Nova kitajska znamka Dongfeng
Dongfeng eπ 007: 'Kitajska tesla S' z vrati v stilu lamborghinija, visoko zmogljivostjo in nizko ceno
Kitajska znamka Dongfeng je predstavila luksuzno električno limuzino z vrati à la lamborghini, močjo do 400 kW (543 'konjev') in dosegom do 1.200 km. Cene osnovnih različic se na domačem trgu začnejo pri 20.600 evrih.
Petek, 26. januar 2024
Medtem ko evropska koncerna Stellantis in Volkswagen še pripravljata premiere "superpoceni" električnih avtomobilov s ceno pod 25.000 evri, lahko kitajski kupci že izbirajo luksuzne električne avtomobile v teh cenovnih razredih.
Zadnji primerek je premium limuzina dongfeng eπ 007. Cene zanjo se začnejo pri 159.000 juanih, kar je približno 20.600 evrov. Precej neverjetno, saj ne govorimo o majhnem mestnem avtomobilu, temveč o limuzini z dolžino 4.880 mm in medosno razdaljo 2.915 mm, ki je nekje na meji višjega srednjega in višjega razreda. Tekmeci eπ 007 bi tako lahko bili tudi električni BMW i5, mercedes-benz EQE ali tesla S.
Nova podznamka eπ, pri čemer "e" pomeni elektrone, "π" pa se nanaša na znanost in človeško željo po znanju, cilja na mlajše ter tehnološko usmerjene stranke, kar je opazno že v samem dizajnu.
Aerodinamični električni avtomobil z izjemno nizkim koeficientom zračnega upora (Cd) 0,209 je lahko opremljen z električno odpirajočimi sprednjimi vrati v stilu lamborghinijev in zložljivim zadnjim spojlerjem. Osnova je nova arhitektura Dongfenga, ki vključuje električni pogon in možnost podaljševalnika dosega. Na izbiro bo več različic. Vstopni model ima zadnji pogon in moč 160 kW ter baterijo skromne kapacitete 56,7 kWh. Tudi v tej konfiguraciji pa do 100 km/h pospeši v 6,8 sekunde in z enim polnjenjem prevozi 530 km. Model z dosegom 620 km ima moč 200 kW in večjo baterijo s kapaciteto 70,3 kWh. S to baterijo eπ 007 združuje tudi dvomotorni pogon 540Max z močjo 400 kW (!) in navorom 640 Nm v najbolj nabriti različici, pri kateri se pospešek do stotice zato zmanjša na 3,9 sekunde. Zmanjšal pa se bo tudi doseg - na 540 km.
Seveda so podatki o dosegu po kitajskem standardu CLTC zelo optimistični, a četudi bodo zmogljivosti eπ 007 v realnosti precej skromnejše, je to glede na ceno še vedno sanjska ponudba. In za tiste, ki se bojijo, da bi obstali nekje na cesti s prazno baterijo, Dongfeng ponuja različico s podaljševalnikom dosega v obliki 1,5-litrskega motorja in elektromotorja z močjo 160 kW. Baterija s kapaciteto 28,4 kWh naj bi zadoščala za 200 električnih kilometrov, ko pa se obrne še bencinski motor, naj bi se skupni doseg raztegnil do 1.200 km.
Skupina Dongfeng ima pod seboj tudi druge znamke, kot so Voyah, Varior, Aeolus, Forthing, Venucia in Nammi. Do leta 2025 nameravajo prodati milijon elektrificiranih vozil. Nova blagovna znamka eπ je bila uradno predstavljena na trgu šele lani, 10. novembra. O tem, ali namerava Dongfeng eπ pripeljati tudi v Evropo, še ni znano. A vsekakor ni izključeno, saj lahko pri nas, na primer, že kupite vozila znamke Voyah. Zakaj torej ne eπ?