Največja hitrost 240 km/h Cena 236.186 eur
Plusi
  • prilagodljivost električnega pogonskega sklopa
  • oblazinjenje iz kašmirja je noro udobno
  • umetna pamet
  • zaslon za ogled digitalnih vsebin
  • presenetljivo udoben
  • laserski žarometi in njihova svetilnost
  • dvobarvna zunanjost
Minusi
  • upravljanje elementov preko zaslona na dotik vgrajenega v vrata
  • izgubil je športen značaj predhodnikov
  • zunanji videz zna biti marsikomu trn v peti
  • precej dražji kot dizelsko gnana serija 7
  • zadnji zaslon je preblizu potnikom

BMW je očitno spoznal, da se v črnih, neizrazitih avtomobilih naokrog prevažajo samo še nepriljubljeni politiki, ki sto ali dvesto tisoč evrov vredne poslovne limuzine niso kupili sami. Marsikdo, ki je uspel s svojim trudom ali znanjem, pa želi svoj uspeh izkazati tudi z vpadljivim avtomobilom. Serija 7 to vsekakor je, še posebej v kombinaciji dvobarvne zunanjosti, z velikimi osvetljenimi ledvičkami in električnim pogonom. A naj to ne bo izgovor za vsesplošno kritiziranje, i7 je trenutno eden najboljših električnih avtomobilov na cestah, povrh vsega pa v notranjosti prinaša vrhunsko izkušnjo.

BMW-jev zastavonoša i7 vsekakor ni avtomobilski model za oporekanje skeptikom, ki na ves glas kričijo, da so električna vozila prevelika, pretežka in predraga. Je pravzaprav vse to in še več, Bavarci pa se tega niti ne trudijo skrivati. Ravno obratno: i7 je namenoma 5,4 metra dolga, 2,7 tone težka in skoraj četrt milijonov evrov vredna limuzina. Z dvobarvno karoserijo in velikimi osvetljenimi ledvičkami še poudarja svoj status in ne skriva preveč, kje želi biti – v bližini kultnega Rolls-Roycea. Debato o njegovem videzu bom prepustil drugim, sam pa bom le omenil, da je v notranjosti trenutno tudi najbližji približek prestiža Rolls-Royceu.

Kje začeti?

IMG_5681
Ni boljšega, ko da se kino pripelje kar na domače dvorišče. Otroci imajo svoj najljubši avto.

Kje? Zadaj desno, seveda. Čeprav je v i7 veliko posebnosti, ki si zaslužijo pozornost, je zadnji desni sedež še vedno bistvo modela. Z veseljem sem sedel na direktorski sedež in užival v vsem udobju, ki ga ponuja. Toda priznati moram, da sem veliko več časa preživel za volanom, direktorsko mesto pa sem bil primoran prepustiti sinu.

Kateri avtomobil je zanj najboljši na svetu, verjetno ni potrebno ugibati. Ko imaš nadzor nad celotno multimedio, lahko med vožnjo ležiš in gledaš risanke preko Netflixa, je odgovor sila preprost. Še več, navdušen je bil nad zunanjim videzom. Dokaz, da imajo mlajše oči drugačen pogled na svet in avtomobile. Bolj kot je drugačen, lahko rečem tudi načičkan, pisan, boljši je. In i7 sodi v to enačbo do popolnosti. Še en dokaz, da smo Evropejci glede avtomobilov res rezervirani, je tudi podatek, da bodo več kot tri četrtine vozil serije 7 prodali na Kitajskem.

Zavidam jim

Čeprav se iskreno ne vidim v takšnem avtomobilu, bi se verjetno že navadil, da me na dolgih dolgočasnih poteh naokoli prevaža voznik. Jaz bi med vožnjo zadaj gledal filme, spal ali pa koval načrte, kateri starodobni motor bi kupil. Ko sediš na sedežih, oblečenih v mešanico merino volne in kašmirja, ti ideje, kar hitro švigajo po glavi. Da ne zabredeš pregloboko, te vmes lahko ustavi osebni asistent, ki deluje s pomočjo umetne pameti. Kljub moji precej dobri angleščini se nikakor nisva zmogla sporazumeti, še manj pa je bil navdušen, ko sem mu povedal, da je Harley-Davidson najboljši motor na svetu. Kar naprej mi je ponujal BMW R18, vmes pa celo predlagal, da pokličeva salon BMW in poskušam rezervirati testno vožnjo.

