Poraba 9,2 - 16,8 l/100km Največja hitrost 250 km/h Cena 192.145 eur
Plusi
  • zvok in moč osemvaljnega motorja
  • pozornost za podrobnosti
  • prostor zadaj in spredaj
  • atraktiven in zelo opazen (kar je lahko tudi minus)
  • oborožen z najnovejšimi varnostnimi sistemi
Minusi
  • oblikovno zelo poseben
  • velika masa, ki ga omejuje tudi v bolj dinamični vožnji
  • na trenutke pretrdo nastavljeno vzmetenje

Ne ostanem pogosto odprtih ust. Ko sem stopil pred XM in ugledal njegove dimenzije in pojavnost, sem samo gledal. Tako vpadljivega avtomobila takšne pojave v Sloveniji enostavno nismo vajeni. Odziv je na koncu sila enoznačen: izrazito negativen ali evforično pozitiven. Najino razmerje je bilo polno vzponov in padcev. Od uvodnega šoka, do navdušenja nad izjemnim podrobnostmi, pa stalno prisotne skrbi, da bom popraskal gromozanska 23-palčna platišča, ter nenazadnje veselja, vsakič ko sem stopil na stopalko za plin. To je običajno sprožilo novo reakcijo, saj se je poraba dvignila nad 20 litrov. Po drugi strani sem, ko sem mu napolnil baterijo, z njim skoraj zastonj prevozil 60 kilometrov. XM je vsekakor športni terenec, ki te ne pusti hladnega. Igra na čustva, kar mu gre zelo dobro, a posledično ni vsem po godu. Mislim, da je Bavarcem tokrat dokaj vseeno.

DSC_4649
Gromozanski in vpadljiv, a tudi odličen in z vrhunskim osemvaljnim motorjem.

Domagoj Dukec je verjetno eden najmanj priljubljenih oseb med privrženci bavarske znamke. Vodja zunanjega oblikovanja jih je v preteklih letih kar nekajkrat razjezil s svojimi oblikovnimi potezami. Z velikimi, osvetljenimi ledvičkami je postal BMW predmet ogorčenja tudi pri preostalih avtomobilskih navdušencih. Na koncu se je vedno izkazalo, da so fotografije bistveno bolj dramatične, kot je zadeva videti v resnici, toda kljub temu Dukec s svojimi rešitvami ni najbolje zapisan pri simpatizerjih znamke. Z njim sem se pogovarjal lani spomladi. Sila zanimiv človek, ki svet vidi drugače kot mi. Predvsem pa verjame v raznolikost. Ljudje smo si različni, zakaj si ne smejo biti različni tudi avtomobili? Navsezadnje je XM statusni avtomobil in kot takšen si zasluži biti drugačen. Glede na ceno testnega modela bodo po njem posegali le tisti iz najbogatejših slojev, njihov okus pa se je že večrat izkazal za precej drugačnega, kot ga imamo mi, običajni smrtniki.

Ne skriva porekla

Med slednje očitno sodim tudi sam, navsezadnje sem precej zadržan glede družabnih omrežij, ne razumem čisto smisla nekaterih svetovnih trendov in sem še vedno šokiran, ker je največja želja mojega 12-letnega nečaka, da bi mu iz tujine prinesel plastenko ali dve pijače Prime. Ta v britanskih trgovinah sicer stane okoli tri evre, povsod drugje pa kakšnih deset evrov na plastenko.

Po drugi strani se precej dobro počutim v najnovejših avtomobilih, pa naj bodo še tako napredni in digitalizirani. Pa sem kljub temu zazijal, ko sem pred seboj zagledal testni XM. Ne le velikost ledvičk, tudi dimenzije platišč, širina avtomobila, barvna izbira kontrastnih dodatkov na karoseriji in na koncu vtis, ki ga daje vozilo kot celota. Kljub temu, da se dnevno srečujem s takšnimi in drugačnimi športnimi tereneci, kaj takšnega človek enostavno ne vidi vsak dan. Še posebej, če ne živi v kakšni bogati evropski prestolnici, kjer so tako pompozni avtomobili vseh znamk postali že stalnica.


