Morda sem bil samo jaz takšnega mnenja, a Xceed se mi je zdel tudi brez aktualne osvežitve zelo suveren in dovršen avto. Kljub temu so mu Korejci sklenili vdahniti nekaj tehničnih in oblikovnih nadgradenj ter ga s tem pripraviti na nadaljnjo bitko za kupce.
Poznavalci Kie
Navzven je osvežena podoba novinca razpoznavna po spremenjenih prednjih žarometih in zadnjih združenih svetilkah. Slednje imajo v primeru testnega primerka z vrha ponudbe GT-Line še samosvojo grafiko, ki jo zaznamuje množica šestkotnih prizm. Nova sta jasno oba odbijača, spredaj bodo specialisti za Kie prepoznali še preoblikovano masko motorja, zadaj v spodnjem delu odbijača pa v srebrn lesk odet »difuzor«.
Vsaj trije
Korejci so ponosno objavili, da je osvežitev prinesla Xceedu nadgradnjo nekaterih varnostno-voznih pripomočkov. Med njimi je tudi aktivni tempomat, ki je, mimogrede, vgrajen v vse XCeede s samodejnim menjalnikom. Nadgradnji zajema povezavo krmilne pameti tempomata s podatki navigacijskega sistema. Posledično naj bi Xceed znal po novem prilagajati hitrost razmeram na cesti, kot je recimo oster ovinek. Podobno naj bi aktivni tempomat zdaj znal samodejno prilagajati nastavljeno hitrost v odvisnosti od hitrostnih omejitev na posameznih odsekih izbrane poti.
No, izkaže se, da je samodejnost tempomata omejena zgolj na avtoceste, mednje pa se ne umeščajo niti vse hitre ceste. Konkretno: na hitri cesti od Nanosa v smeri Nove Gorice, skoraj povsem do odcepa za Šempeter namreč ta funkcionalnost ni na voljo. Podobno velja za obroč okoli Ljubljane, kjer Xceed ne zna dosledno in na vseh odsekih samodejno prilagoditi hitrosti spreminjajočim se omejitvam. Osebno mi je všeč, da je možno v poglobljenih nastavitvah sistemov za pomoč vozniku to funkcionalnost izklopiti, kar sem zaradi nezanesljivosti in številnih opozorilnih piskov na drugi strani tudi kmalu storil.
Bi si pa sam želel še ene možnosti izklopa. Namreč, da bi mu lahko popolnoma izklopil tudi radarsko podporo tempomata. Si kar predstavljam, da sem eden vse redkejših posameznikov, ki si želimo funkcionalnosti čisto običajnega “neumnega” tempomata, a tako pač je. Vem pa tudi, da to niso utopične sanje, saj poznam vsaj tri proizvajalce, ki to možnost v svojih vozilih ponujajo (ali so jo ponujali).
Bistveno manj
V notranjosti je sprememb bistveno manj kot zunaj. Izbor vgrajenih materialov je bil že prej ustrezen, zato se z njimi razvojniki niso pretirano ukvarjali. Če pa si v naslednji generaciji Xceeda kaj želim, bi bilo zgolj to, da oblikovalci opustijo bleščečo črno plastiko na tistih nekaj okrasnih elementih, ki jih danes Xceed še vedno premore. Bistvena novost v prednjem delu kabine je, da je 12,3-palčni zaslon merilnikov po novem del serijske opreme pri treh najbogatejše založenih paketih opreme. Ker je glavna prednost tovrstnih računalniških zaslonov visoke ločljivosti (1920 × 720 slikovnih točk) možnost prilagajanja prikaza podatkov, ponujajo točno to tudi Korejci v Xceedu. Na voljo so skupno štiri bolj ali manj različne grafike, v poglobljenih nastavitvah večopravilnega sistema pa je možno izbrati stalni prikaz izbrane grafike ali njeno prilagajanje v odvisnosti od izbranega načina vožnje.
