Trgovsko podjetje Fama v gradnjo poslovno-stanovanjskega objekta v Šempasu

Trgovsko podjetje Fama iz Vipave je lani zabeležilo rast poslovanja za 2,5 odstotka in doseglo 28,7 milijona evrov prihodkov. Ustvarilo je dobiček, ki je bil sicer za polovico nižji kot leto poprej, v celoti pa ga bodo namenili za nove investicije. Največja med njimi je gradnja poslovno-stanovanjskega objekta v Šempasu.

Trgovsko podjetje Fama iz Vipave je lani zabeležilo rast poslovanja 
za 2,5 odstotka in doseglo 28,7 milijona evrov prihodkov. Foto: Leo Caharija
Trgovsko podjetje Fama iz Vipave je lani zabeležilo rast poslovanja za 2,5 odstotka in doseglo 28,7 milijona evrov prihodkov. Foto: Leo Caharija

VIPAVA > "Na nižji dobiček je vplivala predvsem višja cena energentov, ki tudi v lanskem letu še ni začela padati. Prav tako predstavljajo težavo številne nove davčne obremenitve, ki jih je v lanskem letu sprejela vlada, predvsem pa preštevilni in nepotrebni predpisi. Kljub temu je za nami uspešno leto, ki ni bilo pričakovano, vendar z napori celotnega 150-članskega kolektiva smo dosegli ta dober rezultat," je povedal direktor trgovskega podjetja Fama iz Vipave Aleksander Lemut.

Podjetje trenutno zaposluje okrog 150 delavcev

Fama je primorsko trgovsko podjetje, ki ima 25 manjših marketov od Trente do Kopra, od katerih sta dva večja nakupovalna centra v Vipavi in Sežani, veleprodajno skladišče za lastne potrebe v Vrhpolju pri Vipavi ter 23 podeželskih marketov. Podjetje trenutno zaposluje okrog 150 delavcev.

"Smo eni redkih, ki v lanskem in predlanskem letu niso zapirali podeželskih trgovin, in smo na to ponosni. Obenem pa smo zelo pesimistični, kaj prinaša prihodnost in kaj bo z našimi podeželskimi trgovinami, saj je opazna sprememba potrošniških navad," je še poudaril Lemut.

“Market bodočnosti Fame”

Kljub temu so naredili celo korak naprej, saj so se odločili za novogradnjo v Šempasu. "To naj bi bil neke vrste market bodočnosti Fame. Če se bo ta market, ki bo narejen za Šempas in okolico, pokazal kot uspešen, bomo take markete v taki velikosti gradili tudi v drugih, sekundarnih oskrbnih centrih, se pravi za večje podeželske kraje. To je model, da Fama uspešno posluje in preživi," je še dejal direktor Fame.

V preteklih treh letih je sicer podjetje obnovilo vse svoje podeželske trgovine, kjer je bila v ospredju predvsem energetska sanacija. "S temeljito prenovo nakupovalnega centra v Sežani smo prenovili potrošnjo električne energije," je pojasnil Lemut in dodal, da so povsod zamenjali tudi vse hladilne in zamrzovalne naprave, kar je prineslo tretjinski prihranek porabe električne energije.


Najbolj brano