Ko radovednost premaga tudi italijanske letalske sile

Tako je naneslo, da sem moral v času testa XM skočiti v Italijo, po še en starodoben motor. Nekaj časa sem sicer porabil, da sem pri XM našel, kje se skriva stikalo za avtomatsko vlečno kljuko, saj je zelo odročno nameščeno pod zadnjo desno notranjo stransko tapeto, pri varovalkah. Pripel sem prikolico in skočil v bližino slovenske meje po Rhony’X ST50 iz leta 1930. Ko se voziš z XM po4C6E6D42-6CD9-44D1-9550-FF506282184A cesti, te ljudje opazijo, fotografirajo. Če imaš zadaj pripeto prikolico, se pogledi potencirajo.

Priznam, da mi je bilo kar malo nerodno, ko sem prispel do Fabrizia oziroma njegove delavnice. Nič kaj pospravljena okolica, veliko raznih starih motorjev, delov in avtomobilov. XM je bil v tem okolju še toliko bolj opazen. Še preden mi je Fabrizio podal roko in se predstavil, je nekaj sekund zijal v avto in si najverjetneje mislil, da mi je prepoceni prodal motor.

Po kavi in kratkem pogovoru je bil motor že na prikolici, šla sva proti domu. Ob polni bateriji sem prevozil rekordnih 72 električnih kilometrov, na račun počasnejše vožnje po avtocesti se je poraba umirila pri 13 litrih. Na poti proti Sloveniji se je hitrost še zmanjševala, ob prihodu v Ljubljano pa je merilnik porabe kazal rekordno nizko raven 9,5 litra na sto kilometrov. Kombinacija avtomobila in motorja na prikolici je na vožnji očitno privabila celo poglede italijanskih letalskih sil. Ob vožnji po italijanski avtocesti je le nekaj deset metrov nad mano močno zabobnelo, na moje začudnje me je preletelo italijansko vojaško letalo. Naredilo je še en krog in ponovilo manever. Dobra popotnica pred vstopom v Slovenijo, kjer sem bil na avtocesti zopet prava atrakcija.


Zvok osemvaljnika bi lahko poslušal cel dan

XM je spomenik drugačnosti, izdelan iz kovine, aluminija in ogljikovih vlaken. Čeprav je športni terenec, ki v dolžino meri 5,1 metra in je širok točno dva metra, je obenem sinonim za moč. Najmočnejši BMW do zdaj poganjata prenovljeni 4,4-litrski prisilno polnjeni osemvaljnik in elektromotor, ki skupaj proizvedeta 480 kilovatov in 800 njutonmetrov navora. Moč osemvaljnika je 360, elektromotorja pa 145 kilovatov.

DSC_4554
Zdi se, da pri BMW v snovanju XM niso ničesar prepustili naključju. Še torba za shranjevanje polnilnih kablov je modno oblikovana.

Se spomnite besed iz uvoda, ko sem govoril o razburkanem razmerju? Zvok osemvaljnika je kot simfonija za ušesa. Lahko bi ga poslušal vsak dan, se z njim pomagal umiriti pred spanjem in zbudil v krasno jutro. Mislim si, da kupci s tem delom nimajo težav, toda pogled na merilnike, kjer je izpisana poraba višja od dvajset litrov, je v meni povzročil kar nekaj nelagodja. Voziti in vzdrževati XM ni poceni.

Po drugi strani pa je vožnja z XM lahko praktično zastonj. V dnu je namreč vgrajena litij-ionska baterija z zmogljivostjo 25,7 kilovatne ure, kar po podatkih tovarne omogoča do 80 električnih kilometrov. V praksi je to številko, vsaj v mojem primeru, nemogoče doseči. Meni je uspelo z njim v povprečju opraviti 65 avtocestnih kilometrov ob umirjeni vožnji. To še vedno pomeni, da sem ob polni bateriji lahko opravil večino dnevnih voženj z minimalnimi stroški. Po drugi strani se lastnik priključno-hibridnega XM najverjetneje ne bo pretirano vznemirjal, če baterija ne bo povsem polna in bo pač kilometre užival s prijetno melodijo osemvaljnika v ušesih.

Pelje se bolje kot večina avtomobilov na naših cestah

Če bi mi kdo rekel, da se bo 2.785 kilogramov težak XM skozi ovinke vozil bolje kot večina avtomobilov na naših cestah, bi mu rekel, da je nor. Kasneje bi se moral ugrizniti v jezik, saj je BMW res izpopolnil XM, da si v kar se da veliki meri zasluži črko M v svojem imenu.

