PMM

Na ceste množično prihajajo kolesarji, kako sobivati z njimi?

Lani se je zgodil pravi prodajni bum koles in kolesarske opreme, letošnja sezona bo zato pestra, ceste pa polne. V AMZS Centru so organizirali delavnico, ki je opozorila na nevarnosti in podala kopico dobrih nasvetov.

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

11.03.2022 14:03
Čas branja: 5 min
Na ceste množično prihajajo kolesarji, kako sobivati z njimi?
»Kolesarji morajo zaradi lastne varnosti voziti vsaj pol metra od roba cestišča, da se izognejo poškodbam na vozišču, jarkom in podobnim oviram na cesti, česar vozniki avtomobilov pogosto ne razumejo,« pravi Matjaž Leskovar s policije. Na dogodku v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem so pripravili delavnico, ki je opozorila na nevarnosti in pravila pri srečanjih kolesarjev in avtomobilov v prometu. Foto: AMZS/Uros Modlic

Morda je še malo zgodaj, a sodeč po ljubljanskih ulicah to niti ne drži. Dejstvo pa je, da se bodo na ceste v prihodnjih mesecih zgrnili kolesarji. Polnili bodo kolesarske steze, pa tudi desni rob prometnega pasu na cesti. To kot vsako leto prinaša izzive. Kakšne in kako sobivati v prometu s kolesarji, so včeraj v praksi pokazali v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem.

AMZS-raziskava kaže, da je kolesarjenje ena najbolj do okolja prijaznih oblik mobilnosti, hkrati pa se v Sloveniji, še zlasti v zadnjih letih, veča število rekreativnih kolesarjev. Drži pa tudi, da je varnost v prometu odgovornost vseh udeležencev v prometu.

To je bil povod za včerajšnji dogodek v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, ki je opozoril, da brez spoštovanja in skrbnosti drug do drugega pri prizadevanjih za nadaljnje izboljšanje prometne varnosti ne bo napredka.

Namen aktivnosti, ki jih bo AMZS z deležniki na področju prometne varnosti izvajal tudi v prihodnje, je ozaveščanje, kaj lahko vsak pri sebi in nato skupaj drug z drugim storimo, da bo varnost kolesarjev in vseh udeležencev v prometu boljša, ter kaj lahko kolesarji, avtomobilisti in drugi udeleženci v prometu storijo za zmanjšanje števila prometnih nesreč, zlasti tistih z najhujšimi posledicami. Analiza prometne varnosti, ki smo jo pred nedavnim pripravili, ni spodbudna, zato so preventivne aktivnosti na tem področju še kako pomembne.

Kaj je to primestno kolesarjenje?

Generalni sekretar Avto-moto zveze Slovenije Jure Kostanjšek je poudaril, da AMZS že dolgo ni več le »avtomobilski« klub, temveč se spreminja v »mobilnostni« klub. Kolesarjenje je že več let po njegovih besedah v strmem vzponu, kar je postalo opazno tudi med koronakrizo in tudi z naraščajočim številom električnih koles.

Prav s prihodom teh se pojavlja nova oblika kolesarjenja – primestno kolesarjenje, kar pomeni, da je postalo e-kolo nadomestilo za nekatere relacije z osebnim avtomobilom, je pa seveda izbira tega prevoznega sredstva pogojena od vremena, letnega časa, razpoložljive infrastrukture ter varovanih in pokritih parkirnih mest za kolesa.

AMZS že drugo leto zapored izvaja pomoč na cesti tudi za kolesarje, njihovi mehaniki vam denimo pomagajo zamenjati zračnico ali pa poskrbijo za prevoz do servisa.

Storitev izvajajo tudi na Hrvaškem, kjer dopustuje veliko Slovencev. Hkrati se dogovarjajo še z nekaterimi sorodnimi avtomobilskimi klubi sosednjih oziroma bližnjih držav, da bi to storitev še razširili.

Samostojne steze so rešitev, a le če bi jih kolesarji uporabljali

Glede izzivov v prometni infrastrukturi je Kostanjšek poudaril, da bi bilo za kolesa idealno imeti povsem samostojne prometne površine. Ob tem je dodal, da se zaveda, da je umeščanje novih prometnih površin v zdajšnji razpoložljiv prostor v mestih seveda zelo zahtevno. Opaža tudi, da precej kolesarjev tudi na cestah, kjer so kolesarske steze, raje uporablja cesto.

Slaba podlaga, zabrisane sredinske črte

»Poleg tega pa so kolesarske površine slabo vzdrževane, talne signalizacije napačno uporabljene. To velja predvsem za občinsko raven, kjer gre za nerazumevanje talne označbe, ki nakazuje prometni pas, namenjen mešanemu prometu. Novost, ki voznikom prav gotovo ni bila dobro predstavljena, so ceste, kjer so zabrisane sredinske ločilne črte, ki razmejujejo smerni vozišči, ter vrisani kolesarski pasovi s črtkano ločilno črto. Rešitev je lahko zavajajoča, je še opozoril Kostanjšek.

Kako se morajo kolesarji pripraviti na novo sezono?

Miroslav Cvjetičanin iz AMZS kolesarjem svetuje, da naj najprej preverijo tehnično brezhibnost kolesa, hkrati pa poskrbijo še za primerna in svetla oblačila. Na glavo naj si vselej poveznejo zaščitno čelado, če se odpravljajo na daljšo pot, naj imajo s sabo napitek in prigrizek. Še posebej priporoča uporabo utripajoče rdeče lučke, da izboljšajo svojo vidnost v prometu. Priporočljiva oprema vsakega kolesarja je tudi mini tlačilka, orodje in rezervna zračnica.

