Novice

Deset modelov, ki prihajajo prihodnje leto in jih najtežje pričakujem

Ob koncu leta se običajno zazremo nazaj in nato optimistično pogledamo v prihodnost. Če v letošnjem letu ni bilo izrazitih avtomobilskih novosti in se je večino časa vse vrtelo okoli Teslinega Cybertrucka (hvala bogu je te “žajfnice” konec), bo drugo leto z vidika avtomobilskih novosti bistveno bolj zanimivo. Izbral sem deset modelov, ki se jih najbolj veselim, čeprav bi na seznam lahko dodal še kakšnega (BMW X2, Cupra Tavascan, Lexus LBX).

Audi Q6 e-tron2024-audi-q6-e-tron-sq6-e-tron-prototype-165-64b93751d38d0

Audi Q6 e-tron je zgrajen na novi arhitekturi PPE (Premium Platform Electric), ki je plod sodelovanja z znamko Porsche. Nova platforma temelji na 800-voltni arhitekturi in naj bi omogočala polnilne moči do 270 kilovatov. Električni pogonski sklop standardne izvedenke naj bi sestavljala dva električna motorja sistemske moči 295 kilovatov, zmogljivejša različica SQ6 pa naj bi ponujala 360 kilovatov. Baterija kapacitete 100 kilovatnih ur naj bi v primeru standardne različice omogočala do 600 prevoženih kilometrov z enim polnjenjem.

Citroën C3

Citroën e-C3 (12) 

Četrta generacija C3 sloni na najnovejši Stellantisovi arhitekturi SCP (Smart Car Platform). Poleg 1,2-litrskega bencinskega motorja bo na voljo tudi kot električni e-C3. Malenkost je zrasel, kar prinaša dodatne centimetre v notranjosti, prtljažni prostor pa ima zdaj 310 litrov. Električni e-C3 bo poganjal spredaj nameščen elektromotor s 83 kilovati, kar je dovolj za 11-sekundni pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro in najvišjo hitrost 135 kilometrov na uro. Litij-železofosfatna baterija zmogljivosti 44 kilovatnih ur je nameščena v dnu ter omogoča po merilnem ciklu WLTP do 320 kilometrov dosega. Še največja neznanka je zaenkrat začetna cena modela v Sloveniji, ki jo vsi težko pričakujemo.

Ford Explorer

The New All-Electric Ford ExplorerPotem ko bi moral Ford Explorer na evropske ceste zapeljati že letos, so njegov prihod Američani zamaknili za leto dni. Poleti bo tako le zapeljal na slovenske ceste električni Explorer, ki je plod sodelovanja z Volkswagnom. 4.460 milimetrov dolg športni terenec se podaja v enega najbolje prodajanih segmentov. V najmočnejši različici bo imel Explorer štirikolesni pogon, torej dva elektromotorja (vsak na eni osi) in 254 kilovatov moči. Na voljo bosta še dve različici s pogonom na zadnji kolesni par – ena s 127 kilovati in druga z 213 kilovati. Na voljo bosta dva baterijska sklopa, šibkejši bo imel kapaciteto 58 kilovatnih ur in močnejši 77 kilovatnih ur. Predvsem pa veseli dejstvo, da je Ford povsem drugačen kot Volkswagen ID.4, s katerim si deli arhitekturo in pogonsko tehniko.

Mini Countryman

Mini_Countryman_2024Countryman kot največji predstavnik znamke vstopa v tretjo generacijo. Na voljo le še kot električni križanec sloni na arhitekturi UKL, ki si jo deli z modeli BMW X1, Active Tourer serije 2 in X2. To pomeni, da ima električni pogonski sklop s spredaj nameščenim motorjem in 150 kW ter 250 Nm navora, zmogljivejšo različico Countryman SE All4 pa poganjata dva električna motorja s sistemsko močjo 230 kW in 494 Nm navora. Baterija s 66 kilovatnimi urami naj bi ponujala do 433 kilometrov dosega. Predvsem zanimiva je potniška kabina, ki sledi potezam predhodnika, a v notranjost prinaša 9,44-palčni OLED zaslon, ki deluje z novim operacijskim sistemom.

