Alfa romeo tonale je na voljo z različnimi motornimi različicami, dve sta blago-hibridni različici, s prostornino motorja 1,5 litra, ki za delovanje uporabljata Millerjev cikel ter sta na voljo z 69 kW (130 KM) ali 118 kW (160 KM), na vrhu je priključno-hibridna različica s kar 202 kW (280 KM), pri čemer 90 kW prispeva elektromotor. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Alfa romeo tonale je na voljo z različnimi motornimi različicami, dve sta blago-hibridni različici, s prostornino motorja 1,5 litra, ki za delovanje uporabljata Millerjev cikel ter sta na voljo z 69 kW (130 KM) ali 118 kW (160 KM), na vrhu je priključno-hibridna različica s kar 202 kW (280 KM), pri čemer 90 kW prispeva elektromotor. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Tonale smo že preizkusili, in to med zavoji, v družbi gledalcev Avtomobilnosti. Uživali smo za volanom najnovejšega modela znamke, ki je znan po dinamičnih občutkih za volanom.

Strinjali smo se, da je "športno srce" tisto, ki združuje pravzaprav vse modele te znamke – tudi tonaleja, pa čeprav je to v družini Alfe Romea tisti bolj zadržani – blagi športnik.

Blag je bil tudi hibridni pogon tonaleja, ki smo ga tedaj preizkušali. To je tista vrsta hibrida, ki ga lahko le po dogovorjenih pravilih štejemo med hibride, vozna izkušnja pa je v resnici precej podobna klasičnim bencinsko gnanim avtomobilom.

S pomočjo diagnostične naprave smo primerjali klasični samopolnilni hibrid in priključni hibridni sklop v alfa romeo tonale. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
S pomočjo diagnostične naprave smo primerjali klasični samopolnilni hibrid in priključni hibridni sklop v alfa romeo tonale. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Izdatna pomoč elektromotorja

Povsem drugačno vozno izkušnjo nudi priključni hibrid – torej hibrid, ki je zadnja stopnja pred povsem električnim avtomobilom in ima praviloma razmeroma zajetno baterijo ter izdatno pomoč elektromotorja. Prav priključni hibrid Q4 z dobrimi 200 kilovati moči je različica alfe romea tonale, za katerega smo tudi na našem testu ugotovili, da je najbolj dinamičen oziroma najbolj športen v ponudbi tega modela.

Dodatni kilovati moči v priključnem hibridu ustvarijo razliko. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Dodatni kilovati moči v priključnem hibridu ustvarijo razliko. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

To je tista različica, ki lahko dvigne srčni utrip oziroma prepriča prave alfiste. In tudi mi pravimo, da je vozniški občutek še boljši, ker je pod motornim pokrovom pač bolj množična konjenica, elektromotor na zadnji osi pa poskrbi tudi za štirikolesni pogon, kar po domače rečeno bolj “butne”, ko si želimo pospeška iz ovinka.
Ampak na tem mestu konjenico ustavimo. Tokrat smo želeli dokazati, kaj pomeni več moči. Opremili smo se z računalnikom in primerjali dva tonalejeva pogona.

Tudi na papirju, oziroma bolje rečeno na zaslonu, smo potrdili, da je priključni hibrid bolj športni in dinamični alfa romeo tonale. Ampak za polno izkoriščanje hibridov vseh vrst ni pomembna le učinkovitost pogona, pač pa mora biti hibridna tudi voznikova vožnja.

Vabimo vas, da si primerjavo in naše zaključke ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.