»Med drugim, kako pomembno je, da kolesarji vozijo vsaj pol metra od roba cestišča ter kako voziti v skupini – največ šest kolesarjev, ki vozijo drug za drugim, in ne s krmilom ob krmilu. Priporočljiva je uporaba rdeče lučke za boljšo vidnost.«

Alkohol med kolesarji ni redkost

Matjaž Leskovar s policije pa je predstavil nekatera presenetljiva dejstva. »Ugotavljamo, da vse več kolesarjev, preden sedejo na kolo, uživa alkohol. Opaziti je povečanje alkoholiziranih povzročiteljev prometnih nesreč med kolesarji. Opažamo tudi veliko kršitev vožnje skozi rdečo luč, neupoštevanje prometne signalizacije, primere vožnje v napačno smer, neuporabo čelade pri mlajših od 18 let. Vse večja je tudi uporaba mobilnega telefona med kolesarji, vožnja brez rok in po zadnjem kolesu. Pri voznikih pa opažamo, da kolesarjem velikokrat odvzamejo prednost in jih nepravilno prehitevajo.«

Hkrati je poudaril zakonsko določeno bočno razdaljo pri prehitevanju kolesarja oziroma skupine kolesarjev vsaj 1,5 metra ter da morajo kolesarji zaradi lastne varnosti voziti vsaj pol metra od roba cestišča, da se izognejo poškodbam na vozišču, jarkom in podobnim oviram na cesti, česar vozniki avtomobilov pogosto ne razumejo.

Dovoljena je tudi vožnja vzporedno, torej kolesar ob kolesarju – a le kolesarjem, ki imajo licenco kolesarske zveze. Ko so v skupini najmanj štirje kolesarji, morajo obvezno uporabljati čelado in jih mora spremljati vozilo z rumeno utripajočo svetilko, je sklenil.

Vsako leto 1.300 nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji

Kolesarji so vsako leto udeleženi v približno 1.300 prometnih nesrečah. Predvsem izpostavljeni so starejši kolesarji. Med vzroki, kjer so povzročitelji prometnih nesreč kolesarji, izstopa neprilagojena hitrost. Poškodbe glave so v prometnih nesrečah kolesarjev zelo pogoste, zato agencija za varnost prometa priporoča uporabo kolesarske čelade za vse kolesarje, ne le do 18. leta.

Kako je s kolesarstvom povezan Peugeot

Projekt na Vranskem je podprla znamka Peugeot. Njen direktor Adam Kavšek pa je poudaril, da je Peugeot s kolesarstvom povezan že 40 let, tesno je povezan tudi na lokalni ravni s kolesarskim klubom Rog in mladimi kolesarji, združenimi v Pogi Teamu.

Na poligonu AMZS centra so se zato kolesarji srečevali s Peugeotevimi avtomobili. Ob praktičnih primerih so prikazali nekatere kritične situacije med kolesarji in avtomobilisti ter kako jih reševati oziroma se jim izogniti. Prikazali so tudi, kako pravilno in varno prevažati kolesa v avtomobilu in na njem ter zakaj je to pomembno.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Predvolilni investicijski bum: Kaj vse bodo gradili župani
Finance
Jernej Šmajdek Predvolilni investicijski bum: Kaj vse bodo gradili župani 1

V prihajajočem letu, ki bo volilno tudi na lokalni ravni, po občinah ne bo manjkalo naložbenih projektov. Pogledali smo, kaj ob naraščajočih investicijskih izdatkih načrtujejo po mestih.

FINANCE
Vlada vztraja pri rovu, na ponovljenem razpisu spet le ena ponudba
Finance
Andreja Rednak Vlada vztraja pri rovu, na ponovljenem razpisu spet le ena ponudba 5

Makro 5 Gradnje bi prehod pod Erjavčevo cesto zgradil za 714 tisoč evrov, ceno spustil za 14 odstotkov

FINANCE
Manager
V Cukrarni 27 tisoč obiskovalcev, pa turistov niti še ni bilo
Manager
ManagerŽiga Brdnik V Cukrarni 27 tisoč obiskovalcev, pa turistov niti še ni bilo

»Verjamem, da ne le zato, ker je hiša na novo odprta in ljudi zanima, kako je videti, ampak upam, da tudi zaradi programa in vsebin, ki jih ponujamo,« pravi Alenka Gregorič, umetniška vodja galerije Cukrarna.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
PMM
100 podnebno nevtralnih mest v EU: Kako se bo spremenilo življenje v Ljubljani, Velenju in Kranju do 2030
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija 100 podnebno nevtralnih mest v EU: Kako se bo spremenilo življenje v Ljubljani, Velenju in Kranju do 2030

Ljubljana, Kranj in Velenje so tri slovenska mesta, ki so se v ostri konkurenci uvrstila med sto evropskih podnebno nevtralnih mest do leta 2030; kaj to pomeni za prebivalce in kaj bo drugače?

FINANCE
Ta mesec naj bi se začela gradnja novega kopališča Ilirija
Finance
Andreja Rednak Ta mesec naj bi se začela gradnja novega kopališča Ilirija

Posel je dobila družba Makro 5 Gradnje, ki je ceno v pogajanjih z MOL znižala za petino - na 53 milijonov evrov z davkom

FINANCE
Aneks: podražitev in podaljšanje roka za Center Rog
Finance
Andreja Rednak Aneks: podražitev in podaljšanje roka za Center Rog

Vzrok za 22-odstotno podražitev niso višje cene materiala in storitev, ampak dodatna in nepredvidena dela

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti