Porsche macan
To je Porschejev prvi popolnoma električni SUV!
Macan je prvi športni terenec znamenite znamke iz Stuttgarta, ki ga bo poganjala izključno elektrika. V izvedbi turbo bo zmogel izjemno moč 470 kW (639 KM) in največji navor 1.130 Nm.
Petek, 26. januar 2024
Macan je drugi električni model znamke Porsche, a prvi iz družine njihovih izjemno priljubljenih športnih terencev. Deset let po predstavitvi prve generacije manjšega od dveh SUV modelov prihaja druga, tokrat popolnoma električna. Inženirji so se pri snovanju soočili z velikim izzivom zagotavljanja vseh lastnosti, ki jih sicer pričakujemo od vozil znamke Porsche.
Mednje spadajo tudi prepoznavna oblika in odlične vozne lastnosti, nadgraditi pa je jih je bilo treba z zadostnim dosegom. Z obliko praviloma pri tej znamki nimajo težav, zato je bil ključen del razvoj pogonskega sklopa. Obe različici, ki sta ob začetku prodaje na voljo sta opremljeni s štirikolesnim pogonom. V obeh primerih za pogon skrbijo sinhronski motorji s stalnimi magneti najnovejše generacije, ki pri izvedbi macan 4 dosežejo moč do 300 kW (408 KM), pri macanu turbo pa kar do 470 kW (639 KM). Ob tem največji navor slednjega znaša izjemnih 1.130 Nm. Dovolj, da macan 4 od 0 do 100 km/h pospeši v 5,1 sekunde in turbo v 3,3 sekunde, pri čemer končna hitrost znaša 220 oziroma 260 km/h.
Macan je prvi model, ki uporablja popolnoma novo platformo PPE z 800-voltno arhitekturo. Baterija s kapaciteto 100 kWh (95 kWh neto) omogoča polnjenje z močjo do 270 kW, kar je dovolj za polnjenje od 10 do 80 odstotkov v vsega 21 minutah. Zanimiv je tudi »trik«, ki na 400-voltnih polnilnih postajah, ki se pri 800-voltna baterija z visokonapetostnim stikalom v akumulatorju razdeli v dve bateriji z nazivno napetostjo po 400 voltov. S tem se tudi na manj zmogljivih polnilnicah baterija polni z močjo do 135 kW. Kombinirani doseg macana 4 po meritvah WLTP znaša do 613 kilometrov, pri macanu turbo pa do 591 kilometrov.
Kar se tiče zunanjih dimenzij, je macan od predhodnika za slabih šest centimetrov daljši (4.784 mm), centimeter in pol širši in vsega milimeter višji. Še posebej zanimiv je podatek o praktično nespremenjeni višini, kljub temu, da so uspeli Nemci v dno spraviti baterijski sklop. Kljub temu pa naj bi voznik in sovoznik sedela do 28 milimetrov nižje, potniki zadaj pa do 15 milimetrov nižje kot doslej. Medosna razdalja je 86 milimetrov daljša kot prej (2.893 milimetrov), kar seveda obeta prostornejšo kabino. Radodarnejši je tudi prtljažnik s prostornino do 540 litrov, k temu pa je treba prišteti še dodaten prtljažnik s prostornino 84 litrov pod sprednjim pokrovom. Največja priklopna obremenitev znaša 2.000 kilogramov.
Sicer je notranjost tipična za to znamko in jo zaznamujeta vrhunska ergonomija ter funkcionalnost. Med posebnosti spada v dekorativno letev armaturne plošče in vrat vdelan LED-svetlobni pas, ki deluje kot ambientna osvetlitev in tudi kot komunikacijska luč. Odvisno od situacije obvešča ali opozarja – na primer kot pozdrav, pri polnjenju ali v povezavi z asistenčnimi sistemi.
Proizvodnja novega macana se bo v kratkem začela, prvim kupcem pa bodo vozila izročena v drugi polovici leta. Znane so tudi že cene za slovenski trg, ki se za macan 4 začnejo pri 89.663 evirh, za macan turbo pa pri 122.006 evrih.