Foto: Televizija Slovenija, zajem zaslona
Foto: Televizija Slovenija, zajem zaslona

Medijske agencije ne delujejo le kot zakupniki medijskega oglasnega prostora v imenu državnih podjetij, temveč pogosto kot lobisti, saj odločajo, kateri medij bo dobil denar in koliko ga bo dobil, je načrte komisije pojasnila nova predsednica komisije Tamara Vonta (Gibanje Svoboda).

Po njenih besedah je ob tem mogoče opaziti, da medijskih agencij pri teh odločitvah ne vodijo običajna merila, kot so denimo branost, gledanost in obiskanost, temveč "zelo specifična merila". "Z denarjem državljank in državljanov torej širijo svojo moč in vpliv. Tako lahko določene medije tudi utišajo, spet drugje pa si kupijo naklonjenost in v imenu naročnikov opravljajo tudi tako imenovano umazano delo," je opozorila.

Člani preiskovalne komisije DZ-ja so na zadnji seji tako sprejeli tudi nabor prič, ki jih bodo zaslišali. Večinoma gre za vodstva medijskih agencij, pa tudi nekatere direktorje oziroma predsednike uprav podjetij, v katerih ima država večinski oziroma pomemben delež. Članica komisije Nataša Sukič (Levica) pa je o izbiri prič dodala še, da ni pomembno, kolikšen delež ima država v posameznih podjetjih, temveč da ga ima. Posameznih imen prič sicer nista razkrili.

Kot so neuradno izvedeli pri Večeru, naj bi komisija v nadaljevanju zaslišala celotno vodstvo komunikacijske družbe Pristop, vodstvo piarovskih agencij Stratkom in Herman & partnerji, vodstvo Slovenskih železnic, NLB-ja in vodstvo nekdanje uprave Petrola.

V dosedanji preiskavi je preiskovalna komisija ugotovila tudi, da se je vrednost nakazil izbranim medijem preko medijskih nakazil "skokovito in izjemno" povečala v času tretje vlade Janeza Janše, je navedla Vonta. Zato želijo preveriti razloge za to in ugotoviti, ali je morda prišlo do zlorab državnih podjetij. Na novinarsko vprašanje, ali bodo fokus preiskave tudi v preteklosti morebitna vprašljiva oglaševalska naročila ministrstev, pa je Vonta odgovorila, da je seznam prič za zdaj takšen, kot je, a ga je ob novih ugotovitvah mogoče tudi širiti.

"Zavedam se, da posegamo v področje, ki je vrsto leto veljalo za nedotakljivo, za tabu, a dejstvo je, da so medijske agencije v Sloveniji pomemben dejavnik političnega življenja oziroma sprejemanja političnih odločitev v naši državi, zato ne bom presenečena, da bomo pod mnogoterimi pritiski, ne bom presenečena, če bom osebno diskreditirana," je še dodala Vonta. S poslanko Sukič sta ob tem zatrdili, da komisija pod pritiski in diskreditacijami ne bo klonila.

Vonta je sicer vodenje preiskovalne komisije prevzela, potem ko so iz največje vladne stranke Gibanje Svoboda izključili Mojco Šetinc Pašek, ki je do takrat vodila komisijo. Nova predsednica komisije je danes ocenila, da je komisija, tudi z vmesnim poročilom, opravila dobro delo.