Sistem GSM-R na drugem tiru bo zagotovil kranjski Kontron

Digitalni železniški radijski sistem GSM-R na novi progi Divača-Koper bo zagotovil kranjski Kontron, ki bo dela izvedel za slabih 12 milijonov evrov (brez DDV). Odločitev o izboru ponudnika je že prejšnji teden potrdil nadzorni svet družbe 2TDK.

 Digitalni železniški radijski sistem GSM-R na novi progi Divača-Koper bo zagotovil kranjski Kontron. Foto: 2tdk
Digitalni železniški radijski sistem GSM-R na novi progi Divača-Koper bo zagotovil kranjski Kontron. Foto: 2tdk

LJUBLJANA > Na trasi drugega tira je predvidenih enajst baznih postaj na šestih lokacijah in 40 repetitorjev. Novo omrežje GSM-R na progi od Divače do Kopra bo postavljeno tako na odprtem delu proge kot v predorih, izhaja iz objave na spletni strani 2TDK.

V Kontronu so v današnjem sporočilu za javnost dodali, da poleg same dobave, vgradnje, končnih preizkušanj in predaje v obratovanje v obseg del sodi tudi projektiranje projekta za izvedbo za specialne sisteme, ki so vezani na dobavljeno tehnologijo, ter priprava dokumentacije izvedenih del.

Kontron bo sistem GSM-R zagotovil v sodelovanju s tehnološkim partnerjem Kontron Transportation. "Novo omrežje GSM-R na progi Divača-Koper predvideva pokritje odprte proge in predorov tako glavne kot tudi servisne cevi in bo v celoti integrirano v obstoječe omrežje GSM-R na Slovenskih železnicah," so navedli v podjetju.

Sistem GSM-R je brezžični radijski komunikacijski sistem, ki preko baznih postaj in repetitorjev, postavljenih vzdolž železniških prog, zagotavlja kakovostno, neprekinjeno in zanesljivo komunikacijo med vozilom na progi in osebjem, ki upravlja promet, kot tudi vso ostalo komunikacijo med osebjem, ki neposredno ali posredno sodeluje pri izvajanju železniškega prometa ter vzdrževanju železniške infrastrukture. Kot tak je del enega od osnovnih strukturnih podsistemov železniške infrastrukture, in sicer del podsistema vodenje, upravljanje in signalizacija.

Postavitev GSM-R sistema bo po navedbah 2TDK potekala vzporedno z izvajanjem del v okviru tretjega sklopa, podpis pogodbe pa pomeni, da družba 2TDK sledi načrtovani dinamiki izvajanja del. Časovnica izvedbe projekta predvideva, da se bodo vsa dela zaključila do konca leta 2025, v prvi polovici leta 2026 pa bo potekalo odpravljanje napak in poskusno obratovanje, so še navedli v 2TDK.

Na trasi drugega tira so decembra obeležili zaključek gradnje viadukta Gabrovica, ki je eden od treh viaduktov na trasi, dva sta že zgrajena. Trasa predvideva tudi sedem predorov, trije so že izkopani, po napovedih 2TDK pa bosta kmalu izkopana še dva. Prvi vlak naj bi po novi povezavi, ki je največja investicija na železniškem omrežju Slovenije, zapeljal leta 2026.


Najbolj brano