DSC_4992
Tudi brez zaslona je sedeti zadaj kraljevsko. Seznam opcijske opreme poskrbi, da je i7 nekaj posebnega. Dvobarvna kombinacija stane 14 tisoč evrov, paket M Sport 8 tisoč, paket notranjosti 13 tisoč in paket Executive lounge 13 tisoč evrov. Zvočni sistem Bowers & Wilkins stane 7 tisoč evrov.

Že tako poseben prostor je BMW naredil še bolj poseben. Do zdaj so proizvajalci vgrajevali dodatne zaslone v naslone sprednjih sedežev ali v premične tablice, Bavarci so prvi zbrali pogum in vgradili elektronsko pomični 31,3-palčni zaslon z ločljivostjo 8K kar na streho. Upravljanje poteka s pomočjo zaslonov na dotik, vgrajenih v vratne kljuke zadnjih sedežev. Preko njih se pravzaprav nadzira praktično vse elemente udobja v avtomobilu. Je pa res, da je potrebnega nekaj privajanja na njihovo delovanje in odzivnost. Po drugi strani je vau faktur na račun tega vsekakor bistveno večji, kar navsezadnje tudi spada k vozilu takšnega kova.

Na račun 3,2 metra dolgega medosja (pet milimetrov več kot prej) je prostora za noge zadaj malo več. Zlahka sem v celoti ležal, a takrat voznik, zaradi povsem naprej pomaknjenega sovoznikovega sedeža, ni videl desnega ogledala. Vozniku je vožnja še dodatno otežena, če je dvignjena zadnja zavesa ali spuščen zaslon – nazaj se v tem primeru ne vidi popolnoma nič.

Zdaj lovijo drugi

Tako kot pri drugih modelih iz družine i, te tudi v i7 pozdravi zvok, ki ga je ustvaril virtuoz Hans Zimmer. Ob aktiviranju televizorja se skoraj neslišno dvignejo stranske in zadnja zavesa, velikanski televizor pa se počasi pripelje na svoje mesto. Nastavitev je skoraj neskončno in tudi prilagoditev po osebnih željah vzame kar nekaj časa. Še najbolj sem bil fasciniran nad 4D zvočnim sistemom: 36 zvočnikov, 1.965 wattov in v vzglavnike integrirani stereo zvočniki. Tokrat lahko kar zatrdim, da tako dobre zvočne izkušnje še nisem doživel v nobenem avtomobilu. Nisem ravno nor na zvočne sisteme in jim ponavadi ne posvečam preveč pozornosti, toda tukaj sem celo jaz slišal razliko in ostal odprtih ust. Kvaliteta zvoka je neverjetna in kristalno čista. Na tem mestu zdaj brez dvoma lahko rečem, da je BMW v i7 ustvaril najbolj udoben in uživaški zadnji desni sedež, ki v mojih očeh prvič do zdaj premaga tudi desni zadnji sedež Mercedesovega razreda S.

Varnostni trezor

DSC_4975
Najbližje kar se da ta trenutek priti Rolls-Royceu. BMW z dvobarvno zunanjostjo to nič kaj sramežljivo tudi namiguje.

Avtomatsko odpiranje vrat sem v preteklosti že večkrat preizkusil in uporabil pri Rolls-Royceu, a nikoli nisem z njim »živel« toliko časa. Če se mi je nekoč to zdela super rešitev oziroma dodatek avtomobilu, sem po tedenski uporabi i7 spremenil mnenje. V praksi sem le redko odprl ali zaprl vrata s pritiskom na gumb, ob ročnem zapiranju pa zaradi vseh teh sistemov čutiš večji odpor. Nekajkrat sem se poigral tudi z govornimi ukazi in mu rekel, naj kar sam odpre vrata. Ne le, da me ni vedno razumel, vedno sem se po pogovoru z avtomobilom počutil kot bedak.

