Vlaki, na katere smo navajeni pri nas, so nekaj povsem drugega od tehnoloških čudes, ki vozijo po nekaterih tirnicah. Tako bo že kmalu po francoskih tirih prvič popeljal edini dvonadstropni hitri vlak po svetu, imenovan Avelia Horizon. Gre za pravi vlak prihodnosti z neverjetno kapaciteto, ki je hkrati tudi bolj praktičen, varčen in bolj okolju prijazen.

Z novo stvaritvijo se lahko pohvalijo v podjetju Alstom, kjer so v Alstomovi tovari v La Rochellu nedavno predstavili čisto svežo proizvodno linijo Avelie Horizon. Francoske železnice nameravajo novi vlak, ki potnikom prinaša še več udobja in boljšo kvaliteto vožnje, hkrati pa za okolje ne predstavlja prevelikega bremena, na pot poslale že v letu 2024. Da gre za zelo zaželeno novost, priča tudi dejstvo, da je bilo za nacionalne in mednarodne proge naročenih kar 115 takih vlakov.

Vlak kot iz filma

Kljub temu, da bo šlo za dvonadstropne hitre vlake, bo cena proizvodnje celo nižja od vlakov prejšnje generacije, hkrati pa bodo stroški vzdrževanja kar za tretjino manjši. Prednost novih vlakov bodo tudi številne možnosti njihove modifikacije – dodajanje ali odvzemanje vagonov, spremembe vagonov glede na potrebe potnikov z dodajanjem ali odvzemanjem sedežev, ustvarjanjem prostora za prtljago in kolesa in podobno.

Avelia Horizon bo lahko naenkrat popeljal med 634 do 740 potnikov, pri čemer bo lahko vlak potoval s hitrostjo kar 320 km/h. Ob tem bo lahko zaradi posebne aerodinamične oblike vlak prihranil kar 20 odstotkov energije, njegov ogljični odtis pa bo kar 30 odstotkov manjši.

Udobje potnikov je seveda na prvem mestu, zato bodo vlaki povsem klimatizirani, ponujali bodo storitev hitrega interneta 5G ter potnikom ves čas omogočali spremljanje potovanja vlaka. Ob vsem tem bodo vlaki povsem primerni za gibalno ovirane osebe, saj je projekt snovanja Avelie Horizon potekal v tesnem sodelovanju z društvi invalidov.

Vse prednosti nove generacije vlakov bi lahko naštevali do jutri in prav mika nas, da bi se na počitnice čez dve leti odpravili v Franciji in si novo tehnološko čudo ogledali od blizu!

Vir: Alstom