Podjetja 21.2.2024 10:46

Podjetje Paradajz spet z zimsko pridelavo paradižnika v Veliki Polani

Turnišče, 21. februarja - Podjetje Paradajz se je lansko jesen ponovno odločilo za zimsko pridelavo paradižnika, ki ga prodajajo pod blagovno znamko Lušt. Leto prej se namreč zanjo v rastlinjaku v Veliki Polani zaradi visokih cen elektrike niso odločili. Novih širitev proizvodnih zmogljivosti podjetje po besedah direktorja Kristjana Magdiča trenutno ne načrtuje.

Renkovci, Luštna domačija. Luštno domačijo podjetja Paradajz v Renkovcih letno obišče dobrih 100 tisoč ljudi. Direktor in solastnik podjetja Paradajz Kristjan Magdič. Foto: Vida Toš/STA

Renkovci, Luštna domačija.
Luštno domačijo podjetja Paradajz v Renkovcih letno obišče dobrih 100 tisoč ljudi.
Direktor in solastnik podjetja Paradajz Kristjan Magdič.
Foto: Vida Toš/STA

Renkovci, Luštna domačija. Luštno domačijo podjetja Paradajz v Renkovcih letno obišče dobrih 100 tisoč ljudi. Direktor in solastnik podjetja Paradajz Kristjan Magdič. Foto: Vida Toš/STA

Renkovci, Luštna domačija.
Luštno domačijo podjetja Paradajz v Renkovcih letno obišče dobrih 100 tisoč ljudi.
Direktor in solastnik podjetja Paradajz Kristjan Magdič.
Foto: Vida Toš/STA

Podjetje Paradajz ima skupno nekaj več kot 12 hektarjev velike rastlinjake, največ, devet hektarjev, v Renkovcih, dva pa v Mali Polani v občini Velika Polana.

Rastlinjak, namenjen tudi zimski pridelavi, so v Mali Polani zgradili leta 2020. Novembra 2021 so se odločili za zimsko pridelavo, leto pozneje pa so jo preskočili zaradi visokih cen elektrike. "To nas je zelo neprijetno presenetilo in dobilo nepripravljene, saj so cene energije eksplodirale," je za STA pojasnil Magdič. Leta 2022 so sicer rastlinjak v Mali Polani razširili za hektar.

"Ob visokih cenah električne energije je to pustilo posledice na poslovnem rezultatu, zato smo se preteklo sezono zimski pridelavi odpovedali, leto pa zaključili skladno s pričakovanji in poslovnimi načrti," je dejal Magdič.

Leto 2023 sicer po njegovih besedah še ni primerljivo z letom 2021, ko so beležili 1,5 milijona evrov dobička.

V Paradajzu so zadovoljni tudi z njihovo Luštno domačijo v Renkovcih, ki jo letno obišče okoli 5000 turistov. V trgovini lahko poleg paradižnika najdejo tudi pridelke številnih drugih lokalnih pridelovalcev, večina pa jih plača tudi vstopnino za predavanje in ogled načina pridelave.

"Če k turistom prištejemo še dnevne obiskovalce, pa se v Luštni domačiji obrne dobrih 100.000 ljudi letno," je še dejal Magdič. Samo v trgovini letno ustvarijo okoli 600.000 evrov prometa.

Po številnih izvedenih naložbah v preteklih letih, si bodo v podjetju po Magdičevih besedah "zdaj nekoliko oddahnili".

"Rastlinjak v Mali Polani je bil naš že peti projekt v 11 letih. Zdaj bomo malo dihali, nato pa bomo videli, kako naprej," je dodal direktor Paradajza.

Večino paradižnika še vedno prodajo v Sloveniji. Kot je dejal Magdič, so sicer vedno na preži za novimi trgi, ampak njihova poslovna filozofija je, da delujejo lokalno. "Če hočeš na nov trg, moraš rastlinjak zgraditi tam," je pojasnil in dodal: "Nima smisla obirati zelenega paradižnika in ga voziti po celi Evropi."

Čeprav nimajo načrtov s širjenjem proizvodnje, pa želijo dobiti dodaten zelen vir proizvodnje energije, zato po Magdičevih besedah razmišljajo o gradnji sončnih elektrarn. V Paradajzu je trenutno zaposlenih 150 ljudi, na vrhuncu sezone poleti pa se število poveča na okrog 170.