Avto.info

Porsche macan

To je Porschejev prvi popolnoma električni SUV!

Macan je prvi športni terenec znamenite znamke iz Stuttgarta, ki ga bo poganjala izključno elektrika. V izvedbi turbo bo zmogel izjemno moč 470 kW (639 KM) in največji navor 1.130 Nm.

Petek, 26. januar 2024

Macan je drugi električni model znamke Porsche, a prvi iz družine njihovih izjemno priljubljenih športnih terencev. Deset let po predstavitvi prve generacije manjšega od dveh SUV modelov prihaja druga, tokrat popolnoma električna. Inženirji so se pri snovanju soočili z velikim izzivom zagotavljanja vseh lastnosti, ki jih sicer pričakujemo od vozil znamke Porsche.

Mednje spadajo tudi prepoznavna oblika in odlične vozne lastnosti, nadgraditi pa je jih je bilo treba z zadostnim dosegom. Z obliko praviloma pri tej znamki nimajo težav, zato je bil ključen del razvoj pogonskega sklopa. Obe različici, ki sta ob začetku prodaje na voljo sta opremljeni s štirikolesnim pogonom. V obeh primerih za pogon skrbijo sinhronski motorji s stalnimi magneti najnovejše generacije, ki pri izvedbi macan 4 dosežejo moč do 300 kW (408 KM), pri macanu turbo pa kar do 470 kW (639 KM). Ob tem največji navor slednjega znaša izjemnih 1.130 Nm. Dovolj, da macan 4 od 0 do 100 km/h pospeši v 5,1 sekunde in turbo v 3,3 sekunde, pri čemer končna hitrost znaša 220 oziroma 260 km/h.

Macan je prvi model, ki uporablja popolnoma novo platformo PPE z 800-voltno arhitekturo. Baterija s kapaciteto 100 kWh (95 kWh neto) omogoča polnjenje z močjo do 270 kW, kar je dovolj za polnjenje od 10 do 80 odstotkov v vsega 21 minutah. Zanimiv je tudi »trik«, ki na 400-voltnih polnilnih postajah, ki se pri 800-voltna baterija z visokonapetostnim stikalom v akumulatorju razdeli v dve bateriji z nazivno napetostjo po 400 voltov. S tem se tudi na manj zmogljivih polnilnicah baterija polni z močjo do 135 kW. Kombinirani doseg macana 4 po meritvah WLTP znaša do 613 kilometrov, pri macanu turbo pa do 591 kilometrov.

Kar se tiče zunanjih dimenzij, je macan od predhodnika za slabih šest centimetrov daljši (4.784 mm), centimeter in pol širši in vsega milimeter višji. Še posebej zanimiv je podatek o praktično nespremenjeni višini, kljub temu, da so uspeli Nemci v dno spraviti baterijski sklop. Kljub temu pa naj bi voznik in sovoznik sedela do 28 milimetrov nižje, potniki zadaj pa do 15 milimetrov nižje kot doslej. Medosna razdalja je 86 milimetrov daljša kot prej (2.893 milimetrov), kar seveda obeta prostornejšo kabino. Radodarnejši je tudi prtljažnik s prostornino do 540 litrov, k temu pa je treba prišteti še dodaten prtljažnik s prostornino 84 litrov pod sprednjim pokrovom. Največja priklopna obremenitev znaša 2.000 kilogramov.

Sicer je notranjost tipična za to znamko in jo zaznamujeta vrhunska ergonomija ter funkcionalnost. Med posebnosti spada v dekorativno letev armaturne plošče in vrat vdelan LED-svetlobni pas, ki deluje kot ambientna osvetlitev in tudi kot komunikacijska luč. Odvisno od situacije obvešča ali opozarja – na primer kot pozdrav, pri polnjenju ali v povezavi z asistenčnimi sistemi.

Proizvodnja novega macana se bo v kratkem začela, prvim kupcem pa bodo vozila izročena v drugi polovici leta. Znane so tudi že cene za slovenski trg, ki se za macan 4 začnejo pri 89.663 evirh, za macan turbo pa pri 122.006 evrih.

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.