Četverica ustvarjalcev. Foto: Platforma Nest
Četverica ustvarjalcev. Foto: Platforma Nest

Cikel, ki je stalnica že šest let, oblikujejo interdisciplinarni umetniški dogodki, osnovani predvsem na živi povezavi glasbe in plesa, ter spremljevalni program izobraževalnih in teoretskih vsebin. V preteklih letih je gostil številne tuje in domače ustvarjalce.

"K sodelovanju v ciklu Noches de Tablao sem jih povabila, ker sem želela, da je vsaj en dogodek v ciklu res namenjen slovenski ustvarjalnosti na področju sodobnega flamenka, sploh v tem združevalnem duhu," je za MMC dejala gonila sila cikla Urška Centa in v isti sapi dodala, da je njena želja, da bi cikel predstavljal umetniško prakso flamenka v vsej svoji ustvarjalni širini. "Zanimajo me ustvarjalci, ki z njim eksperimentirajo, ki želijo poseči prek splošne predstave, kaj naj bi flamenko pomenil. Zanima me povezovanje plesa in glasbe."

Današnji dogodek z naslovom 4 miniature (ob 20. uri) in jutrišnji simpozij Kako misliti flamenko, prvi tovrstni pri nas, bosta potekala v atriju ZRC-ja. Ob preteklih dogodkih je bil stalnica tovrstnih večerov flamenka Klub Cankarjevega doma, kjer pa bo letos potekal le en dogodek. "Ciklu, ki deluje od 2017, je vedno težje obstajati v tem kulturnem prostoru, ker je to odvisno od razpisnega financiranja. Naš producent Cankarjev dom letos spreminja način delovanja in odstopa od produkcije drugih dogodkov, povezanih s flamenkom. Znotraj cikla Noches de Tablao se bo tako zgodil samo en dogodek, poleg tega pa prihodnje leto ne bo več bienalnega festivala Biflamenko." Zaradi naštetega se je odločila, da je treba drugače združiti moči, da flamenko ne bo izgubil mesta v kulturni ponudbi. "Odločila sem se, da je čas za kolektivno združenje in da se s pomočjo, kolikor jo imamo, protestno zoperstavimo sistemu. In naredimo dogodek v lastni režiji v atriju ZRC-ja, ki je negledališki prostor. Tako se v bistvu spreminjata sam ples in koreografija, ki se morata iz gledališkega prostora prilagoditi novim pogojem." Kapacitete atrija so občutno manjše v primerjavi s Klubom CD, zato bo nastop četverice flamenkoustvarjalcev lahko spremljalo manj obiskovalcev.

Urška Centa. Foto: Milena Rupar
Urška Centa. Foto: Milena Rupar

V nedeljo ob 11. uri bo v atriju potekal tudi prvi nacionalni simpozij o flamenku. Ana Pandur, Urška Centa, Anja Mejač, Mitja Obed, Maša Radi Buh, Mateja Bučar, Ivana Maričić in Snježana Premuš bodo na okrogli mizi razpravljali o flamenku kot sodobni uprizoritveni praksi v slovenskem kulturnem prostoru.

"Želela sem, da bi o našem delu debatirali na višji ravni. Pomembno je, da se o našem delu pogovarjamo tudi z ustvarjalci z uprizoritvenega in glasbenega področja, ki se ukvarjajo tudi z drugimi stvarmi, ne samo s flamenkom. Zaradi tega, ker se mi zdi, da se še vedno dogaja marginalizacija flamenka v smislu, da ljudje hitro rečejo, da flamenko ne more biti predmet sodobnega gledališča. V Sloveniji še vedno veliko ljudi razmišlja na način, da je flamenko španski in da je to vse poustvarjanje nečesa polpreteklega. Mi pa želimo odpreti prostor za debato, zakaj ni tako, vključiti ljudi, ki imajo tudi različna mnenja od naših."

Kot je še dejala, je tema prvega simpozija flamenko kot koreografska praksa, v načrtu pa imajo več simpozijev, vsak bo potekal na drugo tematiko.