Peugeot e-3008

3008 je dodobra definiral segment srednjevelikih športnih terencev in z drznim videzom ter uporabno potniško kabino hitro našel precej simpatij. Novi 3008 je oblikovno svež, prinaša številne novosti in s kupejevskim zaključkom strešne linije pogleduje kPEUGEOT E-3008 fastbackom. Največja novost bo v potniški kabini, kjer so pri Peugeotu združili dva od treh temeljnih elementov – digitalno instrumentno ploščo v višini oči in sredinski zaslon informacijsko-multimedijskega sistema na dotik. Oba sta vgrajena v 21-palčni ukrivljen panoramski zaslon visoke ločljivosti, ki sega od levega roba armaturne plošče do sredinske konzole. Novi E-3008 bo na voljo z električnimi pogonskimi sklopi, ki bodo v dvokolesno gnanih različicah z enim motorjem ponujali 157 kW ali 170 kW moči ob 343 Nm navora. Štirikolesno gnano različico pa bosta poganjala dva električna motorja s sistemsko močjo 240 kW in z dobrimi 500 Nm navora. Električno energijo bosta zagotavljala baterijska paketa s 400-voltno arhitekturo in kapaciteto 73 kWh (do 525 kilometrov dosega) ali 98 kWh, ki bo omogočala do 700 km dosega z enim polnjenjem. Učinkovitost celotnega sistema dodatno povečuje toplotna črpalka, polnjenje pa bo mogoče z največjo močjo do 160 kW na hitrih enosmernih polnilnicah.

Renault Scenic

Renault Scenic“Safety Concept Embodied in a New Innovative Car” oziroma krajše Scenic vstopa v povsem nov svet. Iz enoprostorca se je ta model prelevil v električnega športnega terenca. Scenic E-Tech sloni na arhitekturi CMF-EV, kar prinaša dve pogonski opciji. Pri vstopni bo imel sinhroni elektromotor 125 kilovatov moči in 280 njutonmetrov navora, baterijski paket z zmogljivostjo 60 kilovatnih ur pa bo omogočal do 418 kilometrov dosega. Vrh ponudbe bo zasedala različica s 160 kilovati moči in 300 njutonmetri navora, ki bo sodelovala z večjo baterijo z zmogljivostjo 87 kilovatne ure za do 610 kilometrov dosega. V dolžino Scenic meri 4.470 milimetrov, je 1.864 milimetrov širok, 1.571 milimetrov visok in ima 2.785 milimetrov dolgo medosje. To pomeni, da je 6,5 centimetrov krajši (v primeru daljše različice Scenica) oziroma 8,2 centimetra daljši kot prej.

Škoda Superb

Superb ostaja eden najbolj prostornih modelov na našem trgu ter bo na voljo kot limuzina ali kot karavan. V primerjavi s2024-Skoda-Superb-25 predhodnikom je novi Superb za 43 milimetrov daljši in 12 milimetrov višji, kljub temu pa je postal aerodinamično učinkovitejši. Limuzina v dolžino meri 4.912 milimetrov, kar je centimeter več kot meri karavan (4.902 mm). Medosna razdalja znaša 2.841 milimetrov in je enaka na obeh karoserijskih izvedenkah ter obenem enako dolga kot pri predhodniku. Kljub enaki medosni razdalji je zrasel prtljažni prostora, ki ima v limuzinski izvedenki 645 litrov, v karavanski pa 690 litrov. Že tako prostoren model naj bi v notranjosti pridobil dodatne centimetre za kolena in komolce, zato bo še utrdil svoj sloves udobnega in družinam prijaznega modela.

Škoda Kodiaq

foto---skoda-kodiaq-2024Kodiaq je bil prvi izmed treh velikih športnih terencev znotraj skupine Volkswagen. Hipoma je postal uspešen in tlakoval pot Seat Tarracu in Volkswagen Tiguanu Allspace. Druga generacija Kodiaqa je v dolžino zrasla za 6,1 centimetra, da zdaj meri 4.758 milimetrov. Medosna razdalja je ostala nespremenjena pri 2.971 milimetrih, še najbolj zanimiv pa je podatek, da je Kodiaq po novem ožji za 1,8 centimetra (1.864 mm) in nižji za 1,7 centimetra (1.659 mm). Prtljažni prostor ima ob postavljeni klopi druge vrste 910 litrov prostornine, kar je 75 litrov več kot prej. S preklopljenim naslonom zadnjih sedežev se prostornina poveča na osupljivih 2.105 litrov, kar je 40 litrov več kot prej. Ob izbiri sedmih sedežev premore prtljažnik 340 litrov, če sta dodatna dva sedeža nameščena, v nasprotnem primeru pa je na voljo 845 litrov prostornine. Potnika v tretji vrsti imata po novem še dodatnih 15 milimetrov prostora za glavo.

