REDAKCIJA - KOLOFON (EKIPA)

Registracija edicije: Elektronski časopis INSAJDER je vpisan pri Ministrstvu za kulturo z odločbo št. 006-203/01 pod zaporedno številko 36. Mednarodna serijska številka edicije: ISSN 1408-0990. Odgovorni urednik Igor Mekina.

Kriza kompetenc: Polet britanskega letala v New York odpovedan po obvestilu potnikov, da na krilu ni vijakov!

Kriza kompetenc: Polet britanskega letala v New York odpovedan po obvestilu potnikov, da na krilu ni vijakov!Vse bolj šepa nadzor kvalitete pri izdelavi in vzdrževanju letal, kar vzbuja veliko zaskrbljenost med potniki. Vir: Posnetek zaslona, X

V ZDA in Evropi, konkretno Veliki Britaniji imajo očitno vse več težav s tehnološkimi čudesi, ki jim pravimo letala in pri izdelovanju katerih so bili Američani včasih prvi na svetu.

Toda vse več ameriških in britanskih tovarn samo še sestavlja dele, ki so bili narejeni drugje, znanje pa izginja.

To je morda tudi vplivalo na zadnji let družbe Virgin Atlantic iz Manchestra v New York, ki je bil odpovedan tik pred vzletom, potem ko je nek potnik izrazil pomisleke glede manjkajočih vijakov na enem od kril letala Airbus 330.

Po poročanju New York Posta je 41-letni britanski potnik na letalu VS127 15. januarja opazil štiri manjkajoče pritrdilne elemente in o tem nemudoma obvestil kabinsko osebje.

Ko je sprožil alarm, so bili hitro obveščeni inženirji, ki so opravili vzdrževalne preglede letala.

Vir: Posnetek zaslona, X

»Sem dober letalec, vendar moji partnerki niso bile všeč informacije, ki sem ji jih govoril, in začela je zganjati paniko, zato sem jo poskušal umiriti, kolikor sem lahko. Mislil sem, da je najbolje, da to omenim stevardesi, da bi bil na varni strani,« je za agencijo Kennedy News povedal Phil Hardy.

Tiskovni predstavnik družbe Virgin Atlantic je za Fox Business povedal, da je bil let nazadnje odpovedan, »da bi zagotovili čas za preventivne dodatne inženirske preglede, ki so naši ekipi omogočili več časa za dokončanje inšpekcij.«

Zastavlja pa se vprašanje, zakaj zaposleni v letalski družbi tega niso opazili?

Skupina, ki je opravila preglede, je ugotovila, da manjkajo vijaki štirih od 119 pritrdilnih elementov na plošči krila.

Vendar pa sta tako Virgin Atlantic kot proizvajalec letal Airbus sporočila, da noben potnik ni bil ogrožen.

Manjkajoči vijaki. Vir: Posnetek zaslona, X

Vsaka od krilnih plošč na Airbusu A330 ima 119 pritrdilnih elementov, tako da dejstvo, da so manjkali le štirje, ni vplivalo na »strukturno celovitost ali nosilnost krila in letalo je bilo varno za uporabo,« je dejal lokalni vodja Airbusa.

Zastavlja pa se vprašanje - koliko elementov bi moralo še odpasti, da bi letenje postalo nevarno? In - ali je fer, da to preizkušajo potniki na komercialnih poletih?

Ob tem pravila zahtevajo, da letala poletijo tehnično brezhibna, ne pa z mankajočimi deli...

Ob tem je tudi znano, da so zaradi manjkajočih matic prav nedavno v letalu Boeing 737 med poletom ostali brez stranskih vrat, kar bi se lahko zelo slabo končalo, vsa letala Boeing pa so morala v preventivni pregled zaradi matic in vijakov, ki so nedavno odpadla iz repa enega od letal Boeing 737.

Še pred tem sta dve letali Boeng 737 strmoglavili zaradi tovarniške napake avtopilota.

Vir: Posnetek zaslona, X

Ob tem nekateri opozarjajo, da ameriška Zvezna agencija za letalstvo v svoje vrste po novem vabi tudi različne invalide, predvsem zaradi večje »vključenosti« v družbo.

To je sicer hvalevredno, vendar bi pri različnih kontrolorjih letal in delavcih na radarjih morali na prvo mesto postaviti kompetence in sposobnosti, ne pa »vključenost«, opozarjajo kritiki.

Predvsem pa vse bolj šepa nadzor kvalitete pri izdelavi in vzdrževanju letal, kar vzbuja veliko zaskrbljenost med potniki.

Naše delo na Insajder.com z donacijami omogočate bralci.

Delite članek