Umrlo za eno dirko kolesarjev

Od leta 2015 do konca lanskega leta je na slovenskih cestah umrlo kar 73 kolesarjev, s čimer ne moremo biti zadovoljni. To je poudarek včerajšnje novinarske konference Avto-moto zveze Slovenije in agencije za varnost prometa. Na primorskih cestah sta lani in predlani umrla dva kolesarja, po eden vsako leto.

Na slovenskih cestah je lani umrlo 10, na primorskih le en 
kolesar.  Foto: Leo Caharija
Na slovenskih cestah je lani umrlo 10, na primorskih le en kolesar.  Foto: Leo Caharija

SLOVENIJA > Število hudih poškodb kolesarjev se je v zadnjih letih povečalo za 15 odstotkov, kolesarji pa so vsako leto udeleženi v približno 1300 prometnih nesrečah. To je včeraj na Vranskem poudaril direktor agencije za varnost prometa Jože Hribar in napovedal, da bo agencija tudi letos pripravila nekaj preventivnih akcij za kolesarje. Po njegovih besedah sta najpogostejša vzroka za nesreče kolesarjev prehitra vožnja in nepravilna stran vožnje, ki je največkrat tudi posledica hitrosti.

Na slovenskih cestah je v zadnjih sedmih letih največ kolesarjev umrlo leta 2015, ko je ugasnilo 14 življenj, lani pa jih je umrlo deset. Na primorskih cestah je lani umrl eden, predlani pa prav tako en kolesar.

Vzroke za tako črne številke med kolesarji je skušal pojasniti višji policijski inšpektor iz generalne policijske uprave Matjaž Leskovar. Po oceni policije je na slovenskih cestah vedno več kolesarjev, vedno več pa jih pred vožnjo srkne alkoholno pijačo ali dve. Leta 2018 so tako policisti ustavili 110 pijanih kolesarjev, leta 2020 pa 150. Po njegovih besedah kolesarji pogosto ne upoštevajo prometne signalizacije, vse več jih med vožnjo govori ali piše po telefonu, mlajši pa se šopirijo tudi z vožnjo po zadnjih kolesih.

Generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek je ocenil, da je kolesarstvo v zadnjih letih pri nas v vzponu. Po njegovih besedah obstaja več vrst kolesarjenja, od mestnega, rekreacijskega, športnega do gorskega, nova oblika pa je vožnja z električnimi kolesi. Poudaril je, da AMZS že drugo leto zapored pomaga našim kolesarjem na cestah doma in na Hrvaškem, o tovrstni pomoči se trenutno dogovarjajo še z nekaterimi drugimi evropskimi državami. Seveda se vsi strinjajo, da bi bilo najbolj varno kolesarjenje po ločenih in posebej urejenih kolesarskih stezah, žal pa je v praksi to nemogoče, ker kolesarskih stez preprosto ni.

Kako priljubljeno je postalo kolesarjenje v zadnjih letih, je ponazoril novinar AMZS Motorevije Miroslav Cvjetičanin. Povedal je, da so lani v Sloveniji prodali rekordno število, 80.000 koles, oziroma 30 odstotkov več kot predlani. Glede varnosti kolesarjev na cestah je dejal, da mora kolesar razmišljati s svojo glavo, mora biti viden in previden ter se zavedati, da na cesti ni sam. Pomembno je tudi, da vozi le brezhibno kolo.


Najbolj brano