Avto.info

Subaru crosstrek

XV je s temeljito nadgradnjo postal crosstrek

Subaru XV je bil sprva le povišana impreza, nato pa se je razvil v čisto svoj model. Odslej bo nosil tudi novo ime crosstrek, ki je bil sicer že v uporabi drugod po svetu. A bolj kot to so ob predstavitvi novega modela pomembne vse številne izboljšave.

Torek, 5. december 2023

Model XV se je Subarujevi postavi pridružil leta 2011 in kaj kmalu postal eden ključnih modelov na evropskem trgu, kjer dosega kar 40 odstotkov skupne prodaje znamke. Zato je jasno, da so se morali njegove prenove lotiti izjemno preudarno. Pravzaprav je bil tako prevetren in dodelan, da lahko govorimo kar o popolnoma novem modelu.

Napredek je očiten že navzven, kjer je crosstrek robustne poteze nadgradil z nekoliko bolj dinamičnimi linijami v skladu s Subarujevo oblikovalsko filozofijo »dynamic x solid«.

Drzna zunanjost tudi jasno sporoča, da je crosstrek sposoben veliko več kot le cestnih dogodivščin. Pogonska zasnova je še vedno značilna kombinacija stalnega simetričnega štirikolesnega pogona (S-AWD) s hibridnega pogonskega sklopa e-BOXER. Motor s prostornino 1,6 litra je bil sicer opuščen, zato vse naloge sedaj prevzema dvolitrski bokserski štirivaljnik z močjo 100 kW (136 KM), ki je povezan z 12,3-kilovatnim električnim motorjem v sklopu brezstopenjskega menjalnika Lineartronic. Slednjega so se inženirji lotili, da je še nekoliko bližje dinamiki po godu evropskih kupcev. Pogonski sklop e-BOXER zopet zagotavlja nizko težišče in odlično razporeditev mase vozila. Čeprav gre za blagi hibridni sklop z baterijskim sklopom s kapaciteto komaj 0,56 kWh, je crosstrek sposoben zelo kratek čas voziti le na elektriko. Bolj pomembna pa je pomoč elektromotorja v primernih situacijah, kjer pripomore predvsem k zmanjševanju porabe goriva.

Terenske sposobnosti so pri subarujih sicer samoumevne, a je pogonski sistem X-mode vseeno še nekoliko napredoval in po novem poleg različnih programov vožnje, omogoča tudi uporabo pri vzvratni vožnji. Stalni štirikolesni pogon je serijski pri vseh različicah, vključno z vektorsko razporeditvijo navora za še boljšo vodljivost in zmogljivost v ovinkih. Prav tako serijski je sistem SI-DRIVE, ki omogoča izbiro dveh načinov delovanja, prvi je varčen, drugi pa nekoliko bolj izrazito športen. Karoserija crosstreka je za terenske podvige od tal oddaljena kar 220 milimetrov, v primerjavi s predhodnikom pa so bili izboljšani še pristopni in odstopni koti.

Notranjost avtomobila je na nek način pravo nasprotje zunanjosti, saj jo zaznamujeta tako prefinjenost kot udobje. Prenova je zagotovila nekoliko bolj optimalno notranjo razporeditev, kjer so dodatni milimetri na voljo tako v širino kot dolžino. Prtljažnik s prostornino 328 litrov sicer ostaja razmeroma skromen, je pa povečljiv na 1314 litrov in na račun velike ter globoko vrezane odprtine omogoča preprost dostop.

Sprednji del kabine je pridobil pokonci postavljen osrednji zaslon s premerom 29,5 centimetra, ki navdušuje tako s pregledno grafiko kot preprosto logiko upravljanja. Hvalimo tudi dejstvo, da so poleg gumbov na dotik še naprej na voljo klasična stikala za ukaze, ki jih morajo vozniki izvesti, ne da bi umaknili pogled za varno vožnjo. Zanimiva funkcija multimedijskega vmesnika se imenuje what3words, ki omogoča iskanje željene lokacije s pomočjo vnosa le treh ključnih besed. Jasno, da je po prenovi na voljo brezžična povezljivost tako z Apple CarPlay kot Android Auto.

Izjemno pomembna nadgradnja je doletela že tako odličen varnostni sistem EyeSight Driver Assist. Subarujev sistem za preprečevanje trkov namreč po novem uporablja tri kamere, s čimer se je vidno polje skoraj podvojilo, po novem pa zato lahko prepoznava tako kolesarje kot pešce. Serijsko vgrajen sistem ima kar 14 funkcij, pri čemer je polovica popolnoma novih.

Novi crosstrek je pri nas že na voljo in v bogato opremljeni osnovni izvedbi style stane 37.240 evrov. Naslednja stopnja je style xtra, ki predvsem za več udobja zahteva 38.740 evrov, medtem ko je prestižni premium na voljo za 41.940 evrov.

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.