DSC_4678
23-palčne pnevmatike ne morejo biti del zelenega avtomobila, tudi zato XM v praksi na elektriko prevozi okoli 60 kilometrov, čeprav jih sprva obljubi skoraj 90.

Skupaj s štirikolesnim pogonom, elektronskim nadzorom blažilnikov, sistemom proti nagibanju karoserije in z integralnim aktivnim krmiljenjem zadnjih koles je XM široko uporaben športni terenec. Pravzaprav se odlično počuti na avtocesti, kjer presenetljivo udobno požira kilometre, še bolje pa se odreže med vožnjo v zavojih. Še najmanj je zmogljiv na terenu, kjer nizkopresečne 23-palčne pnevmatike, skupaj z res čednimi platišči, enostavno niso doma. Čeprav govorimo o priključnem hibridu, je vse podrejeno zmogljivosti in bistveno manj učinkovitosti. To potrjujejo nastavitve krmiljenja in vzmetenja, ki gredo z roko v roki s pogonskim sklopom.

Pozornost do podrobnosti je res neverjetna

Čeprav deluje zunanjost nastopaško, je že tam vidnih kar nekaj podrobnosti, ki jih dandanes pri avtomobilskih modelih nismo vajeni. Že sam pogled na vratne kljuke in vzorec na njih ti da vedeti, da XM pač ni običajen BMW. V notrajosti je teh podrobnosti DSC_4688še toliko več. Pa pustimo ob strani dodatni blazini za potnike zadaj, ki sta se med običajno vožnjo predvsem vozili z leve na desno. Relief na strešni oblogi je naravnost krasen, v kombinaciji z ambientalno osvetlitvijo pa vse skupaj deluje še toliko bolj impresivno.

Moram priznati, da mi je tudi zadaj res lično oblikovana torba za shranjevanje polnilnega kabla nekako prirasla k srcu. Na začetku sem bil malo zadržan – zakaj bi človek rabil pravo potovalko za shranjevanje kablov? Toda kasneje sem spoznal, da je res priročno, če so kabli shranjeni v razmeroma veliki torbi, ki je povrhu vsega še zelo lepa. Če je tam ne bi bilo, bi pač kabli nadležno ležali po prtljažnem prostoru. O manjših podrobnostih bi lahko pisal še dolgo, saj jih enostavno ne zmanjka: skrita stikala v obliki kristalov v okrasni letvici na armaturni plošči, prešiti sedeži, naslonjala…

