Zanimivosti
Volkswagnov prototip motorja W10 so našli v testni muli: BMW-ju M5
Motor ni nikoli dočakal serijske proizvodnje, izdelali so tri testne primerke, a samo eden je danes še ohranjen.
Torek, 8. avgust 2023
BMW M5 je nekoč poganjal 10-valjni motor. Šlo je za zmogljiv atmosferski agregat, ki je v M5 (izdelovali so ga od leta 2004 do 2010 pod kodnim imenom E60), razvil kar 378 kW moči (514 'konjev') pri visokih 7.750 vrtljajih. To je bila prva in zadnja generacija M5 z 10 valji, toda nekaj let pred tem je imel BMW M5 E39 prav tako deset valjev, motor pa je bil, verjeli ali ne, Volkswagnov.
Gre za testno mulo (mule so obstoječi modeli, v katerih se preizkuša nova tehnologija), v kateri je Volkswagen preizkusil svoj motor W10, ki nikoli doživel serijske proizvodnje. Šlo je za tretjo generacijo M5 (E39), ki je pod pokrovom serijsko ponujala V8 motor s 294 kW moči (400 'konjev').
Volkswagnova "predelava" je bila do zdaj dobro varovana skrivnost, a je avtomobil na željo takratnega šefa VW-ja, Ferdinanda Piëcha, prevozil že veliko kilometrov, saj so ga uporabljali za vsakodnevne vožnje. To je zagotovo eden redkih "križancev" med Volkswagnom in BMW-jem.
Koncern Volkswagen je sicer znan po svojih nekonvencionalnih "W" motorjih, ki so bili na splošno zamišljeni kot kombinacija dveh manjših V motorjev in so bili zato bolj kompaktni od klasičnih V motorjev. Z leti so v serijsko proizvodnjo prišli motorji W8, W12 in celo W16 v bugattiju, a W10 ni imel "take sreče".
Prav poseben BMW M5 (zgoraj na fotografijah) je trenutno naprodaj pri GDM Motors (tukaj klik).