Magazin > VIP
8160 ogledov

Miša Molk o RTV Slovenija: "Programska shema je zblojena!"

MIša Molk Jože Suhadolnik
Razmere na nacionalni televiziji že nekaj časa niso ravno rožnate. Kako je delati v takšnih razmerah in kakšni so občutki ob tem, nam je zaupala Miša Molk.

Kako je delati v trenutnih razmerah, kakšni so občutki ob vstopu v avlo RTV Slovenija?

V radijsko avlo vstopim morda drugače kot v televizijsko, manj obremenjeno in bolj navdušeno. Tam namreč v glasbeni sobi poučujem nastop pred kamero mlajše novinarje in voditelje. Ampak, spoštovanja do naše največje in najpomembnejše medijske ustanove, do RTV Slovenija, pa tudi strasti do dela v njej, mi ne more nihče kar smukniti.

Menite, da je zaradi razmer že ogrožena kakovost dela?

Za enkrat javna RTV SLO še obstaja in ustvarja odlične oddaje, predvaja žanrsko in vsebinsko raznovrstni program. Naslavlja sporočila preko besed in podob različnim starostnim, interesnim in socialnim strukturam. In nas regijsko in navzven povezuje. Prav to je bistvo ohranjanja javnega radia in televizije, da seže dlje od parlamenta, da nam približa življenje in kulturo naših in drugih vrtov, da ne vztraja pri podobah družbene ozkosti in zakodiranosti, češ, tukaj živim in tu se moja vprašanja nehajo. Ne, javna medijska institucija gasi predsodke in stereotipe med nami, o nas in o narodih; nas približuje svetu, da bi ga bolje spoznali in lažje razumeli. Zato nas naši gledalke in gledalci še spremljajo in cenijo, ker se zavedajo, da RTV Slovenija ni zgolj informativni progam Televizije Slovenija! Zato sploh še obstajamo. Zaradi zavedanja in spoštovanja našega občinstva, da številne vsebine in dejavnosti lahko spremljajo le na javni medijski instituciji RTV Slovenija. Vso spoštovanje do našega občinstva, ki še verjame, ki še upa, da ni še vse izgubljeno. Jim s hvaležnostjo zaploskam!

V zadnjem času so prisotni tudi pritiski z grožnjami zaposlenim, ki odmevajo tudi v javnosti. Kako vi osebno gledate na to?

Vso to vselitveno darilo nenehno spreminjajočega se programa, menjave kadrov, grožnje z opomini, me izjemno skrbi, žalosti, jezi. Ja, ne vem kaj bolj, jezi ali žalosti. Zakaj? Ljudje božji, zakaj? Zakaj uničiti, zlorabiti, pohabiti zagnanost in ustvarjalnost ljudi? Zakaj jim skušati oslabiti pripadnost hiši in jim spodnašati delovni zagon? Jih izčrpavati v vse bolj nemogočih delovnih procesih, jih šikanirati, omajati načelnost in jih nenehno preverjati? Zakaj želja po razvrednotenju in sesutju največje kulturne ustanove? Zakaj vse podrediti politiki, ko pa RTV SLO ustvarja in posreduje številne druge izjemno kakovostne vsebine? Moram omeniti, ker je pomembno, namreč, da RTV SLO še vedno opravlja vlogo posebnega kulturnega in nacionalnega pomena, ko pripravlja oddaje na treh radijskih programih, na dveh regionalnih radijskih programih, ustvarja radijski program za tujo javnost in za avtohtono italijansko in madžarsko narodno skupnost. Tudi TV SLO ustvarja za tri nacionalne programe, za dva regionalna televizijska programa, oddaje za avtohtono italijansko in madžarsko narodno skupnost, spletne vsebine v okviru Multimedijskega centra RTV Slovenija.

Gledalce je med drugim dobesedno šokirala ukinitev nekaterih oddaj ter krajšanje nekaterih na minimum. V program so umeščene vsebine, ki gledalcem niso ravno najbolj zanimive. Je RTV Slovenija s tem sklenila pakt s politiko in je to pot, ki vodi v propad RTV Slovenija?

