Ford transit nugget
Prvič elektrificiran ford nugget za nove popotniške dimenzije
Nova generacija forda transita je avtodomu nugget omogočila, da je prvikrat na voljo kot priključni hibrid. Izdatno elektrificirano vozilo po novem lahko baterije polni tudi s pomočjo sončnih žarkov.
Ponedeljek, 28. avgust 2023
Ford je razkril čisto novo generacijo priljubljenega avtodoma nugget. Razvit je bil v sodelovanju s priznanim podjetjem Westfalia, ki je ostal zvest idejo tako imenovane večconske notranje razporeditve, ki še naprej ostaja posebnost tega modela. Gre za sprednji del kabine, vmesni spalni del in kuhinjo, ki je v zadnjem delu.
Nugget s pridom izkorišča prednosti nove platforme, ki jo je Ford letos predstavil za družini vozil transit in tourneo custom. V bivalnem prostoru je tako uporabnikom na voljo izboljšana funkcionalnost, za doplačilo pa bo nekoliko kasneje na voljo tudi streha s solarnimi paneli, ki bo zagotavljala energijo za napajanje sistemov med pobegi v divjino. Podobno funkcionalnost omogoča tudi najpomembnejša pridobitev novega modela, ki je priključnohibridni pogonski sklop. Ta si tehnologijo deli s kugo plug-in hybrid, ki je velika prodajna uspešnica, uporablja pa 2,5-litrski bencinski motor in baterijo s kapaciteto 11,8 kWh ter elektromotorjem, ki zagotavlja skupno moč 171 kW (232 KM). Seveda k temu spada tudi možnost vožnje izključno na elektriko, katere trajanje pri Fordu še niso razkrili.
Sprva bo sicer za naročila na voljo le nugget s turbodizelskim ecoblue, ki zmore 125 kW (170 KM) in je povezan z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, kasneje pa bo na vrsti tudi PHEV. Bo pa že od samega začetka v ponudbi nagibna streha, katere prednost je preprosto gibanje po kabini, ki je tudi sicer po navedbah številnih kupcev Nuggeta že doslej ključni razlog za nakup. Pri Fordu trdijo, da nova zasnova armaturne plošče in ravno dno olajšata dostop prek kabine in omogočata lažji prehod s sprednjih sedežev v bivalni prostor; v strop vgrajena varnostna blazina za sovoznika pomaga optimizirati postavitev armaturne plošče. Nižje dno in vgrajena stranska stopnica olajšata tudi natovarjanje ali vstopanje in izstopanje, k čemur pripomorejo drsna stranska vrata in široka odprtina zadnjih prtljažnih vrat.
Kot rečeno, zasnova tega avtodoma temelji na priljubljeni postavitvi z ločenimi območji za kuhanje, bivanje in spanje, ki pomeni, da se lahko tudi ob postavitvi dveh zakonskih postelj premika po kabini, kuha ali vstopa in izstopa iz vozila, ne da bi pri tem motili drug drugega.
Med vrhunce spadajo še ogrevana vrtljiva sprednja sedeža, ogrevana trisedežna zadnja klop ter serijsko vgrajeni novi zvočniki in priključki USB-C za potnike na zadnji klopi.
Kuhinja je zasnovana v obliki črke L, novi hladilnik s predali omogoča lažji dostop do vsebine in je dovolj velik, da gredo vanj tudi steklenice v pokončnem položaju, medtem ko ima delovna površina približno za 20 odstotkov večjo površino.
Napredki pri funkcionalnosti se tu še ne končajo, saj ima nugget še nekaj zanimivih prednosti, denimo nagibno streho s samozložljivo tkanino, ki poenostavi spuščanje, integrirana mesta za shranjevanje zunanje mize in stolov, pa še rolete za zatemnitev namesto zaves za večjo zasebnost in preprostejšo uporabo.
Novost je tudi 17,8-cenitmetrski barvni zaslon na dotik v bivalnem prostoru, ki omogoča preprosto preverjanje in nadzor ogrevanja, nivoja vode, napolnjenosti baterije in osvetlitve povsem novega Nuggeta.
Seveda pa je poleg vseh popotniških funkcij izjemno napredna tudi sama osnova vozila, ki ponuja bogat nabor najnovejših Fordovih aktivnih pripomočkov za preprostejšo in bolj varno vožnjo. Med njimi so digitalna instrumentna plošč, 33-centimetrski zaslon na dotik s programsko opremo SYNC 4, glasovno upravljanje, brezžično integracija telefonov prek vmesnikov Android Auto/Apple CarPlay in še in še.