglo milijardo, leta 2025 pa dve milijardi.
Brez interneta še 41 odstotkov sveta
GSMA prav tako poudarja, da je mobilnim operaterjem v zadnjem desetletju uspelo s svojimi naložbami v omrežne infrastrukture po svetu zmanjšati vrzeli v pokritosti z mobilnimi širokopasovnimi omrežji s tretjine na samo šest odstotkov. A hkrati opozarja, da uvajanje spletnih storitev temu sicer ne sledi, tako da 3,2 milijarde ljudi oziroma 41 odstotkov svetovnega prebivalstva še vedno ne uporablja interneta.
Glavna vzroka za zaostajanje sta slaba dostopnost infrastrukture in pomanjkljivost strokovnega znanja, ki so seveda različni na različnih območjih. Poročilo med drugim še opozarja, da ovire pri uvajanju mobilnega interneta največ vplivajo na najbolj ranljive segmente prebivalstva – ženske, starejše in invalide – pa tudi na prebivalce podeželja.
Prazni paviljon Kaspersky
Kot bi lahko pričakovali, je tudi na MWC22 odmevala vojna, ki jo je Rusija proti Ukrajini sprožila le štiri dni pred začetkom dogodka. V mestu smo večkrat srečali kolono protestnikov z ukrajinskimi zastavami, majhne skupine pa smo videvali tudi pred vhodom na južni strani sejmišča. Na samem sejmišču pa je v dvorani 2 zevala praznina na mestu, kjer naj bi stal velik paviljon znanega ruskega (in mednarodnega) podjetja Kaspersky, ki se ukvarja s kibernetsko varnostjo.
Huawei na orjaški stojnici
Je pa na drugi strani Huawei na MWC22 vso svojo ponudbo prvič predstavil na isti stojnici – tako naprave za končne uporabnike kot omrežne infrastrukture za operaterje in rešitve za digitalizacijo številnih drugih panog. Na velikanski stojnici je izjemno dodelano prikazalo teme, kot so digitalna preobrazba, pametno upravljanje procesov, dolgoročna trajnost industrije, poslovni koncept GUIDE za lažji prehod na digitalno gospodarstvo in številna druga področja.