Zagonsko podjetje The Oater, foodtech iz Kölna v Nemčiji, je pridobil milijon evrov predsemenskega kapitala, da bo na trg dal ovseni napitek kot storitev (Oat drink-as-a-Service). Sestri Sarah in Lisa Nesti, Henrik Burger in Benjamin Auer, ki so omenjeni startup ustanovili leta 2021, želijo bolj trajnostno in izkustveno razvijati rastlinske nadomestke mlečnih izdelkov.
Oater razvija naprave za lokalno proizvodnjo mlečnih alternativ, zlasti ovsenih napitkov, v gostinskih lokalih. Gostinci pri njih dobijo ovsene napitke Barista kot storitev, saj jim dostavijo avtomate za pripravo ovsenih napitkov in jih naročijo na sestavine, potrebne za pripravo takega napitka v avtomatu. Oves bo lokalno pridelan v Nemčiji, da bo ogljični odtis majhen, napitek pa trajnosten.
Prva serijska proizvodnja in testna prodaja
S svežim kapitalom bodo financirali vstop na trg in prvo serijsko proizvodnjo avtomatov za ovsene pijače. Z nagovarjanjem gostincev se odzivajo na veliko povpraševanje po svežih in regionalnih izdelkih ter manj odpadne embalaže. Kot trajnostni startup želijo prihraniti milijardo kilogramov C02 do leta 2030. Neodvisna ocena življenjskega cikla je pokazala, da že proizvedejo 57 odstotkov manj ekvivalenta C02 kot običajna ovsena pijača in 93 odstotkov manj kot kravje mleko.
Rastlinski trajnostni napitki iz lokalne proizvodnje
Mnogi ne vedo, da ovseni napitki vsebujejo 90 odstotkov vode, ki se po vsej Evropi prevaža v škatlah za enkratno uporabo. »Od embalaže za enkratno uporabo in centralizirane proizvodnje z dolgimi transportnimi potmi se želimo odmakniti in usmeriti k rastlinskim, trajnostnim in svežim alternativnim izdelkom iz lokalne proizvodnje. Ovseni napitek je šele začetek,« pravi ustanoviteljica in izvršna direktorica The Oater Sarah Nesti.
Avgusta se začne serijska proizvodnja v Nemčiji in testna prodaja, saj bo ovseni napitek Barista na voljo v prvih izbranih kavarnah v Kölnu in Berlinu. Na senzoričnem ocenjevanju se je dobro odrezal, pohvalili so njegov okus in peno.
15-odstotka letna rast prodaje
Po lanskih podatkih Gfk ovseni napitki predstavljajo že več kot polovico mlečnih nadomestkov v Evropi. Tam so jih lani prodali za 2,6 milijarde evrov, do leta 2027 pa pričakujejo kar 15-odstotno letno rast prodaje.