Je pa sicer v vozniškem sedežu i7 prav tako zelo prijetno. Ukrivljen zaslon je bistveno manjši kot zadaj, a še vedno precej velik v primerjavi z drugimi večopravilnimi enotami. Pred voznikom je nameščen 12,3-palčni zaslon in ob njem še 14,9-palčni zaslon na dotik. Gre za že poznano rešitev, ki ji na pomoč priskoči vrtljivo stikalo na osrednjem grebenu in nekaj fizičnih stikal. Bolj kot niti ne tako intuitivna večopravilna enota me je navdušila raba pravega lesa in osvetljena linija v obliki kristalov na armaturni plošči, čeprav ne vem točno, kakšno vlogo ima »Interaction Bar«.

Med vožnjo, tudi če voznik vidi samo na eno ogledalo, skrbi za potnike cela armada varnostnih pomagal. Med očitnimi asistenti so opozorilo za trk spredaj, opozorilo za menjavo voznega pasu, preprečevanje trka od zadaj in aktivni tempomat.

Zlahka do 200 kilovatov

Na koncu se moram ustaviti še pri pogonu. Če bi bil spredaj nameščen dizelski ali priključno-hibridni pogon, bi omenil le porabo in kakšne posebnosti. Z električnim pogonom pa pridejo številna vprašanja in, razumljivo, tudi bistveno večja pozornost drugih na njegovo delovanje. Prvo in največkrat slišano vprašanje je povezano z dosegom.

Po eni strani se strinjam s skeptiki, no, ne nujno skeptiki, ampak z ljudmi, ki jih razumljivo skrbi, kako daleč se lahko z avtomobilom peljejo in koliko časa bodo ob tem izgubili na polnilnicah. Se mi pa zdi, da je to vprašanje še bolj smiselno, če govorimo o potovalni limuzini, ki je v prvi vrsti namenjena premagovanju velikega števila kilometrov. BMW obljublja doseg med 590 in 625 kilometri. Že takoj naj povem, da doseganje takšnih številk v praksi ne bo mogoče, razen, če bi brez izjeme vozili 90 kilometrov na uro po prazni avtocesti.

IMG_5609
Polnjenje z 200 kilovati ob primerni polnilnici ni nemogoče. Pravzaprav je presenetljivo dolgo polnil v bližini najvišje možne polnilne moči.

Realno se doseg giblje pri 450 kilometrih. Ob normalno hitri avtocestni vožnji je i7 porabil med 21,5 do 24 kilovatne ure na sto kilometrov. Glede na velikost in maso avtomobila je taka poraba prav zagotovo zelo dobra in dokazuje, da ima BMW še vedno enega boljših električnih pogonskih sklopov. A morda še bolj kot z delovanjem v vožnji i7 navduši pri polnjenju.

Na ustrezno zmogljivih polnilnicah se je baterija od 20 do 80 odstotkov napolnila v 25 minutah. Že pri 10 odstotkih je hitrost polnjenja na UHP polnilnici poskočila blizu 150 kilovatov in se je dvigovala vse do 200 kilovatov. Pri 70-odstotni napolnjenosti baterije se je hitrost polnjenja razpolovila na 100 kilovatov, a vztrajala pri njej vse do 90 odstotkov napolnjenosti baterije. Takšno polnjenje seveda ne bo poceni, a je to na koncu manj pomembno ob nakupu skoraj četrt milijona evrov vrednega avtomobila. Polnjenje na domači vtičnici je smiselno le ob vgradnji stenskega polnilnika, kjer se hitrost polnjenja ustavi pri 11 kilovatih.

Sploh potrebujemo električne modele z baterijami nad 100 kWh?

