Dizajn je skladen z električnim meganom e-tech, a austral stavi na blago elektrifikacijo v obliki hibridnega pogona. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Dizajn je skladen z električnim meganom e-tech, a austral stavi na blago elektrifikacijo v obliki hibridnega pogona. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Že res, da gre evropski vozni park v popolnoma električno smer, ampak to se še ne dogaja povsod in tudi slovenska resničnost danes večinoma še zdaleč ni električna. V Avtomobilnosti smo na slovenske ceste pospremili povsem nov Renaultov model austral, ki v paleti nadomešča model kadjar. Pri Renaultu menijo, da je vmesna, hibridna pot za naslednjih nekaj let pravi odgovor.

Kljub temu se od klasičnih motorjev z notranjim zgorevanjem pri Renaultu tudi z australom oddaljujejo. Vsi imajo namreč električno dopolnitev. V ponudbi sta ročni in samodejni menjalnik. Na voljo je le s prednjim pogonom.

Notranjost je moderna, digitalna in s poudarkom na udobju. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Notranjost je moderna, digitalna in s poudarkom na udobju. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Okreten kot clio

Zunanjost spominja na električnega megana e-tech, še bolj mu je podoben v kabini. Izstopa predvsem 12,3-palčni zaslon pred voznikom v kombinaciji z 12-palčnim navpično postavljenim zaslonom infotainmenta, na voljo pa je tudi 9,3-palčni projekcijski zaslon (HUD).
Še ena od posebnosti, po katerih je poznan Renault, je štirikolesno krmiljenje z imenom 4contol, pri katerem se zadnji kolesi še bolj obrneta v nasprotno smer kot sprednji, za kar pet stopinj, kar olajša parkiranje, hkrati pa je avto z njim bolj dinamičen tudi pri večjih hitrostih. Sistem 4control je zdaj povezan z novo večvodilno zadnjo premo. Delovanje sistema je možno prilagajati v 13 stopnjah.

Austral v nobeni izmed razpoložljivih različic ne ponuja štirikolesnega pogona, zaradi štirikolesnega krmiljenja pa je okreten kot clio. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Austral v nobeni izmed razpoložljivih različic ne ponuja štirikolesnega pogona, zaradi štirikolesnega krmiljenja pa je okreten kot clio. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Australa smo v Avtomobilnosti na eni izmed naših prvih daljših voženj pripeljali iz Ljubljane v Istro. Ob vožnji tega avtomobila smo hitro dobili občutek, da je trivaljnik boljša bencinska dopolnitev hibridnega pogona kot štirivaljnik, v prvi vrsti zaradi prijetnejše zvočne kulise. Ugotovili smo tudi, da ravno pri večjih (avtocestnih) hitrostih Renaultov hibridni sklop prinaša posebno prednost.

Več o australu, s katerim Renault napoveduje boj za vrh v razredu kompaktnih športnih terencev, v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost, v kateri nam je tehnološko plat podrobno predstavil šef hibridnega razvoja Eric Peccoud.