Slovenija vpeljuje nov način plačevanja cestnin na avtocestah, ki se pridružuje obstoječim metodam vinjet in naprave DarsGo. Nedavne spremembe Akta o cestninjenju, ki jih je potrdil Dars, uvajajo tretji način plačevanja cestnine preko storitve Evropsko elektronsko cestninjenje (ETTS). Ta novost omogoča interoperabilnost plačevanja cestnin po vsej Evropski uniji, s ciljem, da imajo vozniki eno napravo za cestninjenje ne glede na državo, v kateri se vozijo, navaja Žurnal24.

Za vozila nad 3,5 tone največje dovoljene mase

Kot so za portal razložili pri Darsu, je plačevanje cestnine z interoperabilno napravo na voljo vsem uporabnikom vozil nad 3,5 tone največje dovoljene mase. Ti lahko pridobijo napravo pri enem od ponudnikov EETS in jo uporabljajo namesto naprave DarsGo. Dars nato zaračuna cestnino ponudniku EETS, ki jo nato posreduje svojim uporabnikom. Ta sistem omogoča uporabnikom, da imajo eno napravo za več cestninskih sistemov in prejmejo en račun za vso porabljeno cestnino.

Pričakovati je, da bodo novo EETS plačevanje uporabljali predvsem mednarodni prevozniki, ki predstavljajo večino tovornega prometa pri nas.

Cena cestnin za uporabnike se ne bo spremenila, saj ostaja odvisna od prevožene razdalje in EURO-emisijskega razreda vozila. Uvedba pa bo dolgoročno znižala odhodke Darsa, saj pričakujejo manjšo porabo naprav DarsGo in nižje stroške servisov. DarsGo ostaja v uporabi, trenutno pogodba zanj velja do 31. marca 2028, še navaja Žurnal24