REDAKCIJA - KOLOFON (EKIPA)

Registracija edicije: Elektronski časopis INSAJDER je vpisan pri Ministrstvu za kulturo z odločbo št. 006-203/01 pod zaporedno številko 36. Mednarodna serijska številka edicije: ISSN 1408-0990. Odgovorni urednik Igor Mekina.

Ruski sistem blokira zahodne satelite: Neznani kompleks pri Sevastopolu ustvarja močne motnje

Ruski sistem blokira zahodne satelite: Neznani kompleks pri Sevastopolu ustvarja močne motnjeStrokovnjakom NATO bloka neznani kompleks povzroča znatne motnje zahodnim satelitom, ki z velikih višin izvajajo vohunske operacije nad tem območjem in podatke dostavljajo Kijevu. Opaziti je, da je obseg teh dejavnosti ruskih sistemov - impresiven. Vir: Posnetek zaslona, X

Zdi se, da nedavne satelitske slike, objavljene na družbenem omrežju X (prej Twitter), razkrivajo neidentificirani kompleks ob obali Krima, natančneje v regiji Sevastopol, poroča Obektivno.bg.

Ta kompleks povzroča znatne motnje zahodnim satelitom, ki z velikih višin izvajajo vohunske operacije nad tem območjem in podatke dostavljajo Kijevu.

Opaziti je, da je obseg teh dejavnosti impresiven.

Elon Musk je septembra razkril, da so Ukrajinci zahtevali, da jim omogoči vklop podatkov s satelitskega sistema Starlink nad Krimskim polotokom. Zahtevo je odklonil, saj je dognal, da Ukrajina načrtuje potopiti rusko Črnomorsko floto v Sevastopolu, kot je Japonska napadla Pearl Harbor. Vir: Posnetek zaslona, X

Signali motenj so bili zaznani tudi v regiji Jevpatorije, kar kaže na veliko moč uporabljene opreme.

Satelit Evropske vesoljske agencije Sentinel-1 je posnel slike 24. novembra, kar je zmedlo strokovnjake.

Skrivnost je v dešifriranju, ali slike prikazujejo sistem za radioelektronsko bojevanje ali visokointenzivni radarski sistem.

Zdi se, da je ta dejavnost namenjena krepitvi obrambnih strategij pred napadi brezpilotnih letal in mornariških brezpilotnih letal [UAV] iz Ukrajine.

Sklepamo lahko, da so ti koraki usmerjeni predvsem v krepitev zaščite osnovne infrastrukture in objektov na polotoku.

Ne sklepajte prehitro, da zaznane motnje kažejo na nov ruski radarski sistem, opozarjajo strokovnjaki iz NATO bloka.

Obstaja razumna verjetnost, da gre za uveljavljen radarski sistem, ki pa je bil nedavno nameščen v protizračni obrambi Krima.

Ta predpostavka postane še toliko bolj verjetna, če upoštevamo, da se sedež ruske Črnomorske flote nahaja v Sevastopolu, ki je bil tarča obstreljevanja, skupaj z nekaj podmornicami in ladjami ruske flote.

Dva radarska sistema iz Rusije, in sicer Voronež - s svojimi različicami, Voronež-DM in Voronež-M, ter Nebo-M, imajo zmogljivost preprečiti kakršne koli poskuse »zajetja satelitov« s svojimi zmožnostmi motenja.

Obe različici Voroneža lahko ustvarita nenavadne motnje v polmeru, večjem od 150 kilometrov.

Sistema Voronež-DM in Voronež-M lahko oddajata močne elektromagnetne valove, ki lahko zmotijo ​​ali motijo ​​bližnje elektronske naprave in komunikacijske sisteme.

Številne ruske ladje so poročale o svoji lokaciji kot da bi bile na mednarodnom letališču Sevastopol. To je verjetno nenamerni stranski učinek Rusije, ki moti podatke globalnih sistemov za določanje položaja na tem območju, sklepajo zahodni analitiki. Istočasno so radarski sateliti zaznali precejšnje motnje na tem območju, kar ponovno kaže na elektronsko motenje. Vir: Posnetek zaslona, X

Motnje povzroča radarski prenos visokofrekvenčnih radijskih valov, ki lahko ustvarijo elektromagnetna polja, ki motijo ​​normalno delovanje občutljive opreme v radiju 150 kilometrov.

Radarski sistem Voronež-DM, na primer, deluje v območju decimetrskih valovnih dolžin in je zasnovan za odkrivanje in sledenje balističnim raketam dolgega dosega.