Plusi in minusi
Kako tehnično skromna je osvežitev Xceeda priča tudi dejstvo, da je ta zunaj in znotraj do milimetra identičnih mer kot model pred prenovo. To pomeni, da spredaj okoli voznika in sovoznika ne bi smelo zmanjkati prostora niti v primeru najvišje raslih, zadaj pa se bo zataknilo samo z v višino odmerjenimi centimetri in še to le pri posameznikih s telesno višino nad 1,8 metra. Povsem zadaj je še nadpovprečno prilagodljiv prtljažnik z možnostjo delitve v dva nivoja in z zložljivim naslonom sedežne klopi v razmerjih 40:20:40. Bi se pa lahko pri naslednikih lotili še preoblikovanja zajetnih C stebričkov, ki sta razlog za nekoliko slabšo preglednost nazaj in vstran.
Pohvalno
Sledi nabor pogonskih strojev, ki je, kot se izkaže, danes eden obsežnejših v tem razredu: trije bencinarji, en dizel in en priključni hibrid. Vrh je rezerviran za najmočnejši 1.6 T-GDi z dobrimi dvesto »konji« (ki se sicer vrti tudi v Proceedu GT in Ceedu GT). Na sredini bencinske ponudbe – in v mojih očeh tudi najbolj optimalna izbira za povprečnega uporabnika Xceeda – je 160-“konjski” 1,5-litrski štirivaljnik. Ta ima v primerjavi s predhodnikom 1.4 T-GDi zaradi nekaj daljšega hoda batov deciliter večjo gibno prostornino, dvajset dodatnih »konj« nazivne moči, vrh krivulje njegovega navora pa seže 11 Nm višje kot prej.
Vstopni litrski bencinar je ostal praktično nespremenjen, kar velja tudi za njegovo nazivno moč 120 “konjev”. Hvalim, da Kia v Xceedu še naprej ponuja tudi dizla, četudi je res, da ga zaznamuje negativen učinek doplačila konkretnih štiri tisočakov, če ga postavimo ob enako opremljeni 1.5 T-GDi. Peta opcija je še priključni hibrid, ki ga je zastopnik pravzaprav le ponovno uvrstil v prodajno paleto Xceeda. Se je pa za zamisliti, da te motorizacije ni najti v rednem Xceedovem rednem ceniku. Zanjo se bodo morali interesenti osebno oglasiti v enem od Kiinih prodajnih salonov, kjer vas bodo seznanili tudi s ceno. Ob tem se bojim, da je ta še kakšnega tisočaka, dva ali celo več višja od že tako visoke cene dizelskega Xceeda. A da jim ne bom delal krivice: že samo dejstvo, da ta opcija sploh je na voljo, je vredno pohvale, saj daje kupcu možnost izbire, namesto prisile.
Ročnost bi se mu podala
Preizkušeni primerek Xceeda je gnala srednja bencinska opcija 1.5 T-GDi. Na prvo žogo se zdi njenih 160 “konj” in 253 Nm že skoraj pretirana zaloga pogonske sile za tovrsten avto. No, v praksi se izkaže, da je bojazen o pretirani in neobvladljivi zalogi vlečne sile odvečna. Seveda je takšen Xceed dobro in energično motoriziran, a s kakšno eksplozivnostjo nikoli zares ne postreže. Ne vem, koliko se ima za to zahvaliti dvosklopkovnemu menjalniku, saj je z njim pri pospeševanju do stotice tudi uradno počasnejši kot bi bil z ročnim menjalnikom – 9,2 s proti 9,0 sekunde. In ne, razlogov za boljši rezultat ročnega menjalnika ne gre iskati v morebitni bolj ugodni preračunanosti prestav, saj dosežeta mejo 100 km/h oba v tretji prestavi.
Četudi pogonski sklop morda ne prepriča z eksplozivnostjo, pa menim, da vseeno predstavlja optimalno izbiro za družinsko naravnan Xceed. Štirivaljnik namreč prepriča z dobro kultiviranostjo, mirnim tekom, prožnostjo in nenazadnje tudi z dobro zvočno zadušenostjo. Primaknjen dvosklopkovni DCT menjalnik s sedmimi prestavami bo pri tem predstavljal tudi dobro izbiro za vse, ki se jim ne ljubi ukvarjati s prestavno ročico in tretjo stopalko. Sam bi pa izbral ravno to možnost. Sam imam namreč zelo pozitivno izkušnjo iz preteklosti z Xceedom 1.4 T-GDi, ki se je ponašal z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Posledično menim, da bi se ročnost menjalnika zelo dobro podala tudi novi srednji bencinski opciji v Xceedu.
