Avto.info

Brušenje bavarskega dragulja

TEST IN OCENA: BMW X5 xDrive50e

Prenovljeni X5 se ponaša z osveženim videzom, novo notranjostjo in dodelano tehniko. Priključni hibrid xDrive50e razvije 360 kW (490 KM) in do stotice prižene v 4,8 sekunde. Obenem ga odlikuje uporaben električni doseg, stane pa 93.700 evrov.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 3. februar 2024

Ko je X5 zapeljal na sceno v svoji prvi generaciji pred dobrima dvema desetletjema, je sprožil val navdušenja nad športnimi terenci. Ne pravimi terenci, čeprav se je z Land Roverjem (BMW ga je imel v lasti med leti 1994 in 2000) ponašal z zelo spodobnimi terenskimi lastnostmi, temveč športnimi terenci, ki so precej bolj naklonjeni vožnji po cesti. Tekmeci so hitro pobrali vrženo rokavico, a BMW je s svojo priljubljenostjo pri kupcih še naprej krojil sam vrh segmenta.

Preizkusili smo povsem svežo, pravkar prenovljeno četrto generacijo tega modela, ki je dobila še nekoliko bolj izostreno zunanjo podobo, na novo ukrojeno notranjost ter izboljšano tehniko. Oblikovalci so ohranili enojne sprednje žaromete (X7 je ob prenovi dobil deljene dvojne), a so ti vseeno nekaj ožji in drugačne grafike, nov je tudi odbijač, zadnje luči imajo drugačen svetlobni podpis.

Med vožnjo je udoben avto, pa tudi glede vozne dinamike je v primerjavi s tekmeci v samem vrhu.


Več novega je v notranjosti, ki ji je prenova prinesla iz drugih BMW-jev znano ureditev dveh v eno enoto združenih zaslonov. Osrednji meri 37,8 cm, zaslon pred voznikom pa 31,2 cm v premeru. Oba sta ostre in jasne grafike, s številnimi možnostmi prikazov podatkov pred voznikom in številnimi ikonami za upravljanje različnih funkcij na osrednjem zaslonu. Nova zasnova je resda bolj minimalistično čista, sodobno elegantna, če hočete, a to obenem tudi pomeni, da so se klasična stikala za upravljanje klimatske naprave in vrsta stikal, ki ste jim lahko namenili poljubne funkcije, žal poslovila. Zato pa izbirni vmesnik v obliki velikega vrtljivega gumba ostaja, medtem ko je ročico menjalnika zamenjal manjši gumb. Sicer pa je X5 tako po materialih kot tudi kakovosti izdelave v samem vrhu, enako velja za odlična sprednja sedeža, kjer boste z izdatnimi nastavitvami ne glede na svojo višino našli ergonomsko odličen položaj. Tudi zadaj se sedi dobro, je pa res, da je prostora za kolena tamkaj sedečih potnikov nekaj manj kot pri tekmecih.

Tudi prtljažnik testnega vozila je s 500 litri manjši kot pri drugih X5, saj pod oznako xDrive50 za pogon skrbi priključni hibrid z zajetno baterijo kapacitete 29,5 kWh (25,7 kWh neto) in kar do 110 km električnega dosega. Ob električnih 145 kW (197 KM) lahko na bencinski motor skoraj pozabite, saj so zmogljivosti zelo solidne (do hitrosti 140 km/h), pa tudi realno boste na elektriko prevozili vsaj okoli 80 km, kar zadošča za večino dnevnih voženj. Polnilna moč je s 7,4 kW (AC) precej skromna in polnjenje prazne baterije do roba traja 4 ure in pol. Skupaj s trilitrskim vrstnim šestvaljnikom tako motoriziran X5 zmore 360 kW (490 KM) moči, kar ob 700 Nm navora in z odločnim pritiskom naslonjal sedežev na hrbte voznika in potnikov do stotice prižene v manj kot petih sekundah. Oba motorja med seboj delujeta zelo usklajeno, praktično brez kakršnih koli sunkov, le ob odločnejšem speljevanju se morda oba skupaj zaženeta nekoliko preveč odločno.

80 km smo na testu približno prevozili na elektriko; uradni električni doseg je sicer kar 110 km.


Med vožnjo je udoben avto, ki dobro blaži udarce s ceste in brez težav požira številne avtocestne in druge kilometre, kljub temu pa ohranja visoko raven vozne dinamike. Ta sicer ni tolikšna, kot pri manjših in lažjih modelih, a se z natančnim volanom in odlično vodljivostjo zelo dobro odreže tudi v hitreje odpeljanih ovinkih. Še posebej, če izberete športni program, ki utrdi podvozje in poskrbi za še boljši občutek, za povrh pa je ob manjšem nagibanju vožnja takrat celo udobnejša.

Poraba goriva je seveda odvisna od teže desne noge in predvsem vestnosti pri priklapljanju kabla – kot rečeno, tam nekje 80, morda tudi 100 km lahko prevozite zgolj na elektriko, na daljših vožnjah z bencinskim motorjem pa računajte na kakšnih deset litrov bencina na sto kilometrov. Ne, ni pretirano, pa tudi štirje tisočaki cenovnega prirasta v primerjavi s šibkejšim, prav tako šestvaljnim xDrive40i brez kabla, so povsem razumni.
 

BMW X5 xDrive50e
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor z notranjim zgorevanjem: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2.998 ccm, 230 kW (313 KM) pri 5.000-6.500/min, 450 Nm pri 1.750–4.700/min; električni: sinhronski (PSM), 145 kW (197 KM), 280 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5
  Velikost:  4.935 x 2.004 x 1.755 mm; Medos. razdalja: 2.975 mm; Pnevmatike: spredaj 275/40 R21, zadaj 315/35 R21; Masa/nosilnost: 2.495/705 kg; Prtljažnik: 500–1.720 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,8 s; Baterija (bruto/neto): 29,5/25,7 kWh; Moč polnjenja (AC): 7,4 kW; Poraba goriva (WLTP): 0,8 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 18 g/km.
  Cena:  osnovni model (X5 xDrive30d): 87.400 €, testno vozilo: 132.841 €; BMW Slovenia, d. o. o., Ljubljana.
udobje, vozne lastnosti, zmogljiv pogon, električni doseg upravljanje osnovnih funkcij prek zaslona, nekaj manj prostora zadaj brez napak

Oddaj komentar

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.