Predstavitve

Karavan nove dobe

Volkswagen Passat: slovenska predstavitev

Passat že več generacij spretno prepleta poslovno z družinsko rabo. Z dimenzijsko rastjo v praktično vse smeri pa je zdaj pridobil še občutno večjo potniško kabino in se, morda kot še nikoli prej, odkrito nagiba v smer družinske vsestranskosti. Po vzoru električnega zastovonoše ID.7 je nadgrajen z najsodobnejšo umetno pametjo in četrto različico operacijskega sistema, ki poganja večopravilno enoto nove generacije.

Nemogoče je spregledati, da se je novi Passat razširil v vse smeri. Že ob prvem stiku je deloval velik – nič čudnega, saj je daljši kar za 14,4 centimetra. V dolžino meri skoraj pet metrov (natančneje 4.917 milimetrov), je dva centimetra širši in nekoliko nižji od predhodnika. Ključen podatek v njegovi preobrazbi je še medosna razdalja, ki je daljša za pet centimetrov in meri 2.814 milimetrov.

Dvometraši, dobrodošli!

Spodnji video posnetek v najlepši meri prikazuje, koliko prostora je pridobil Passat na zadnji klopi. Ob običajno nastavljenemVolkswagen Passat B9 avtomobilizem.com_15 vozniškem sedežu je med mojimi koleni in voznikovim sedežem ostalo še vsaj petnajst centimetrov prostora. Kljub panoramski strehi, ki odvzame približno dva centimetra, je bilo prostora nad mojo glavo več kot dovolj. V primerjavi z ostalimi ključnimi deli se je sorazmerno še v najmanjšem deležu povečal prtljažnik. Ravno zaradi občutka prostornosti povsod drugje se vsaj na prvi pogled ne zdi več tako gromozanski kot prej. A videz vara: prostornina je razširjena za 40 litrov na 690 litrov (oziroma na 1.920 litrov, če so podrti nasloni druge sedežne vrste).

Dizel še vedno v prednosti, a bencin hitro išče nove simpatije

Na tokratni prvi vožnji smo naredili nekaj manj kot 200 kilometrov, večino od tega po avtocesti, v dizelsko gnanem Passatu. Poganja ga klasični dvolitrski štirivaljnik s 110 kilovati moči v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG. Med vožnjo je miren, zaznati je manj vibracij in prav presenetljivo je bil uglajen. Hkrati mu ne morem oporekati varčnosti – poraba se je ob običajni vožnji ustavila pri 5,2 litrih na sto kilometrov, kljub prevoženi razdalji pa je na potovalnem računalniku še vedno pisalo, da bi s preostankom goriva lahko naredil dodatnih 1.050 kilometrov. Hudo!

Če je bil pred leti delež dizelskega pogona v Passatu na več kot 90 odstotkih, se stvari s prihodom devete generacije najverjetneje spreminjajo. Kupci pri drugih modelih namreč vse bolj zaupajo 1,5-litrskemu blagohibridnemu bencinskemu štirivaljniku. Delež dizelskih motorjev v Passatu naj bi po predvidevanjih uvoznika zaenkrat ostal višji, a ne več v tako velikem razkoraku.

Znatno posodobljena blagi hibrid in priključni hibrid

Volkswagen Passat B9 avtomobilizem.com_2Priključni hibrid, ki je zasnovan na osnovi bencinskega 1,5-litrskega bencinskega motorja v kombinaciji z elektromotorjem (sistemska moč 150 ali 200 kilovatov) ter litij-ionsko baterijo z uporabno zmogljivostjo 19,7 kilovatnih ur ponuja z enim polnjenjem do 100 kilometrov električnega dosega. To mu vsekakor prinaša boljšo vsakodnevno uporabnost v primerjavi s predhodnikom, a bo na račun razlike v ceni verjetno povpraševanje za priključnimi hibridi pod črto manjše. Kot priznavajo pri znamki, večina kupcev naredi preprost izračun glede na svoje dnevne vozne potrebe in potegne črto pred vsoto. V tem primeru prihranki niso dovolj veliki, da bi jih premamil nakup priključnega hibrida.

Konkreten preskok je naredila tudi blago-hibridna tehnika na osnovi 48-voltne električne arhitekture. Druga generacija omogoča popolno odstranitev klasičnega zaganjalnika, ki je bil prej uporabljen v primeru hladnega vžiga. Nadomeščata ga 48-voltni jermenski zagonski alternator in majhna 48-voltna litij-ionska baterija, skrita pod sovoznikovim sedežem. S tem se povečuje učinkovitost sistema, ki poskrbi za mirnejše delovanje sistema stop&start ter manjšo porabo goriva.


