V segmentu premium prehranskih izdelkov dobro desetletje svoj tržni položaj krepi Moja čokolada, ki pod blagovno znamko BAM in pod sloganom Become a Master ponuja okoli sto različnih izdelkov za peko. Prvi obraz podjetja, ustanovljenega leta 2013, je Andraž Gavez, ki vodi ekipo 15 sodelavcev.
Čokoholik, kot bi lahko rekli ustanovitelju in večinskemu lastniku podjetja, se je potem, ko si je že kot študent nabral nekaj podjetniških izkušenj na področju podpore podjetjem pri spletnem trženju, tudi sam podal v spletno prodajo – prodajo izdelkov iz čokolade. Izkušnje so mu pomagale, da je zgradil agilno podjetje, ki je lani ustvarilo 2,2 milijona evrov, za letos pa načrtuje prodajo v vrednosti 3,5 milijona evrov.
Gaveza nismo »zasliševali« o aktualnostih v podjetju in njegovi hitri rasti v pisarni, ker je nima, lahko pa bi se z njim srečali na primer v pakirnici, ki je trenutno še v Brežicah, ali pa v skladišču, ki je v Kranju. Sem bodo še pred poletjem preselili tudi pakirnico.
»Vse od ustanovitve podjetja delamo od doma. Dvakrat smo sicer poskusili delo v pisarnah, pa sodelavci niso hodili tja delat, tako da vsi delamo od doma. Dvakrat na mesec imamo celodnevne uskladitvene sestanke, dvakrat letno dvodnevne teambuildinge. Poleg tega redno organiziramo tudi športne dni, ki spodbujajo zdrav način življenja in povezanost med zaposlenimi. Prodajni rezultati kažejo, da nam ta model najbolj ustreza,« pojasnjuje prva taktirka mladega podjetja, ki prisega na odličnost v vseh segmentih poslovanja.
Podjetje je sicer specializirano za dodatke za peko, namaze in prelive, čokolado BAM, dobrega pol leta je staro sodelovanje s Fit Akademijo. Uporabnika s svojimi izdelki podpirajo pri pripravi slaščic in hranljivih zdravih obrokov v domači kuhinji.
Prava uspešnica: Fit Akademija
Zanimalo nas je, zakaj Gavez tako suvereno napoveduje 50-odstotno rast prihodkov, saj se je leto komaj začelo, trg pa je nepredvidljiv. »V prvem četrtletju smo prihodke v primerjavi z istim obdobjem lani dvignili za 80 odstotkov. K temu pomembno prispeva Fit Akademija Patricije Pangeršič, osebne trenerke, ki z nami sodeluje od septembra lani. Z njo spodbujamo, da sodobni uporabniki v domačo kuhinjo in peko vnesejo vrhunske, hranilno bogate sestavine. Rast pa je plod tudi naše konstantnosti tako pri kakovosti izdelkov kot pri dobavi. Vse segmente poslovanja izboljšujemo, stranke nam ostajajo zveste, pridobivamo nove,« razlaga Gavez, ki poudari, da je vse skupaj plod odličnega marketinga, izdelkov in neprecenljive ekipe.
Marketing: vanj ves čas vlagajo desetino
»Že ves čas v marketing vlagamo 10 odstotkov prihodkov. Izračunali smo, da je tako velik odstotek najbolj ustrezen in od tega ne odstopamo ne glede na dinamično rast prihodkov. V Sloveniji smo že dosegli pomemben tržni delež in ne pričakujemo več velike rasti, zato se usmerjamo v tujino. Maja prihajamo na trgovske police hrvaških trgovcev, krepimo prisotnost na nemškem trgu, predvsem prek Amazona, na madžarskem, češkem in poljskem trgu smo začeli spletno prodajo,« našteva sogovornik.
Pozneje si bodo na teh trgih prizadevali priti tudi na trgovske police. Zaradi širitve na nove trge in širitve ponudbe v dveh letih načrtujejo zaposliti še pet sodelavcev.