Na koncu še misel za konec. Živeti z električnim avtomobilom, ki obljublja 600 kilometrov vožnje s polno baterijo, ni težko.DSC_5014 Kolikorat na leto pa dejansko moramo v enem kosu prevoziti takšno razdaljo? Moje vozne navade, predvsem pa poti, so se z začetkom epidemije Covid drastično spremenile. Bistveno manj je dolgih voženj in vse manj pogosto prevozim naenkrat po nekaj sto kilometrov. Zato sem še vedno mnenja, da bi morali biti električni avtomobili manjši, lažji in predvsem imeti vgrajeno manjšo baterijo, ki se jo lažje in hitreje napolni na različnih manj zmogljivih polnilnicah.

Vgradnja velikih baterijskih paketov močno dvigne ceno, doseg pa ni drastično večji kot pri modelih z manjšo baterijo. Na koncu tudi 500 kilometrov z enim polnjenjem povsem zadošča veliki večini uporabnikov, vključno z mano. Za polnjenje na poti pa potrebujemo predvsem bolj razvejano polnilno omrežje, bolj zanesljive polnilnice in tudi boljšo polnilno infrastrukturo v mestih. Pa čim več ponudnikov, s tem višjo konkurenčnost in nižjo ceno polnjenja, ki je vsaj v Sloveniji ta trenutek (še posebej za hitra polnjenja) nerazumljivo visoka. Morda nas tudi zato še vedno vleče v dizelsko smer, kar je za avtomobil dimenzij serije 7 tudi v številnih pogledih bolj smiselno.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Električni pogonski sklop v i7 xDrive60 po eni strani navduši s svojo elastičnostjo, po drugi strani pa se sprašujem, zakaj mora imeti avto nore pospeške, ki slej kot prej poskrbijo za slabost potnikov. Osebno bi v ospredje raje potisnil učinkovitost in varčnost ter preskočil silovite pospeške, ki so zabavni samo prvih nekaj sto prevoženih kilometrov.
    8
  • Notranjost
    Ne le zadaj desno, i7 je v splošnem nadvse udoben, prestižen in moderen električni avtomobil. Veliki električno zložljivi zaslon je le bonus, za tistega lastnika, ki to potrebuje ali si želi imeti. Nič manj dobro ni poskrbljeno za voznika. Položaj za volanom je odličen, upravljanje storitev olajšano, kolikor je to mogoče, in podrobnosti v notranjosti je ogromno.
    10
  • Opremljenost
    I7 trenutno predstavlja tehnološki vrh BMW-ja, zato ni presenečenje, da gre za najbolj napreden model znamke. Tukaj ne govorimo le o digitalnih zaslonih in s kristali ozaljšanih površinah na armaturni plošči. Tudi asistenčni sistemi so dodelani do najmanjše malenkosti in so med vožnjo dobro uravnovešeni, da ne motijo voznika z nenehnih piskanjem in opozarjanjem.
    10
  • Vozne lastnosti
    Serija 7 je vedno veljala za športno izbiro med premijskimi limuzinami. S prihodom i7 in konkretnim dvigom mase na 2,7 tone se je športnost umaknila udobju. Volanski obroč je še vedno presenetljivo natančen in odziven, štirikolesni pogon pa poskrbi, da je v hitreje odpeljanih zavojih vožnja predvidljiva. Vsekakor je po novem v ospredju udobje, kar niti ni napačno.
    9
  • Gospodarnost
    Težko je ocenjevati gospodarnost pri avtomobilu, ki stane 235 tisoč evrov. Ciljna skupina so premožni podjetniki, pričakujem, da si kupec takšnega avtomobila to lahko privošči. Vsekakor ni namenjen navadnim smrtnikom. Če gledamo s tega vidika si i7 zasluži dobro oceno, ker ga lahko kupec ob vgrajeni hišni sončni elektrarni doma napolni skoraj zastonj. Če pogledamo ceno z največjim konkurentom (MB EQS), pa so cenovna odstopanja med modeloma majhna. Po drugi strani pa je nedosegljiv 90 odstotkov Slovencem...
    7
  • Zmogljivost
    Še nedolgo nazaj so imeli najbolj zmogljivi modeli M manj kot 400 kilovatov. Zdaj ima takšno moč električna prestižna limuzina, ki pravzaprav niti ne sodi pod okrilje oddelka M. Pospeški so močni, zaradi hipnega odziva pa zna marsikomu ob nekoliko bolj športni vožnji hitro postati slabo.
    9
  • Sklep
    BMW je z i7 stopil korak naprej v svoji nevsakdanjosti. Dvobarvna zunanjost, velikanske ledvičke in povrhu še električni pogon so razlogi, da bo našel veliko simpatij. Obenem pa bo ravno zaradi tega imel tudi precej nasprotnikov. Vsekakor je i7 vrhunska limuzina, udobna in polna najnovejše tehnologije - brez dvoma eden najbolj naprednih avtomobilov na cestah ta čas.
    8.8

