Novice

ACEA: več polnilnih mest, višji delež prodaje električnih vozil

V novi študiji združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev so se analitiki posvetili razmerju med številom prodanih baterijsko gnanih električnih vozil in dostopnostjo polnilne infrastrukture v državah članicah EU.

Na podlagi statističnih podatkov preteklega leta so ugotovili, da obstaja močna povezava med prodajo električnih vozil in dostopnostjo javne polnilne infrastrukture. Kot so ugotovili analitiki združenja ACEA, so države z največjim deležem polnilnih točk obenem tudi v vrhu po prodaji električnih vozil.

ACEA_1V treh evropskih državah skoraj dvotretjinski delež celotnega števila polnilnih mest v EU

Na Nizozemskem, v Nemčiji in Franciji, ki skupno pokrivajo nekaj več od dvajset odstotkov celotnega ozemlja EU, je na voljo 61 odstotkov vseh polnilnih točk, preostalih 39 odstotkov električnih polnilnic pa je porazdeljenih po ostalih evropskih državah na slabih 80 odstotkih celotnega ozemlja EU. Med prvo petorico najrazvitejših držav se s tega vidika uvrščajo Nemčija (120.625 polnilnih mest/18,4-odstotni tržni delež električnih vozil), Francija (119.255/16,8%), Belgija (44.363/19,6 %), Italija (41.114/4,2 %) in Nizozemska (144.453/30,8 %), ki ima najbolje razvito polnilno infrastrukturo. Za primerjavo – na Nizozemskem je na voljo 52-krat več polnilnih točk kot v Romuniji, ki je sicer ozemeljsko skoraj sedemkrat večja, a premore le 2.754 polnilnih mest.

Na repu lestvice se nahajajo Hrvaška (1.074 polnilnih mest/2,8-odstotni tržni delež električnih vozil), Estonija (683/6,3%), Latvija (535/8,9%), Ciper (329/5,3%) in Malta, kjer je uporabnikom električnih vozil na voljo le 101 polnilno mesto ob 17,3-odstotnem tržnem deležu električnih vozil. V Sloveniji je bilo po statističnih podatkih lanskega leta na voljo 1.608 polnilnih mest (od tega 1.346 AC in 262 DC) ob 8,9-odstotnem tržnem deležu električnih vozil, kar jo uvršča na neslavno 21. mesto.

Avtomobilizem.com (Vir, foto in grafika: ACEA.)

Mnenja uporabnikov

2 komentarjev za "ACEA: več polnilnih mest, višji delež prodaje električnih vozil"


11 dni 11 ur nazaj

Kakšna bedasta statistika. Primerjat bi morali glede na število prebivalcev ali na število EV ali na km2 površine, ne pa na velikost vsake države. Po takšni logiki smo mi avtomatično obsojeni na zadnja mesta.

EV se večinoma polnijo doma, tukaj ne vidim tako velikega pomena javnih polnilnic. Koliko se vozim po naši državici opažam veliko praznih polnilnih mest. Težko bi govoril o nekem kritičnem pomanjkanju.
Ves čas se govori kako so skandinavske države z najvišjo stopnjo EV, pa jih tukaj sploh ni omenjenih. Po tem zemljevidu sklepam, da nimajo nič več javnih polnilnic kot pri nas (preračunano na št. prebivalcev), oz. še celo manj (preračunano na št. EV).
Javne polnilnice niso pogoj za nakup EV. Je pa res, da je v večjih mestih težje polnit “doma” in imajo javne večji pomen.

Če proizvajalce tako skrbi pomanjkanje, jih naj sami postavijo. Kje je problem?

10 dni 11 ur nazaj

So dali tudi relativne kazalnike (na 1k prebivalcev, na 10 km cest) – sem v galerijo dodala še eno sliko s tabelami. Skandinavci imajo kar nekaj polnilnic, ampak bistveno manj kot top 5. Bi pa rekla, da je količina polnilnic verjetno precej povezana tudi z značilnostmi poselitve prebivalstva v posamezni državi. Pa kot ste sami zapisali je vsakemu logično, da je domače polnjenje cenejše, ampak tudi pri nas nikoli ne bodo vsi imeli te možnosti, pa si predstavljam, da je enako v evropskih velemestih.

 
Kia EV3 bo razkrita še ta mesec
Več prostora in hibridnost za novi Volkswagen California