Vožnja s taksiji je dražja, če potrošnik izbere taksi, ki stoji na postajališču, zato ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave priporočajo, da prevoz naroči po telefonu ali prek aplikacije. Skupna ugotovitev njihove preverbe kakovosti te storitve je, da “gre včasih za loterijo, ki je lahko tudi precej draga”.

Maribor ni med najdražjimi

Kot so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije, so ocenjevalci v okviru javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo sofinancira gospodarsko ministrstvo, opravili 16 voženj v Ljubljani, Mariboru in slovenski Istri. Ocenjevali so postopek naročila, natančnost napovedi prihoda, čistočo avtomobila, prijaznost voznika, njegov način vožnje, počutje v avtomobilu, izdajo računa in načine plačila.

“Eno vožnjo so ocenili kot zelo dobro, šest jih je prejelo oceno dobro, sedem se jih je izkazalo za povprečne, dve sta zaradi res slabe izkušnje dobili oceno nezadovoljivo,” so navedli in med pozitivnimi izkušnjami iz ocenjevanja našteli hitro odzivnost klicnih centrov, dobro delovanje aplikacij, ki sicer ne omogočajo neposrednega plačila, dovolj točno napoved prihoda taksijev ter to, da so jih z eno izjemo taksiji peljali po najbolj optimalni poti.

Med osemminutno vožnjo zaračunali šest minut čakanja

Kot negativne izkušnje so navedli nezmožnost plačila s plačilno kartico v taksijih zunaj Ljubljane, da vozniki večkrat niso upoštevali prometnih predpisov, da ima večina cenike prilepljene na sovoznikovem senčniku, kjer so slabo vidni, da je taksimeter običajno skrit za prestavno ročico, da imajo taksisti z redkimi izjemami licence pospravljene, ter da se taksisti pri rokovanju s prtljago niso izkazali.

“Ocenjevalci so za vožnjo na splošno največ plačali v slovenski Istri. V piranski občini so za enako razdaljo plačali enkrat več kot v Ljubljani. Za najdražjega se je izkazal taksist iz vrste na parkirišču pred zgradbo na letališču Brnik. Vožnja do središča Ljubljane je stala skoraj 70 evrov, voznik je po avtocesti vozil 70 kilometrov na uro in medtem ob priprtem oknu kadil elektronsko cigareto ter zaračunal vsak kos prtljage,” so opisali in dodali, da je vožnja iz Ljubljane do letališča z ljubljanskim ponudnikom, ki so ga naročili po aplikaciji, stala manj kot 30 evrov.

Ocenjevalci so opozorili na dejstvo, da bo potrošnik kljub tekoči vožnji po mestu plačal tudi za delež čakalne ure, ki jo taksist začne zaračunavati takoj, ko hitrost pade pod določeno vrednost. “V Ljubljani so denimo na računu odkrili, da so jim med osemminutno vožnjo zaračunali šest minut čakanja,” so navedli.

STA