"Megaloman je edinstvena, surova izkušnja, ki gledalca osvoji z nenehnim srhljivim vzdušjem, mojstrsko fotografijo in pretresljivo zgodbo," je mogoče med drugim prebrati v napovedi o letošnjem zmagovalnem filmu, ki ga je podpisal Karim Ouelhaj. Foto: Grossmannov festival/Špela Jambriško

Grossmannov festival se je sklenil v soboto, na zaključni prireditvi v Ljutomeru so podelili še druge nagrade. Poklonili so se tudi letošnjemu častnemu gostu, ameriškemu režiserju Johnu McTiernanu, ki se je zapisal v kanon akcijskega filma s svetovnimi uspešnicami, kot so Predator, Umri pokončno in Lov na Rdeči oktober. Na sklepni slovesnosti so mu podelili častnega hudega mačka za izjemne prispevke k žanrski kinematografiji.

Letošnji častni gost, ameriški režiser John McTiernan, in njegova žena sta bila prisotna ves čas festivala. Foto: Grossmannov festival/Špela Jambriško
Letošnji častni gost, ameriški režiser John McTiernan, in njegova žena sta bila prisotna ves čas festivala. Foto: Grossmannov festival/Špela Jambriško

Na letošnjem festivalu je bilo v igri za hudega mačka šest celovečercev, poleg zmagovalnega še ameriški Stanovanje smrti, mehiška grozljivka Zlobno oko, luksemburška Volčja družina, hrvaško-srbska koprodukcija Stric in špansko-francoski fantazijski Irati. Pet glasbenih dokumentarcev se je potegovalo za hrupnega mačka, šest kratkometražnih filmov za nagrado Slakov hudi maček in 16 za melies d'argent, nagrado Evropske federacije festivalov fantastičnega filma za najboljši evropski fantastični kratki film.

Megaloman, ki nosi lansko letnico nastanka, v ospredje postavi Martho in Felixa, otroka zloglasnega belgijskega serijskega morilca iz 90. let prejšnjega stoletja. Martha je plašna in družbeno izolirana, njen brat pa je podlegel travmam iz otroštva in nadaljuje očetovo delo. Ko Martha v službi doživlja vse hujše nadlegovanje, se prava groza komaj začne, so na festivalu zapisali o vsebini filma.

Karim Ouelhaj, ki podpisuje tako režijo kot scenarij filma, je navdih poiskal pri resničnem belgijskem serijskem morilcu z vzdevkom Mesar iz Monsa. "Kaj se zgodi, ko otroka serijskega morilca odrasteta? Bosta skušala zaživeti normalno življenje ali je očetov greh nepovratno vžgan v njuni krvi. Se da boriti proti njemu? Na ta in številna vprašanja odgovarja ta osupljivi, pretresljivi in brutalni film, poln mračne lepote, preteče atmosfere in poglobljene zgodbe, ki se uspešno izogne vsem klišejem novodobnih grozljivk. Instantna klasika in kult," je v utemeljitvi zapisala žirija z McTiernanom na čelu.

Najboljši fantazijski film po McTiernanovem izboru je postala špansko-francoska koprodukcija Irati režiserja Paula Urkija Alija, ki je prav tako prejela nagrado občinstva za najboljši celovečerec.

Hrupnega mačka za najboljši glasbeni dokumentarec je prejela ustvarjalna ekipa kanadskega filma Tega si ne morete predočiti: Rema-Rema v režiji Marca Porsie. Posebno omembo v tej sekciji je prejel italijansko-nemški dokumentarec Italo disco: bleščeči zvok osemdesetih v režiji Alessandra Melazzinija. "Glasbeni dokumentarec Rema Rema domiselno uporabi svetopisemsko priliko o neznanem bendu-sleherniku in njegovo, za kratkega življenja spregledano inovativnost in inspirativnost oživi skozi izjave daleč pomembnejših protagonistov prvega post-pankovskega vala v Veliki Britaniji. Rema Rema je pravi 'tribute' kratkemu, a globalno odmevnemu drugemu 'big bangu' alternativne popularne glasbe," je zapisala žirija.

Ameriško-kitajska animirana grozljivka Popolno mesto: Mati režiserja Shengweija Zhouja je prejemnik Slakovega hudega mačka za najboljši kratki film. "Letošnji dobitnik Slakovega hudega mačka skozi osupljivo stop-motion animacijo podaja zgodbo o precej nenavadnem materinstvu, ki pa kljub temu odkriva nekatere univerzalne resnice o tegobah starševske napetosti in meje med materinstvom in dušenjem," piše v utemeljitvi. Posebna omemba je pripadla argentinsko-mehiškemu filmu Meso Boga režiserja Patricia Gabriela Plaze.

Festival se vsako leto zaključi s podelitvijo hudega mačka (za najboljši celovečerec), Slakovega hudega mačka (za najboljši kratki film), hrupnega mačka (za najboljši glasbeni dokumentarec) in vinskega šampiona hudi maček (najboljše vino po izboru gostov). Foto: BoBo
Festival se vsako leto zaključi s podelitvijo hudega mačka (za najboljši celovečerec), Slakovega hudega mačka (za najboljši kratki film), hrupnega mačka (za najboljši glasbeni dokumentarec) in vinskega šampiona hudi maček (najboljše vino po izboru gostov). Foto: BoBo

V sekciji melies d'argent je nagrada za najboljši evropski fantastični kratki film pripadla španskemu animiranemu kratkemu filmu Maček Sendvič režiserja Davida Fidalga, ki je zmes komedije in znanstvene fantastike. Posebne omembe je bil deležen finski Saboter. "Dobitnik nagrade srebrni melies z lahkoto spaja absurdno z resnim. Nemogoče je, da vas ne bi prevzelo reševanje človeštva pred izumrtjem, (ki ga bo povzročil vesoljec v obliki mačka s sendvičem na glavi)," je zapisala žirija.

Film Pred zaveso režiserja Bernarda Rebernika je bil ovenčan kot zmagovalni film Male delavnice groze, projekta, kjer udeleženci tekom festivala posnamejo kratki žanrski film.

Ob zaključku letošnjega festivala je njegov soustanovitelj in programski vodja Tomaž Horvat povedal, da so organizatorji z letošnjo izvedbo dogodkov zadovoljni. "Nekajkrat nam je malce zagodlo vreme, vendar pa smo izpeljali celoten program. Zadovoljni smo tudi z odzivom na letošnjega častnega gosta. Tudi obisk je presenetljivo dober glede na to, da smo festival prestavili na junij," je dejal in dodal, da se je slednje izkazalo za dobro odločitev, ki ji bodo najverjetneje sledili tudi prihodnje leto. Poudaril je še, da čeprav festival poteka v majhni državi in v še manjših dveh mestih, se je festival v svetu žanrskega filma uveljavil do te mere, da je organizatorjem veliko lažje privabiti zveneča imena, za avtorje žanrskega filma pa je Grossmann obvezna festivalska postojanka.

Letošnji naziv vinski šampion hudi maček je pripadel vinu Sauvignon Selection 2021 vinarne Vina Plateis.

Sklenil se je 19. Grossmannov festival