Volkswagen Passat B9 avtomobilizem.com_6
Prva, peta in deveta generacija.

Volkswagen je Passata predstavil leta 1973 kot paradnega konja znamke. Postal naj bi model, ki bi kupcem pokazal, da pri znamki, poleg Hrošča, obstajajo tudi drugi avtomobili. Z njim se je tako pričela obsežnejša sprememba Volkswagnove modelne palete.

Passat si je ob nastanku veliko zasnove delil z Audijem 80, za njegovo prepoznavno zunanjo podobo pa je poskrbel slavni oblikovalec Giorgetto Giugiaro.

Passat je bil z raznoliko ponudbo karoserijskih izvedenk namenjen izredno širokemu spektru kupcev, prav vsaka generacija pa je prinesla neko pomembno novost. Trendi v avtomobilskem svetu in želje kupcev so razlog, da je v deveti generaciji na voljo le še kot karavan. Do danes so prodali že več kot 34 milijonov enot.


Vrnil se je “stari” volan s fizičnimi stikali

Kar nekoliko zanimivo je v tako futurističnem kokpitu videti dobri stari Volkswagnov multifunkcijski volanski obroč s klasičnimi fizičnimi stikali.Volkswagen Passat B9 avtomobilizem.com_8 Passat je namreč pridobil večopravilno enoto iz ID.7, ki jo poganja operacijski sistem nove generacije. Slednji prinaša bistveno hitrejše delovanje, izboljšano odzivnost in predvsem nadgrajeno uporabniško izkušnjo. Ploščica na dotik pod osrednjim zaslonom je po novem osvetljena ter prinaša nekaj novih funkcij. Digitalni merilniki pred voznikom so serijski, izrazito prilagodljivi ter v osnovni postavitvi tudi zelo pregledni.

Kjer je vse podrejeno aerodinamiki

B9 se oblikovno močno nagiba na stran električne družine ID. Njegov videz je rezultat prehoda na novo prečno arhitekturo MEB Evo, ki je omogočila, da sledi aerodinamičnosti družinskih članov ID. Nižji sprednji del vozila, aktivne lopute v zračnih odprtinah odbijača, dodatni zračni odprine na skrajnem koncu sprednjega odbijača, aerodinamična linija na zadnjem delu boka, platišča s plastičnimi vsadki in spremenjen spodnji bočni del vsak po svoje pripomorejo k znižanju koeficienta zračnega upora.

Njegovo učinkovitost izboljšujejo še serijski žarometi LED oziroma (v boljših paketih opreme) matrični LED žarometi IQ.Light. Osnovna paketna različica Passat sicer ponuja precej serijske opreme, a bodo bolj zahtevni kupci nedvomno pogledovali k ostalim treh opremskim paketom. Cene za deveto generacijo Passata se pričnejo malenkost pod 36 tisoč evri, bolj natančen pregled pa vam je na voljo v priloženem ceniku.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Mnenja uporabnikov

9 komentarjev za "Karavan nove dobe"


1 mesec 29 dni nazaj

ID7 karavan jim je precej lepše uspel. Previs za zadnjim kolesom je precej neposrečen in bi moral biti vsaj 10cm krajši. Kaj pa vem…

1 mesec 29 dni nazaj

Passat se trenutno slabo prodaja napram številkam leta nazaj. V najboljših letih je pariral golfu, lani komaj 380 novih kupcev. Ni ga med top 20 modeli v Sloveniji. Mogoče se številke zdaj obrnejo, ko je na pohodu nova generacija.

1 mesec 29 dni nazaj

Ne razumete da so dizli passe, za dizle ni več prostora pri novih vozilih. Ti pa še tiščijo stari dizel v nove generacije. Malo še pa bo Janković tudi prepovedal dizle sopihati okrog tromostovja v Ljubljani. Hibridi in elektrika sta sprejemljiva za EU politiko. Pa velikost kratke S klase, kam so ga raztegnili, da ima notranjost prostorno kot Oktavia? Cena ni pretirana, še zelo ugodna napram njihovim malim SUVom.

Polo78
1 mesec 29 dni nazaj

Edina pozitivna stvar, ki jo na tem avtu vidim je, da še imajo 2.0 dizle (napram ostali plebejski konkurenci). Vse ostalo me pusti ravnodušnega, marsikaj je tudi korak nazaj v primerjavi s prejšnjo generacijo (npr. izginili so vsi fizični gumbi, ki so se nahajali okoli menjalnika itd.).

ban
1 mesec 29 dni nazaj

Ne vem, men ni tko napačen.

 
Električna ambasadorka
Dodatna možnost izbire