Odvoze pokvarjenih in poškodovanih tovornih vozil z avtocest in hitrih cest lahko opravljajo le Darsovi koncesionarji. Foto: BoBo
Odvoze pokvarjenih in poškodovanih tovornih vozil z avtocest in hitrih cest lahko opravljajo le Darsovi koncesionarji. Foto: BoBo

Poslanci so zakon o cestah sprejeli v sredo na seji DZ-ja. Glavni cilj zakona je prenos evropske zakonodaje, kar prinaša razne posodobitve predvsem na področju varnosti cestne infrastrukture.

Zakon med drugim ureja tudi področje odvoza pokvarjenih in poškodovanih vozil z avtocest in hitrih cest. S spremembami na tem področju pa se na OZS-ja ne strinjajo, saj imajo, kot so zapisali v sporočilu za javnost, številne neprijetne izkušnje glede odvozov težjih vozil, ki so jih izvajali koncesionarji.

"Problematiko rešujemo z upravljavcem avtocest in hitrih cest (Dars) že nekaj let, pa še vedno prihaja do položaja, ko celoten postopek odvoza pokvarjenih ali poškodovanih vozil traja nerazumno dolgo, pri čemer izvajalec zaračuna vse delovne ure," so v sekciji za promet pri OZS-ju med drugim zapisali v dopisu, ki so ga v sredo naslovili na ministra za infrastrukturo.

Kot so pojasnili, že nekaj let opozarjajo na težave, ki izhajajo iz nedopustnih ravnanj koncesionarjev, ki opravljajo odvoze pokvarjenih in poškodovanih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 tone, z avtocest in hitrih cest.

Sorodna novica Poslanci uzakonili popolno prepoved frackinga

"Menimo, da bi bilo treba najprej ustrezno urediti obstoječe stanje in šele nato strokovno preveriti potrebo vseh uporabnikov avtocest in hitrih cest do tovrstnega odvoza. Prepričani smo, da bi moral biti cilj resornega ministrstva ter upravljavca avtocest in hitrih cest sprejetje vseh potrebnih ukrepov za boljšo in čim hitrejšo pretočnost cest, ne pa da se sprejemajo ukrepi, ki spravljajo v negotovost vse uporabnike teh cest," je ob tem opozoril predsednik sekcije za promet pri OZS-ju Peter Pišek.

Prav tako so v sekciji opozorili, da imajo podjetja, ki opravljajo storitve avtovleke, z zavarovalnicami in avtohišami sklenjene pogodbe za odvoze okvarjenih in poškodovanih vozil. Nova ureditev tako posega v že obstoječa pogodbena razmerja podjetij in delujočo prakso.

Na del zakona, ki ureja odvoz vozil z avtocest, je v sredo na seji opozoril tudi poslanec LMŠ-ja Rudi Medved. Spomnil je, da na slovenskih avtocestah in hitrih cestah že nekaj let velja določilo, da ima Dars monopol pri izbiri izvajalca za odvoz pokvarjenih težkih vozil z območja avtocest in hitrih cest, kar je po njegovem mnenju sicer prav.

A zakon zdaj vsebuje pogoj, da mora imeti izvajalec tudi za 600 ali pa 700 kilogramov težak avtomobil, najmanj dve vozili za odvoz vozil s 3500 kilogrami, najmanj eno vozilo za odvoz vozil s 7500 kilogrami in najmanj eno vozilo, namenjeno odstranjevanju vozil s 44.000 kilogrami skupne mase. Ta del zakona je označil za napad na "vse tiste obrtnike in podjetnike, ki imajo ustrezno opremo in lahko z avtocest in hitrih cest odvažajo pokvarjena vozila pod maso 3500 kilogramov".