BMW je želel imeti svoj Rolls-Royce

BMW je z XM ustvaril nekaj posebnega, kar so pravzaprav tudi želeli. Dobili so ekskluziven športni terenec, ki je dovolj drag (cena testnega modela je bila 192.145 evrov), da si ga lahko privošči le peščica, in tako unikatno izstopajoč, da bo všeč le peščici. Dobili so svoj Rolls-Royce, čeprav je bistveno bolj kričeč kot Cullinan. A tudi za kupce, ki si želijo izstopati, je na na cesti dovolj prostora. Še posebej, če je to v kombinaciji z zakamufliranim ekološkim pogonom, ki je vse prej kot zelen in vse prej kot varčen. A danes se prodaja zgodba, večina lastnikov pa bo resnici na ljubo največ časa vozila na oktansko gorivo.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Velik 4,4-litrski osemvaljnik je dandanes že prava redkost, zato si BMW zasluži vse pohvale, da so se odločili in ga vgradili v XM. Zvok motorja, moč in pospešek sta na vrhunskem nivoju. Še posebej je dinamičen, ko je v bateriji dovolj energije, da na pomoč priskoči elektromotor.
    9
  • Notranjost
    Prostorna, polna podrobnosti in izbranih materialov. BMW je tokrat res šel korak dlje in napravil nekaj drugačnega. Veseli dejstvo, da niso pozabili na fizična stikala.
    10
  • Opremljenost
    Pravzaprav je imel XM kar preveč različnih pomagal in dodatne opreme, težko je bilo vse spoznati v testnem terminu. Kot se za avto takšnega kova spodobi, je imel poleg klasičnih elementov ogrevanja, hlajenja, masaže sedežev še obilico drugih dodatkov za povečevanje udobja med vožnjo.
    10
  • Vozne lastnosti
    XM je glede na svojo maso in velikost še vedno vozniško zelo dober oziroma se pelje bolje kot večina avtomobilov na naših cestah. A kljub temu se mu masa pozna v zavojih kjer je precej okorn, po drugi strani pa zaradi oznake M nekoliko manj suvereno požira cestne neravnine. Zagotovo bi pri udobju pomagala manjša platišča.
    6
  • Gospodarnost
    Pri ceni 192 tisoč evrov je XM vse prej kot dosegljiv športni terenec. Čeprav zmore prevoziti okoli 60-65 kilometrov na električno energijo, njegov osemvaljnik ni pretirano varčen. Vsekakor avto, ki bo od voznika terjal višje vložke za vzdrževanje.
    4
  • Zmogljivost
    4,3 sekunde do stotice pri 2,8 tone težkem športnem terencu. Športni pospešek pri veliki masi da jasno vedeti, da se pod pokrovom skriva pošast. Sistemska moč se ustavi pri 480 kilovatih, kar je več kot ponujajo čistokrvni modeli M.
    10
  • Sklep
    XM je v prvi vrsti vpadljiv športni terenec, ki navduši s svojim motorjem in notranjostjo. Ne bo našel veliko simpatij, a prepričan sem, da bi jih večino na svojo stran privabil z zvokom motorja in pospeškom. BMW je z XM zašel v nove vode in se lotil stvari drugače. Ali gre za pravi recept, pa bo pokazal predvsem čas.
    8.2

Tehnični podatki vozila

baterije 25,7 kWh
cena osnovnega modela (€) 176.950
cena testnega vozila (€) 192.145
dolžina × širina × višina (mm) 5.110 x 2.005 x 1.755
dovoljena masa vozila (kg) 3.300
elektromotor 145
emisija CO2 (g/km) 37 - 43
masa praznega vozila (kg) 2.785
medosna razdalja (mm) 3.105
menjalnik/pogon samodejni/štirikolesni
največja hitrost (km/h) 250
največja moč (kW/KM pri vrt/min) sistemska moč 480 (653)
največja moč bencinskega motorja (kW/KM pri vrt/min) 360 (489) / 5400 - 7200
največja moč elektromotorja (kW/KM pri vrt/min) 145 (197) pri 0
največji navor (Nm pri vrt/min) sistemski navor 800
največji navor bencinskega motorja (Nm pri vrt/min) 650 / 1600 - 5000
največji navor elektromotorja (Nm pri vrt/min) 280 pri 0
pnevmatike 275/35 R23
poraba električne energije (kWh/100km) 32,7
poraba goriva na testu (l/100 km) 9,2 - 16,8
poraba goriva po ECE (l/100 km) 1,6 - 1,9
pospešek 0-100 km/h (s) 4,3
prostornina posode za gorivo (l) 69
prostornina prtljažnika (l) 527 - 1820
število valjev/ventilov 8/32
vrsta motorja turbobencinski
zavore spredaj/zadaj kolutne hlajene/kolutne hlajene
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

9 komentarjev za "Bavarski Rolls-Royce"


6 meseci 29 dni nazaj

Kadar vidim takšne dvojne luči spredaj, nikoli ne vem kam avto gledati. Mar ni lepše če so en par luči?!

6 meseci 29 dni nazaj

2.8 t težko vozilo za prevoz običajno cca 75kg težkega voznika (37 kratnik)? No, važno da ima baterijo in je takrat ‘zero emission’ 🙂

Polo78
6 meseci 29 dni nazaj

Res posebna oblika pri kateri se ne morem odločit ali je lep ali grd. Če gledam samo zadek bi mislil, da gre za nek futurističen prototip Škode.

srcnik
7 meseci 7 ur nazaj

Izgleda kot interspar tuning… bruh… pa da cena ni med minusi je tudi smeh…

jack86
7 meseci 17 ur nazaj

Dober test, tudi ce je avto popolnoma izven mojih okvirjev. Bravo Gasper!

 
Corsa, umakni se
Električno utelešenje španskega temperamenta