Njegovi močni radarski valovi lahko pokrijejo veliko območje, v radiju 150 kilometrov pa lahko elektromagnetni valovi, ki jih oddaja radar, motijo ​​različne elektronske naprave, kot so radio, televizija in celo nekatera komunikacijska omrežja.

Do motenj pride, ko radarski elektromagnetni valovi motijo ​​normalen prenos in sprejem signalov s temi napravami.

Podobno lahko tudi radarski sistem Voronež-M, ki deluje v metrskem območju valovnih dolžin, povzroča motnje v radiju 150 kilometrov. Ta radarski sistem se uporablja za odkrivanje in sledenje različnih vrst ciljev, vključno z letali in balističnimi izstrelki.

Močni radarski signali, ki jih oddaja Voronež-M, lahko motijo ​​elektronske sisteme in naprave v njegovem dosegu, kar vpliva na njihovo delovanje ali celo povzroči okvaro.

Motnje so posledica radarskih prenosov visoke moči in elektromagnetnih polj, ki jih ustvarjajo.

Drugi radarski sistem, ki lahko povzroča motnje v radiju, večjem od 150 kilometrov, je radar Nebo-M. Nebo-M je mobilni tridimenzionalni radarski sistem, namenjen odkrivanju in sledenju zračnih ciljev, vključno z letali in raketami.

Ima doseg nekaj sto kilometrov in je sposoben delovati v različnih vremenskih razmerah.

Radarski sistem Nebo-M je znan po svojih naprednih zmožnostih elektronskega protiukrepa, ki lahko zmoti satelitske posnetke in oteži snemanje njegove natančne lokacije.

27. novembra je BulgarianMilitary.com osvetlil podoben incident.

SATIM Inc je bistroumno opazil nenavadne spremembe v podpisih SAR TU-95 in TU-160.

Podjetje je uporabilo slike SAR iz Umbre. Satelit Umbra se je nahajal nad vojaško bazo Engels-2 v Rusiji.

Vir: SATIM / LinkedIn, posnetek zaslona

Pri preučevanju odbojev signala lahko naletite na nekaj nenavadnih značilnosti, ki se ne ujemajo z običajno geometrijsko strukturo in sestavo materiala letala.

To je tako, kot bi poskušali vtakniti kvadratni klin v okroglo luknjo – kosi se preprosto ne poravnajo.

Ta nedoslednost bi lahko bila znak novih in sofisticiranih kamuflažnih tehnik, ki se uporabljajo za zaščito pregrešno dragih letal pred morebitnimi napadi dronov.

Letalsko oporišče Engels-2 igra ključno vlogo v ruskih strateških obrambnih operacijah, saj gosti pomemben del močne državne flote strateških bombnikov dolgega dosega.

Nek uporabnik spleta je na podjetje naslovil vprašanje: »Ali kamuflažni prijemi vplivajo na učinkovitost delovanja vaših algoritmov ATR?« Podjetje je zagotovilo, da so kakršni koli učinki kamuflaže na končne rezultate majhni.

Algoritmi podjetja SATIM običajno uspejo prepoznati tovrstne vzorce. Kljub dodatnim odbojem s krila, pravi podjetje SATIM. Toda ključne komponente letala v podpisu SAR to omogočajo, je dodal SATIM.

»SATIM je opazil podobne dogodke v zimskih scenarijih, ko so letala prekrita s snegom. Ta pomembna podrobnost je skrbno integrirana v naše rešitve AI,« so zapisali v podjetju.

Ne glede na to pa gre za pomembno prednost Rusije. Na to opozarja znani komentator Simplicius: »Sentinel je opremljen z radarjem, ki mu omogoča oblikovanje slike zemeljskega površja tudi v pogojih motenj. Ta radar deluje na frekvenci 5,405 GHz. Skladno s tem vsako sevanje (predvsem vojaških radarjev) na bližnjih frekvencah ustvarja motnje za satelitski radar.

Toda na fotografiji očitno ni motenj zaradi delovanja enega ali več radarjev, temveč rezultat delovanja kompleksa za elektronsko bojevanje, ki moti radarsko frekvenco s protimotenjem na velikem območju.

Seveda vas to ne bo rešilo pred optičnim nadzorom, vendar je možnost 'izklopa' satelitskih radarjev vredna veliko. Globok poklon službi in inženirjem za elektronsko bojevanje!«

Naše delo na Insajder.com z donacijami omogočate bralci.

Delite članek