Avto > Na Štrom
2436 ogledov

Ariya zapela z zamudo, a odločno

Nissan ariya
1/23
Nissan Slovenija
Nissan ariya je novi električni križanec, ki želi s smislom za udobje in drugačnost, pa tudi pogonom prevzeti del kolača tesli model Y in ostalim. S cenami začne pod 40 tisoč evri, ampak ...

Nissan ariya je bila kot konceptno vozilo predstavljeno že leta 2019, serijski avto leto kasneje, proizvodnja se je z nekaj zamude začela 2021, ko je za hip tudi prvič peljala mimo Slovenije z obljubo o skorajšnji stalni umestitvi na cenike. Tam bi nadaljevala sloves Nissana kot enega od pionirjev na področju baterijskih avtov. Pa je sledilo nesrečno postpandemično obdobje z ukrajinskim konfliktom in iskanjem čipov, tako da se danes piše leto 2024, Nissan pa je vmes po ustavitvi prodaje leafa postal celo ena redkih znamk pri nas brez baterijskega avta v ponudbi.

A zdaj gre zares, model ariya kljub zamudi obljublja lastnosti, s katerimi lahko naredi vtis v vse bolj razširjenem svetu električnih vozil. Kot pravijo pri znamki, so v njej združili vse najboljše, kar zmorejo pri Nissanu, od dolgoletnih izkušenj z baterijskimi avti (leaf že leta 2010!) do vodilne vloge na področju kompaktnih križancev (qashqai) in znanja o 4x4 pogonu (X-trail).

Ariya sicer ni gozdarsko vozilo, veliko prej sodi neposredno za pred opero. Je elegantno zasnovan družinski križanec z dolžinsko mero 4,6 metra.

Nissan ariya | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Nissan ariya | Avtor: Nissan Slovenija Nissan Slovenija

Čiste linije se nadaljujejo tudi znotraj, kjer so dali poudarek na zračnosti in prostornosti. Notranja zasnova ariye precej odstopa od vseh dosedanjih nissanov. Sami poudarjajo, da so sledili tradicionalnim japonskim konceptom natančnega zlaganja materialov v sozvočju z igrami svetlobe in mehkobe.  

To najbolje ponazarjajo zelo mehki in barviti materiali s kombinacijo površin z videzom lesa, pod katere je v perforirani obliki "zdaj te vidim, zdaj pa ne" skrita svetloba raznih haptičnih stikal. Opremski nivoji so sicer trije. Dva velika zaslona omogočata različne prilagoditve prikazovanja podatkov. 

Seveda ariya zmore obsežno povezljivost z zunanjim svetom, kar omogoča vedno sveže prometne in druge informacije, pa nadzor nad vozilom na daljavo, posodobitve po zraku in podobne danes že praktično nujne lastnosti. Opremljena je z asistenčnimi sistemi, ki omogočajo polavtonomno vožnjo stopnje 2. 

Nissan ariya | Avtor: Nissan Slovenija Nissan Slovenija
Nissan ariya | Avtor: Nissan Nissan

Prtljažnik pri različici s prednjim pogonom ima 466 litrov prostora, pri štirikolesnem pogonu je zmanjšan na 408 litre. Lahko pa ta različica vleče do 1.500 kilogramske prikolice za razliko od samo 750 kilogramskih.

Ariya glede pogona nudi več možnosti. Manjša litij-ionska baterija ima kapaciteto 63 kWh, kar pri elektromotorju s 160 kilovati (214 KM) uradno dovoljuje do okoli 400 kilometrov poti z enim polnjenje. Večja baterija ima 87 kWh. Pri dvokolesnem pogonu, ki poganja prednja kolesa, je moč 178 kW (238 KM), dosega pa dobrih 530 kilometrov.

V kombinaciji z večjo baterijo je tudi možnost izbire štirikolesnega pogona e-4ORCE, ko skupna moč dveh elektromotorjev znaša 225 kW (301 KM), obljubljen doseg pa je 515 kilometrov. Glede e-4ORCE pogona trdijo, da gre za visokozmogljivo tehnologijo prenašanja navora na podlago, ki je še tako slabe cestne razmere zlepa ne ustavijo.

Nissan ariya | Avtor: Nissan Slovenija Nissan Slovenija
Nissan ariya | Avtor: Nissan Nissan

Osnovni polnilnik za izmenični tok omogoča polnjenje le na eni fazi pri 7,4 kW, zato je za tisoč evrov zelo priporočljivo dokupiti zmogljivi 22 kW polnilec, s katerim bo avto tudi na klasični ulični polnilnici napolnjen že po dobrih treh urah. 

Ultrahitro polnjenje poteka pri maksimalnih 130 kW, baterija je do 80 odstotkov napolnjena v okoli pol ure. Ariya ima CCS tip polnilca, kar je še en dokaz, da se standard CHAdeMO, katerega veliki zagovornik je bila nekdaj znamka Nissan, vsaj v Evropi dokončno poslavlja.

Nissan ariya | Avtor: Nissan Slovenija Nissan Slovenija

S ceno želi biti zamudnica zelo konkurenča modelom, kot so škoda enyaq, VW ID.4, toyota bZ4X, prihajajoči peugeot e-3008 in seveda tudi tesla model Y. Začetna cena ariye z manjšo baterijo in osnovno opremo je 39.900 evrov, brez upoštevanja subvencije. Različica z zmogljivo baterijo ima avtomatsko najbolj bogato stopnjo opreme, zato je cenovni preskok znaten, ariya 87 kWh / 2WD stane od 53.400 evrov. Štirikolesni pogon je še tri tisoč evrov dražji. 

Ariya naj bi letos zapeljala do 50 kupcev v Sloveniji. Pri znamki računajo tudi na takšne kupce, ki si želijo drugačnosti v segmentu, v katerem prevladuje predvsem ena električna znamka. 

dezurni@styria-media.si

Nissan ariya | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Nissan ariya | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Nissan ariya | Avtor: Nissan Nissan
Nissan ariya | Avtor: Nissan Nissan
Nissan ariya | Avtor: Nissan Slovenija Nissan Slovenija

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.