Še vedno ne izrazito udoben
V mojem prvem zapisu o Kii Xceed pred dobrimi tremi leti sem zapisal, da je njeno vzmetenje nastavljeno bolj po godu udobju in spokojnosti v vožnji kot v primeru klasičnega Ceeda. Zdaj Korejci pravijo, da so Xceedu namenili celo še malo mehkejše vzmeti kot prej, sedem odstotkov spredaj in štiri odstotke zadaj. A se na cesti vseeno izkaže, da je Xceed, tudi zaradi serijsko primaknjenih osemnajstpalčnih koles v paketu GT-Line, bolj na togi strani lestvice udobja. Volan je pri hitrostih do približno 70 km/h močno servo podprt in zato tudi povratno nem med ovinki. Situacija pa se nad omenjeno hitrostjo hitro izboljšuje ter dosega raven razrednega povprečja.
Premalo in preveč
Korejci si ob prodajnem uspehu Xceeda manejo roke praktično od trenutka, ko je leta 2019 prvič zapeljal v prodajne salone. Navkljub večletni vsesplošni navdušenosti trga nad Xceedom, so mu namenili infuzijo svežine, saj jih skrbi, da bi navdušenje sicer pošlo. Osebno sem mnenja, da so nadgradnje novinca bistveno bolj kozmetične kot tehnične narave, zato vsem obstoječim lastnikom Xceeda sporočam, da si na račun novinca ni treba delati skrbi. Nedvomno je dober, a premalo izboljšan, da bi ga bilo smiselno menjati. Ko v računici upoštevam še aktualno cenovno stanje Xceeda, pa še toliko bolj. In ko smo že pri cenah: Kia postavlja Xceed še vedno za približno tri tisoč evrov višje od običajnega petvratnega Ceeda. Po mojem mnenju je to še vedno prevelik naskok, a se menda vsaj polovica kupcev vseh avtomobilov družine Ceed več kot očitno ne strinja z mano.
Besedilo in fotografije: Peter Humar.
Mnenja uporabnikov
6 komentarjev za "Vsak drugi"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
Aktivni tempomat se izklopi s tiščanjem tipke za tempomat. Tako preide v ”neumni” tempomat. Vsaj tako je pri Hyundai-ju, verjetno je pri Kia avtih podobno.
Ko se spomnim kdo je uvoznik in njihove metode dela me vse mine in grem po VW
Ne rečem, avto zgleda v redu, po različnih testih je dobival zelo solidne ocene.. Ampak KIA je šla s temi cenami čist previsoko. Sploh, če gledam dizla (za tiste, ki nas to še zanima) je konkretno dražji od npr. T-Roca 2.0 TDI DSG s podobno opremo, narobe svet. Kje so tisti časi, ko je bil Ceed konkretno cenejši od npr. Golfa in ostale konkurence…
Minulih časov ne bo več nazaj.
Treba je izbrati kar se sedaj prodaja.
Mimogrede, VW je cenejši od KIE? Pa da mu ne pada kvaliteta slučajno?
Kakorkoli, minulih časov ne bo več nazaj.
Da, če štejemo T-Roca za neposredno konkurenco XCeed-u kar tudi je (SUV B segment), potem je VW s podobno opremo in boljšim dizlom (2.0 tdi 150km vs. 1.6 crdi 136km) trenutno cenejši od KIE. Tudi kak drug konkurent je cenejši (npr. Mazda CX-30), zato so tole res divje cene za KIO. Kvaliteta je sicer tu tu z ostalimi, rajši pa ne omenjam poprodajnih storitev in njihovih zlatarskih cen rednih servisov…
Že ko vidiš cenik … Te vse mine. Pa pustimo ceno ….
Cena …. Vau Cena … Brezobretna mera … Gotovinska …..
Naj kdo malo pogleda cenik, in pogleda kako brezobrestno mero ponujajo.
Mislim, da je to zrlo za kako prijavo ……