Previdno z Amazonom
»Z Amazonom imamo grenko-sladek odnos. Je sicer širok prodajni kanal, ki nima previsokih vstopnih stroškov. Med kupci ima veliko zaupanja. Na njem smo lani ustvarili sto tisoč evrov prihodkov, letos je načrt 250 tisoč evrov. A z Amazonom nimaš pravzaprav nobenega poslovnega odnosa. Lahko te izstreli v nebo, lahko pa te preprosto izpljune,« je komentiral Gavez in spomnil na primer slovenskega podjetja Tiger Run, ki je prodajalo avtomatizirana vrata za kokošnjake, a so ga januarja hekerji blokirali, o čemer smo tudi pisali.
Fit program, ki je odgovor na potrebe sodobnega uporabnika, že ustvarja skoraj petino prihodkov, delež bi lahko v prihodnje še zrasel, saj bodo že v kratkem sedanjim izdelkom, kot so proteinska ovsena kaša in proteinski namazi, dodali še druge. Dodali bodo tudi pet novih izdelkov v program izdelki za peko, ki je bil tudi prvi program podjetja.
V tem segmentu predvsem s čokoladnimi kapljicami ustvarjajo četrtino prihodkov, medtem ko z namazi ustvarijo sedmino prihodkov. »To pa po zaslugi kakovosti sestavin, velikega sadnega deleža, raznolikosti uporabe in okusov, pa tudi trajnostne embalaže, ki se zlahka znova uporabi,« pojasnjuje Gavez.
Polovico prihodkov tako ustvarijo prek prodaje v klasičnih trgovinah, drugo polovico pa prek spleta. »V prihodnje pričakujemo, da se bo delež prodaje v fizičnih trgovinah sicer nekoliko povečal.«
Svoje usmerjenosti v trajnost Moja čokolada ne izkazuje samo skozi skrb za embalažo in čim bolj naravne izdelke, temveč tudi s spodbujanjem kupcev k nakupovanju brez embalaže. Moja čokolada je lani kupila podjetje Rifuzl, ki bo predvidoma avgusta letos na osrednji ljubljanski tržnici odprl prvo trgovino brez prodajalca, ki bo kupcem na voljo 24 ur na dan, sedem dni na teden. »Kupec bo nakup opravil digitalno. Za varnost je poskrbljeno,« je napovedal Gavez.
Želijo vračati družbi, pripojili so Treecelet
Do uporabnikov, ki si radi sami pripravljajo obroke, pristopajo tudi s pripravo receptov za čokoladne sladice. Recepte so izdali tudi v knjigi, ki so jih skupaj s spletnimi kuharskimi tečaji prodali več kot 60 tisoč. »Ker smo digitalci, bomo še naprej razvijali spletne tečaje. Imamo več kot 25 tisoč uporabnikov, kar je dobra podlaga za rast,« pravi Gavez, ki si prizadeva, da Moja čokolada kot podjetje vrača družbi.
Zato so se odločili za prevzem podjetja Treecelet, ki ga poznamo po sajenju dreves. Tako bodo v vsak nakup vključili tudi povabilo k donaciji za sajenje dreves.
Potrebno certificiranje
Sicer pa z uporabo naprednih tehnologij sledenja in označevanja zagotavljamo sledljivost izdelkov od surovin do končnega izdelka, kar nam omogoča hitro ukrepanje v primeru morebitnih težav. »Trenutno imamo certifikat HACCP, ki nam omogoča identifikacijo in nadzor nevarnosti, ki so kritične za varnost hrane, ter zagotavlja, da so vsi naši izdelki varni za uporabo. Trenutno smo v postopku pridobivanja certifikata IFS, ki je eden izmed najbolj priznanih standardov za ocenjevanje kakovosti in skladnosti proizvodnih procesov s standardi varnosti hrane. Pridobitev tega certifikata bo dodatno utrdila našo zavezanost k najvišjim standardom v industriji,« zadovoljno pojasnjuje Andraž Gavez.