Sklenili aneks

Cepljenje porazno, Urbanija pa je dal Kadiču še več denarja

Mihael Korsika
27. 8. 2021, 18.00
Deli članek:

Urad vlade za komuniciranje (Ukom) je z vodjo neuspešne kampanje za podporo cepljenja Edvardom Kadičem sklenil dodatni aneks v vrednosti 3275 evrov. Čeprav je Slovenija po precepljenosti prebivalstva na repu EU, je Ukom Kadiču, čigar kampanja očitno ni bila prav uspešna, namenil dodaten denar.

M24
Edvard Kadič ni želel pojasniti, zakaj je prejel več denarja.

Vladni urad za komuniciranje, ki ga vodi nekdanji prvi urednik portala in televizije Nova24 Uroš Urbanija, je strokovnjaku za govorico telesa Edvardu Kadiču, ki je tudi nekdanji kolumnist omenjenega portala, namenil dodaten zaslužek.
Urbanija je v drugi polovici februarja s Kadičem podpisal pogodbo za »izvedbo komunikacijskih storitev v pripravi in izvedbi komunikacijske podpore projektu cepljenja proti covidu-19«, na podlagi katere je Kadič za promocijo cepljenja prejel 11.500 evrov.

Slovenija zahteva vsaj 70-odstotno precepljenost

Primož Lavre/Reporter
Ukom vodi nekdanji prvi urednik Nove24 Uroš Urbanija. 890.610 oziroma 42,2 odstotka prebivalcev se je cepilo z vsemi odmerki cepiva.

Velja spomniti, da so predstavniki vlade kmalu po novem letu kot cilj navajali najmanj 60-odstotno precepljenost prebivalstva do konca junija. »Slovenija ne pristaja na cilj EU, da do poletja cepimo samo 50 odstotkov odraslih prebivalcev. Slovenija zahteva vsaj 70-odstotno precepljenost. Če EU tega ni sposobna narediti, ni vredna tega imena,« je marca na twitterju zapisal Jelko Kacin, državni sekretar v kabinetu predsednika vlade in nacionalni koordinator logističnega dela akcije množičnega cepljenja.
Bolj ko se je bližalo poletje, nižje je bil zastavljeni cilj. Ob začetku poletja je bil govor le še o polovici odrasle populacije, med cepljene, torej zaščitene, pa so pristojni šteli tudi prebolevnike. Slovenija je še danes, slaba dva meseca po tem roku, daleč od 50-odstotne precepljenosti, po zadnjih podatkih Nacionalnega inštituta za javno zdravje je vse odmerke cepiva do zdaj prejelo 42,2 odstotka prebivalcev. Glede na Kacinov zapis bi lahko sklepali, da niti promotor kampanje Kadič niti Kacin sam nista vredna svojih nazivov.

Kljub očitnemu neuspehu Kacina in Kadiča pa je Ukom strokovnjaku za govorico telesa namenil dodatna sredstva. Iz javno objavljene pogodbe med uradom in Kadičem je razvidna vrednost posla, 11.500 evrov, medtem ko je slednji letos od Ukoma na svoj račun prejel skupno 14.775 evrov, je razvidno iz spletne aplikacije Erar. Podkonto vseh nakazil Ukoma je »neposredno komuniciranje vlade z javnostjo in vladne informacijske kampanje«.

Vzrok neuspeha kampanje za podporo cepljenju bi lahko iskali tudi v dejstvu, da je bil Edvard Kadič pred leti zagrizen nasprotnik obveznega cepljenja. »Ali podpirate obvezno cepljenje otrok kljub številnim dokazom stroke, da gre pri preverjanju varnosti cepiv za načrtno sistemsko zavajanje javnosti?« je namreč leta 2012 spraševal kandidate na predsedniških volitvah.

Edvarda Kadiča smo zato povprašali, ali je z vladnim uradom sklenil novo pogodbo oziroma zakaj mu je Ukom nakazal 3275 evrov več od vrednosti pogodbe. »Tega ne mislim komentirati, obrnite se na Ukom,« nam je odvrnil v telefonskem pogovoru. Ob tem je sicer dodal, da je zaradi izvedbe »še enega projekta« junija podpisal aneks k pogodbi.

Ob porazno počasnem trendu naraščanja števila precepljenih je torej Ukom s Kadičem sklenil aneks, a Kadič njegove vsebine ni želel razkriti. Obrnili smo se še na Ukom. »Ker so se junija komunikacijske aktivnosti nadaljevale s projektom promocije cepljenja s pozitivnimi sporočili prek deljenja vstopnic za koncerte na radijskih postajah, je bil z gospodom Kadičem sklenjen še aneks k pogodbi, zaradi slednjega se je skupna vrednost pogodbe povečala,« so navedli.

Ob tem so dodali, da so vse informacije o sodelovanju s Kadičem objavljene na vladni spletni strani, a so danes na njej navedeni le štirje plačani računi, čeprav jih je Ukom Kadiču plačal že enajst.

Strankarska konkurenca

Na Ukomov razpis za promocijo cepljenja so se sicer v začetku leta prijavili trije pravni subjekti. Poleg Kadiča je za projekt kandidiral tudi njegov nekdanji sodelavec s strankarske televizije Nova24, Luka Perš. Gre za novinarja, ki je leta 2014 kandidiral za župana Murske Sobote in prejel 1,61 odstotka glasov.

Na razpis se je prijavilo še podjetje Signatum, ki je v lasti občinskega svetnika SDS v Grosupljem, Mihaela Hočevarja. Slednji je bil od leta 2012 do 2018 direktor založbe Nova obzorja, ki izdaja tednik Demokracija in je v solasti SDS, eno leto pa je opravljal tudi funkcijo izvršnega direktorja televizije Nova24TV.