Pod novim vodstvom so nekatere oddaje poniknile v enem samem dnevu. Brez argumentov. Z znamko in z voditelji vred. Ker to ni bilo dovolj, se je bilo treba lotiti še Studia City. Kajti vsi mi, odstavljeni naj bi bili krivi za razplet letošnjih volitev. Vodstvo RTV SLO je stopilo skupaj s politiko. Kakopak, saj ga je ona postavila na vse najbolj vplivne pozicije odločanja. Zdaj nekaterih voditeljev, oddaj, gostov, vsebin in podajanj informacij več ni. Ker so druge in drugi. Vodstvu dopadljivi. Oddaja Panorama, ki ji nikakor ni uspelo priti na ekran in je dvakrat spodnesla s strani programskih svetnikov potrjen letni Programsko produkcijski načrt, se zdaj krajša iz ene ure na petnajst minut. Nekatere druge se multiplicirajo in celo v zgolj ponovitveni verziji umeščajo v prvorazredni čas TVSLO 1. Tehtna analiza o tem, kako so se odzvali gledalke in gledalci in tudi oglaševalci na vse te nepremišljene programske odrinke in prekuce, bi podala pomemben podatek. Gledanost merimo. Podatke torej imamo. Kar se novih oddaj tiče, je gledanost ubožna. Analiza gledanosti čez vse leto ob posameznih terminih podaja pomembne informacije. Uvideli smo, kako neutemeljena in zgrešena je iz meseca v mesec spreminjajoča se programska shema, ki jo je kot prvi vnesel V.D. direktorja TV SLO Valentin Areh, njegovega imena ne smemo pozabiti, povzročila upad gledanosti. Sicer pa, pomemben je vzrok, zakaj nekaterih oddaj in voditeljev-ic več ni. Zakaj ukiniti prepoznavne vsebine in njihove voditelje-ice? Predvsem pa utemeljen argument! Ki ga ni in ni. Je pa nadvse pomenljiv, ima že kar farsičen način potrjevanja in spreminjanja letnega Programsko produkcijskega načrta. Če svetnicam in svetnikom zaradi njihove nevednosti milostno odpustim nedosledno ravnanje, je pa dolžnost RTV SLO in našega ustanovitelja, da opozori na napake in nadzoruje pravila delovanja organov znotraj RTV SLO.  Kje so nedoslednosti, kje umanjkajo argumenti, kje se zamaje in pod velik vprašaj vzpostavi konsistentnost programskega sveta in njegovih spreminjajočih se odločitev. Javne radiotelevizije načrtujejo dolgoročno, vsaj za 3 leta, imajo vizijo; natančno analizirajo oddaje in odzive in se odločijo, kam bodo v prihodnosti vložili največ sredstev; letno označijo pomembne obletnice in praznovanja, potem pa spišejo prioritete za nove ali za nadgradnjo ali nadaljevanje obstoječih oddaj.  Pri nas gre vse iz rok v usta. Na sejah se vse zgodi in tam tudi marsikaj izgine. Ponikne in umre. Brez argumentov in brez načrtovanja.

Programska shema je zblojena, podoba vse bolj siromašna. Ja, na teh novih čevljih so praske in packe; o barvah, ne, ne, ne bom govorila o barvah. Vse barve so lepe. Zlasti lepo sijejo v mavrici. Če bi bili še odnosi tako mavrični, hočem reči, če bi se od zgoraj navzdol spoštovali v vseh odtenkih, brez šikaniranj, etiket in obtoževanj, predvsem pa z več znanja in poznavanja zasledovali pomen javnega medija, bi bila to res spet ena nadvse ustvarjalna medijska hiša, polna zagona in še bolj očitne profesionalnosti, ki jo premore. Res je, ta hiša ni od včeraj. Že nekaj let ni v dobrem stanju. Rušili, ne da bi vedeli, za razliko od sedanjega vodstva, ki očitno ta namen ima, so jo vedno ljudje v vodstvu, z zmedenimi, neprofesionalnimi pristopi, s šmiranjem levo, desno in s prikritimi finančnimi odvodi. Vendar nikdar doslej na način, da bi tako ostro in brez strokovnih meril posegali v program in njegove ustvarjalce. In res je, samo en močan tlesk je zadostoval, da so pogrnile vse figure na parketu.  Za tak rokenrol je treba imeti dobre čevlje in ti niso pravi, čeprav se zaradi trpežne gume zdijo skorajda večni.