Zmagovalni moto: Deluj lokalno, razmišljaj globalno!

Kodila prisega na 200 kilometrov poti do surovin in kupcev
Podporniki obveščajo
AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice
Agrobiznis
Podporniki obveščajoJana Petkovšek Štakul Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice

Ta petek bodo o inovativnosti in trajnostni preobrazbi na konferenci razpravljali predstavniki kmetijskih in živilskih podjetij vzhodne kohezijske regije.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije

Nosilci kmetijskih gospodarstev morajo vloge oddati do 10. julija elektronsko, pri tem pa jim lahko pomagajo v Javni službi kmetijskega svetovanja.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu

GZS - Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij v sodelovanju z regionalnimi gospodarskimi zbornicami pripravlja regijsko konferenco zahodne kohezijske regije

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju
Agrobiznis
Podporniki obveščajoPodpornik projekta Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju

Velike noči ni brez prazničnih dobrot – pirhov, šunke, hrena in potice

09.06.2022 11:05
Dopolnjeno: 10.06.2022 00:00
Čas branja: 3 min
Zmagovalni moto: Deluj lokalno, razmišljaj globalno!
Pri Kodilovih povezujejo tradicijo s sodobnostjo in naravo. Njihovo butično trgovino z mesninami in izdelki lokalnih pridelovalcev ter restavracijo za naključne popotnike Meet Meat & Eat vsako leto obišče 20 tisoč gostov. Kulinarika, marketing, neposredna prodaja, doživetje s pridihom turizma – vse to po besedah direktorja Janeza Kodile ponujajo obiskovalcem, ki si lahko pri njih ogledajo tudi zorilnice prekmurske šunke ter spoznajo zgodovino prekmurskih domačij. Foto: Arhiv Kodile

»Strast, vztrajnost, ekipa sodelavcev – to je pri meni tisto, kar poganja kolo. Kajti zame je podjetništvo kot kolo, na katerem moraš nenehno poganjati pedale, sicer padeš. Biti moraš v gibanju, usmerjen v razvoj, odprt za nove predloge in z dobro energijo motivirati sodelavce,« na vprašanje, od kod navdih za delo, odgovarja direktor Janez Janko Kodila, ki je leta 2014 prejel tudi naziv obrtnik leta.

Premijski izdelki prinašajo višjo dodano vrednost

Pri Kodili so usmerjeni v izdelke višjega premijskega kakovostnega razreda, ki so zato tudi nekoliko dražji. Pri tem omeni zorjeno govedino in tudi linijo mesnih izdelkov iz vrhunskih surovin različnih vrst svinjskega mesa. Generično meso za široko porabo ni njihova strategija. Kakovost, preglednost poslovanja in standardi – na te tri čarobne besede prisega direktor Janez Kodila.

Pravi, da so njihove proizvodne zmogljivosti omejene in ne želijo povečevati obsega proizvodnje, temveč si prizadevajo za izdelke višje kakovosti, torej z več dodane vrednosti, ampak za manjši segment kupcev. Tudi zato vlagajo več v partnersko rejo (ta hip imajo 11 rejcev, s katerimi sodelujejo, od tega je osem slovenskih, po eden pa iz sosednjih Hrvaške, Madžarske in Avstrije).

»Svojim partnerskim rejcem zagotavljamo stoodstotni odkup, in to po ceni, ki je višja od borzne cene za odkup mesa,« poudari Janez Kodila.

Več vrst prašičev, več različnih okusov

»Tako kot poznamo pri sirih in vinih več različnih sort, to velja tudi pri svinjskem mesu, čeprav je zavedanja o tem morda med ljudmi manj. Vsak od naštetih ima svojevrstno jakost okusa, različno barvo mesa in kupcu dajemo priložnost, da v naših izdelkih prepozna in primerja te različne odtenke v ponudbi,« pojasni Kodila.

»Če želimo biti na teh trgih navzoči s svojimi izdelki, je prav, da sodelujemo tudi pri nabavi zelo kakovostnega svinjskega mesa na teh trgih. Svojim kupcem želimo konec koncev ponuditi različne okuse, ki jih imajo slovenski krškopoljci, slavonske svinje ali madžarske čistokrvne mangalice.«

Tako kot želijo v radiju 200 kilometrov okrepiti prepoznavnost lastne blagovne znamke vse do milijonskih sosednjih mest, prisegajo torej tudi na dvosmerno komunikacijo pri nabavi surovin.

Kratke dobavne verige so zakon

Gre za prodajni model podjetja Kodila s sedežem v Murski Soboti – središču Prekmurja, ki po besedah sogovornika v zadnjem desetletju postaja središčna os vplivov in obiskovalcev z Dunaja, iz Zagreba, Benetk, Budimpešte. Skratka, vse poti iz urbanih središč vodijo k oddihu in kulinaričnim doživetjem, ki jih ob pobegu konec tedna lahko ponudi ta regija.

