Razstavo sta pripravila Miško Šuvaković in Darko Šimičić, ki sta vključila številne skupine in gibanja, ki so prinesli drugačne oblike in dinamiko kulturnega delovanja, status in funkcije umetniškega dela, komunikacijo ter vlogo občinstva – v razponu od mikroskupnosti, življenjske skupnosti do aktualnih institucionalnih in postinstitucionalnih tvorb. Vključeni so skupine, ki imajo lastno infrastrukturo, parainstitucionalne organizacije, umetniški pari, začasna združenja umetnikov in skupine, ki so fiktivne konstrukcije, so sporočili iz galerije.

Foto: Center in galerija P74
Foto: Center in galerija P74

Razstava predstavlja različne modele in oblike obstoja in delovanja umetniških skupin, ki so ustvarjale v tako imenovani konceptualni tradiciji. Glavna vprašanja, s katerimi se ukvarja razstava, so, kako so institucije vplivale druga na drugo, se spreminjale in sodelovale ter kako so politične spremembe vplivale na samo umetniško prakso.

Na razstavi so med drugim zastopani: skupina OHO, Družina v Šempasu, Nuša in Srečo Dragan, Hidrogizma, skupina Bosch+Bosch, Grupa KOD, Grupa 143, Verbum program, Provisional Salta Ensemble, Gorgona, Skupina šestih avtorjev iz Zagreba, Podrum, Weekend Art, skupina ABS, P.A.R.A.S.I.T.E. muzej sodobne umetnosti, NSK, IRWIN, V.S.S.D., Inštitut Egon March, Delavsko-punkerska univerza, Janez Janša, Janez Janša in Janez Janša, participatorna dela Marjetice Potrč. Vključene so tudi virtualne in fiktivne skupine in organizacije, kot je na primer Provisional Salta Ensemble. Vsaka skupina je predstavljena z umetniškim delom (diagramom, besedilom, fotografijo, videom, sliko), ki prikaže njen značaj in način delovanja v odnosu do totalitete družbe in kulture.

V kontekstu neoavantgarde šestdesetih let prejšnjega stoletja osrednje mesto pripada OHO-ju, ki je deloval kot gibanje, ki je povezovalo umetnike različnih umetniških področij in praks, od intermedijske umetnosti, performativnih praks do filma, teorije ipd. Srečo in Nuša Dragan sta v začetnem obdobju svojega ustvarjanja (1968–1969) z videom dematerializirala umetniški objekt. Delovanje skupine OHO je pomembno odmevalo tudi v širšem jugoslovanskem prostoru in vplivalo na Grupo KOD, Grupo ($ in Grupo 143.

Razstava bo na ogled do 3. novembra.