Slika golega moškega avstrijskega ekspresionističnega slikarja Egona Schieleja. Foto: EPA
Slika golega moškega avstrijskega ekspresionističnega slikarja Egona Schieleja. Foto: EPA

Julija letos se je dunajski muzej Albertina spoprijel z neprijetnim položajem, ko je bil njihov profil na TikToku blokiran, saj je objavil umetniško fotografijo zatemnjenih ženskih prsi japonskega fotografa Nobuyoshija Arakija. Muzej je bil prisiljen odpreti novi profil na tej priljubljeni družbeni platformi.

Nekaj podobnega se je zgodilo leta 2019, ko je Instagram sliko Petra Paula Rubensa označil za kršitev, saj platforma prepoveduje prikaz eksplicitne golote, četudi umetniške.

Sorodna novica Cenzura na Facebooku: v primeru Izvora sveta mešana odločitev sodišča

Težave pri promociji del ekspresionističnega slikarja Egona Schieleja v Nemčiji, Združenem kraljestvu in v ZDA pa je imel tudi avstrijski muzej Leopold Museum. Naposled mu je sicer uspelo natisniti oglaševalske plakate, a s pripisom: "Oprostite – 100 let staro, a še vedno preveč drzno za današnji čas." Ob letošnji 20-letnici muzeja pa so naredili kratek predstavitveni videoposnetek, v katerem je tudi slika Kolomana Moserja Liebespaar. Tako Facebook kot Instagram sta jo označila kot "potencialno pornografsko vsebino", poroča Guardian.

Seveda ne smemo pozabiti na incident, ko je Facebook pred tremi leti fotografijo 25.000 let stare Willendorfske Venere označil za pornografijo. Podoba je morala biti odstranjena.

Gola umetniška dela "skoraj nemogoče oglaševati"

Vodja dunajskega turističnega odbora Helena Hartlauer je pojasnila, da je "skoraj nemogoče" oglaševati umetniška dela, ki prikazujejo goloto. "Nekatera dela z aktualne razstave italijanskega umetnika Amedea Modiglianija so celo preveč eksplicitna za oglaševanje," je dodala.

Zato so avstrijske kulturne institucije privolile, da bodo vsa sporna oziroma provokativna umetniška dela pred spletno cenzuro spletnega algoritma zaščitila tako, da jih bo objavila na spletni platformi za odrasle OnlyFans.

"Seveda se lahko oglašujemo tudi brez objave teh del, vendar pa so nujna in pomembna za Dunaj – samo pomislite na Schielejev avtoportret iz leta 1910, to je eno njegovih ikoničnih del. Če teh del ne moremo komunicirati z javnostjo prek družbenih omrežij, je to nepošteno in frustrirajoče. Zato smo pomislili (na OnlyFans): končno jih bomo lahko pokazali."

Kaj je OnlyFans?

Gre za plačljivo spletno platformo, ki pa je med epidemijo doživela razcvet. Platforma je priljubljena predvsem med dekleti, ki nimajo predsodkov do golote, in je postala hiter vir zaslužka. Stran deluje tako, da različni nastopajoči (glasbeniki, inštruktorji fitnesa, vplivneži in drugi) za mesečno naročnino svojim sledilcem objavljajo fotografije in videoposnetke.

Sorodna novica OnlyFans - vir hitrega zaslužka za gola dekleta, a poln pasti

A platforma je priljubljena tudi med prostitutkami, prav tako pa je bila kritizirana zaradi podajanja materiala spolne zlorabe otrok. Avgusta letos je v ameriškem kongresu potekala celo preiskava, kongresniki pa so sprejeli odločitev, da od oktobra dalje, tudi zaradi pritiska bank (!), ne bo več dovoljena objava eksplicitne vsebine. Vendar pa je bila že šest dni pozneje odločitev preklicana, zaradi premočnega pritiska tako uporabnikov kot ustvarjalcev vsebine.

A podjetje je pod pritiski svetovne javnosti le klonilo, predvsem zaradi skrbi podajanja vsebin spolne zlorabe otrok, in naznanilo, da od 1. oktobra dalje ne bodo več dovolili eksplicitnih objav golote, kar so spremenili tudi v pogojih uporabe. Izjeme objav golote bodo dopustili v določenih primerih.

Uporabniki brezplačno po Dunaju ali na razstavo

Tako bodo lahko umetniško navdihnjeni uporabniki te platforme plačali ogled profila Vienna 18+ content, v zameno pa bodo dobili mestno kartico za javni prevoz Vienna City Card ali pa vstopnico za ogled mojstrovin v muzejih in galerijah na Dunaju. Ob tem so pripravili tudi promocijski videoposnetek, ki ima že cenzurirane podobe umetniških del, tako da ga lahko oglašujejo na YouTubu, Facebooku in drugih družbenih platformah.

Avstrijska prestolnica se namreč trudi promovirati mesto po tem, ko je avstrijska vlada sprostila ukrepe za zajezitev epidemije. Število tujih turistov je bilo lani na Dunaju nižje za 78,4 odstotka v primerjavi z letom 2019, nekaj mesecev, ko so veljali strogi ukrepi, pa tujih obiskovalcev tako kot marsikje sploh ni bilo.