»Pa ne le Pomurje, v mislih imam tudi madžarsko Blatno jezero, hrvaško Medžimurje … Sem prihaja nova generacija mlajših gostov, ki jih včasih v šali poimenujem 'hiking-biking', skratka, gre za mlade, dinamične ljudi, željne gibanja, narave in tudi dobre hrane ter vina.«

»K vsemu temu spada tudi slogan 'razmišljaj lokalno, deluj globalno', ki mu sledimo v Kodili. Gre za to, da delamo v lokalnem okolju, kamor privabimo goste, jim predstavimo izdelke, koristne informacije ter jim za tem omogočimo nakup po koncu obiska tudi v spletni trgovini,« pojasni prvi človek družinskega podjetja Kodila.

Glavno prednost usmeritve na omenjeno območje Kodila prepozna v kratkih dobavnih verigah na eni strani ter tudi v sami dostopnosti za kupce, kar zadeva oddaljenost, na drugi strani. »Veste, v globalnem prehranskem svetu omenjena razdalja za dobavitelja kakovostne surovine in gosta, ki išče premijski izdelek višje kakovosti, ne pomeni težave.«

Na japonskem trgu tečejo na dolge proge

Podjetje posluje danes na šestih trgih, med temi je tudi japonski, kamor jim je pomagal vstopiti nekdanji častni konzul Slovenije za Japonsko Jukio Mori. Danes na tem trgu prodajajo prekmursko šunko kot zaščiteno blagovno znamko in so v tem smislu tudi promotorji slovenske kulinarike.

Vedeti je treba, da delež tega izvoza v celotnem izvozu podjetja pomeni 0,01 odstotka, torej ta hip še ne moremo govoriti o neki tržni logiki, čeprav smo v prodor na ta trg vložili že precej denarja. Ampak z vstopom na japonski trg smo dobili neprecenljivo referenco, ki se kaže predvsem v večji kredibilnosti ob našem nastopu na evropskih trgih. Obstaja namreč nepisano pravilo: če si dober za japonski trg, potem si resnično dober.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Tako se dela posel v kmetijstvu

V posebni reviji (Podjetno kmetijstvo) predstavljamo uspešne zgodbe s podeželja. Učijo nas, da je možno tudi v zahtevnih časih...

AGROBIZ
Novice
Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive 5

Toliko bi plačal Intel, ki bo zgradil tovarni računalniških čipov in procesorjev

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize

Hrvaški startup že oskrbuje dva tisoč družin z zelenjavo v hrvaških mestih, prihodnje leto pa napovedujejo širitev na Dunaj in morda k nam.

AGROBIZ
Novice
Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem

Tri piščančje farme napoveduje Jurij Kosiuk, lastnik Perutnine Ptuj, 700-milijonski projekt pa napoveduje Andrej Matiukha, ki ima na Hrvaškem športne stavnice FavBet in igralnice

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo
Agrobiznis
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo

Letos jo bodo člani zadruge Kooperativa Kristal zasejali na dobrih 300 hektarjih; pozneje bi radi postavili svoj silos in celo pražarno soje.

AGROBIZ
Agro HI-tech
Z akvaponiko pridelamo desetkrat več zelenjave kot v zemlji
Agrobiznis
Agro HI-techPetra Šubic Z akvaponiko pridelamo desetkrat več zelenjave kot v zemlji 1

Ta tehnologija, s katero hkrati gojimo ribe in zelenjavo, je primerna za urbana območja, ob ribogojnicah in kot zanimivost na turističnih kmetijah.

AGROBIZ
Nasveti
Kaj bančnica svetuje kmetom, ki so pred večjo naložbo
Agrobiznis
NasvetiUredništvo Agrobiznisa Kaj bančnica svetuje kmetom, ki so pred večjo naložbo

Nataša Zemljič Pangerc, NLB: »Pogoje in stroške posojila preverite v več bankah in hkrati poglejte, kako vas lahko banka podpre, če bi med vračanjem posojila zašli v težave.«

AGROBIZ
Agro HI-tech
Devet startupov, ki zmanjšujejo odvisnost od plastike
Agrobiznis
Agro HI-techPetra Šubic Devet startupov, ki zmanjšujejo odvisnost od plastike

Razvijajo postopke recikliranja, biološko razgradljive materiale in trajnostne proizvodne tehnike, s katerimi zmanjšujemo onesnaževanje s plastiko

AGROBIZ
Agro HI-tech
GlobalData: leta 2030 bo industrija kmetijske robotike vredna več kot 202 milijardi evrov
Agrobiznis
ROBOTIKA
Agro HI-techPetra Šubic GlobalData: leta 2030 bo industrija kmetijske robotike vredna več kot 202 milijardi evrov

Leta 2022 je bila vredna "le" 58 milijard evrov, a se hitro razvija