Foto: BoBo/Bobo
Foto: BoBo/Bobo

"Zaposleni v vrtcih in šolah izgorevajo in odhajajo na druga delovna mesta, kakovost pedagoškega procesa je ogrožena, mladi se ne odločajo za kariero v vzgoji in izobraževanju," so opozorili na dvodnevnem izobraževalnem seminarju za sindikalne zaupnike v Portorožu.

Na vse resnejše pomanjkanje strokovnega in drugega osebja v vrtcih in šolah so v Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) opozorili tudi na svojem 11. kongresu novembra lani in v programskih smernicah za novo mandatno obdobje reševanje te problematike izpostavili kot eno od prednostnih nalog.

V Svizu menijo, da je pomanjkanje osebja posledica neustreznega vrednotenja dela v izobraževanju, ki motivira odhode na bolje plačana delovna mesta zunaj izobraževanja in odvrača mlade, da bi se zaposlili v šolstvu.

Pomanjkanje osebja dodatno krepita neugodna starostna struktura zaposlenih in marginalizacija pomena izobraževanja v naši državi, za katero je po njihovem mnenju v celoti odgovorna "nerazumna in povsem napačna politika preteklih vlad in tudi zdajšnje na tem področju".

Prvi korak k začetku razreševanja krize v izobraževanju je priznanje, da kriza obstaja in da se z njo takoj ustrezno spoprimemo, so navedli.

Od vlade in ministrstva zahtevajo takojšnjo sklenitev stavkovnega sporazuma, ki bo prek izboljšanja vrednotenja pedagoškega in drugega dela, ustreznejših normativov in standardov ter s podaljšanjem kariernega napredovanja vzpostavil nujne pogoje za zmanjšanje kadrovskega primanjkljaja v prihodnjih letih.

Poleg tega zahtevajo javno izpostavljanje ključnega pomena vzgoje in izobraževanja, sistematično povečevanje deleža proračunskih sredstev, pripravo načrta za nadomestitev učiteljskega kadra, ki se bo v prihodnjih letih pospešeno upokojeval, z mladimi, uskladitev vpisne politike s pedagoškimi in drugimi fakultetami, povečanje števila kadrovskih štipendij in razpisanih pripravniških mest ter izboljšanje kariernih možnosti v vzgoji in izobraževanju, da bi mlade spodbudili za pedagoški poklic.