Volkswagen Passat

Čeprav oblikovno ne prinaša korenitih sprememb, pa vsebuje Passat precej novosti na drugih področjih. Generacijski preskok mu je dodal kar precej centimetrov. Zdaj v dolžino meri 4.917 milimetrov, kar je 14,4 centimetra več kot prej. Odvw-passat-variant-2024-8 predhodnika je prav tako širši za 2 centimetra (zdaj 1.852 milimetra), s 1.506 milimetri pa ostaja enako visok kot prej. Enako kot za dolžino, velja tudi za medosno razdaljo, ki je po novem daljša kar za pet centimetrov (2.814 milimetrov). V prečiščeni notranjosti praktično ni več fizičnih stikal. Ročico za menjalnik zamenjuje manjše stikalo ob volanu, klimatsko napravo se upravlja preko zaslona na dotik, serijsko pa so vgrajeni 10,25-palčni digitalni merilniki. Passat bo že v osnovi opremljen z 12,9-palčnim zaslonom na dotik, ki se ob izbiri bolje opremljenih paketov ali ob doplačilu poveča na velikanskih 15 palcev. Gre za občuten odmik od predhodnika, kjer so imela glavno besedo fizična stikala. Poleg dodatnih centimetrov za kolena je največ pridobil prtljažni prostor, ki je zrasel za 40 litrov na 690 litrov. Ob podrti zadnji klopi se poveča na 1.920 litrov, kar je 140 litrov več kot prej.

Volkswagen Tiguan

VW-TIGUAN-2024-7_1_xxlPodobno kot pri Passatu je Volkswagen oblikovno malenkostno popravil izgled Tiguana, a ga je preselil na novo arhitekturo MQB Evo, kar prinaša več varnostnih sistemov, novo generacijo motorjev in popravke v potniški kabini. V prvi vrsti izstopa široka paleta pogonskih sklopov – dizelski TDI, bencinski TSI ter hibridne kombinacije (blagi hibridi in priključni hibridi). Z 2.681 milimetri ostaja medosna razdalja praktično enaka kot pri predhodniku, a naj bi potniki zadaj vseeno imeli dodaten centimeter prostora za kolena. Prtljažni prostor ima 648 litrov, kar je 33 litrov več kot prej. Največja revolucija se je zgodila v potniški kabini, kjer je na sredini armaturne plošče nameščen velikanski zaslon na dotik. Tudi tukaj so se, žal, poslovila fizična stikala.

Gašper Pirman (Foto: a.com, proizvajalci)

Mnenja uporabnikov

7 komentarjev za "Deset modelov, ki prihajajo prihodnje leto in jih najtežje pričakujem"


cashy
4 meseci 9 dni nazaj

Polovica seznama iz VAG koncerna 😀

jack86
4 meseci 8 dni nazaj

In se to za eno in isto tehnologijo, le dimenzije so drugacne 🙂

Polo78
4 meseci 9 dni nazaj

Bolj zanimiv podatek bi bil mogoče to, da je na tem spisku samo VAG (če ne štejem C3) zastopan za ICE modele, ostalo je EV. In to kljub temu, da je do zloglasnega leta 2035 še celih 11 let…

4 meseci 10 dni nazaj

Čisto nič zanimivega!

JG2
4 meseci 9 dni nazaj

Tako kot vsako leto. Na koncu pa vse poklilaš!

mrtwelvetrees
4 meseci 10 dni nazaj

Kaj pa Dacia Duster ?

xxl
4 meseci 10 dni nazaj

Tukaj se skriva odgovor;
“Izbral sem deset modelov, ki se jih najbolj veselim, čeprav bi na seznam lahko dodal še kakšnega”

 
Jeep Compass s prenovo tehnološko naprednejši
Xiaomi uradno razkril električno limuzino SU7