Tehnični podatki vozila

baterije 101,7
cena osnovnega modela (€) 114.150
cena testnega vozila (€) 236.186
dolžina × širina × višina (mm) 5.391 x 1.950 x 1.544
dovoljena masa vozila (kg) 3.325
elektromotor sinhroni/sinhroni
emisija CO2 (g/km) 0
emisijski razred Euro6
masa praznega vozila (kg) 2.715
medosna razdalja (mm) 3.215
menjalnik/pogon 1-stopenjski/štirikolesni
največja hitrost (km/h) 240
največja moč (kW/KM pri vrt/min) sprednji 190 (258), zadnji 230 (313), sistemska moč 400 (544)
največji navor (Nm pri vrt/min) 745 pri 0
največji navor elektromotorja (Nm pri vrt/min) sprednji 365, zadnjim 380
pnevmatike spredaj 255/40 R21, zadaj 285/35 R21
poraba električne energije (kWh/100km) 27,0
pospešek 0-100 km/h (s) 4,7
prostornina prtljažnika (l) 500
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

8 komentarjev za "Kralj šovbiznisa"


5 meseci 22 dni nazaj

Avto ni grd, avto je bizarno vulgaren.

muc396
5 meseci 21 dni nazaj

Avto je bizaren tudi zaradi vsega nepotrebnega kar ponuja. V njem bodo sedeli prenapeti naduteži, ki mislijo, da so center sveta.

5 meseci 23 dni nazaj

Ko je že omenjeni doseg in teža. Pri avtih velikega dosega bi bilo smiselno montirano tako da bi lahko del baterije odstranil. Za vsakodnevno vožnjo je lahko dovolj 300km. Tako se znebiš recimo 150kg mrtve teže, kar ni malo. Na dolgi rok ti bo avto hvaležen.

5 meseci 23 dni nazaj

Kako naj bi (doma?) odstranil 150 kg težak kos iz podvozja, kako naj bi ga potem spet vstavil nazaj, ko bi ga potreboval, kaj bi (daljše) nepolnjenje baterije pomenilo za njeno zdravje in kaj odvzem mase pomenil za obnašanje avta na cesti (ker je verjetno vse skupaj izračunano na maso, njeno razporeditev, itd). To je samo nekaj vprašanj, ki se mi zastavljajo ob taki ideji, pa so najbrž še druga.

5 meseci 22 dni nazaj

Tako kot sedaj dobiš rezervno kolo, dvigalko in ključ, da si brez strokovne izobrazbe lahko sam menjaš kolo. Takšna montaža/demontaža je lahko hitrejša in fizično manj naporna kot menjava letnih/zimskih gum.
Za razporeditev teže in obnašanje avta na cesti bodo poskrbeli pri konstruiranju avta. Kako se pa sedaj voziš z praznim ali polno naloženim avtom? Samo pritisk v gumah spremeniš.
Za vzdrževanje baterije boš dobil navodila.
… … …

5 meseci 23 dni nazaj

Nagrada za najbolj bizarne dizajne zadnje čase gre definitivno BMWju.

5 meseci 23 dni nazaj

Da kupiš avto za več 100 jurjov, moraš z njim iztopat že na daleč.
Glavni namen takšnih avtov je kazanje jajc.

5 meseci 22 dni nazaj

Za takšne pare (za afnanje) kupiš kaj bolj edinstvenega.

 
X malo drugače
Končno!