Se vam je kdaj zgodilo, da ste cel dan čakali napovedano dostavo paketa, ta pa v predvidenem času dostave ni prispel? To se je pripetilo naši bralki, ki je po pretečenem času dostave, kontaktirala dostavljavca, ki ji je dejal, da je njen naslov že obiskal, a ni bilo nikogar doma. Tako ji je kot rešitev predlagal dostavo na bencinski servis. ''Dogovorila sva se za najbližjo bencinsko črpalko. V SMS sporočilo, ki sem ga, po njegovih navodilih, morala poslati, sem zapisala tudi naslov dogovorjene lokacije,'' zapiše bralka. A ob prejemu e-pošte, v kateri je bilo zapisano, da so na njeno željo paket dostavili na drugo lokacijo, je ugotovila, da so paket predali na bencinski servis na drugem koncu mesta.

''To popolnoma uniči namen dostave. Da se moram voziti po celem mestu, da prejmem paket, ki bi moral biti dostavljen na moj dom. Dostava je bila sicer brezplačna, vendar se gre za princip. Ko sem ponovno poklicala dostavljavca, je ta pojasnil, da ni iz Maribora in da mesta ne pozna, zato paketa ni oddal tja, kamor smo se dogovorili,'' nadaljuje bralka.

Ob prevzemu je seveda morala plačati tudi stroške vročitve, prodajalka pa ji je povedala, da je tisti dan od dostavljavcev prevzela nenavadno ogromno količino paketov. ''Dvomim, da je bil cel Maribor ta dan odsoten in niso mogli oddati paketov,'' meni bralka. 

Vsi kombiji so opremljeni z GPS sistemom

Po prejetem poročilu bralke smo kontaktirali GLS in jih povprašali, kako lahko do takih neljubih dogodkov pride in ali lahko preverijo, da je dostavljavec na naslov dostave dejansko prišel. Pojasnijo nam, da lahko glede na GLS Splošne pogoje dela, kurir v primeru, da stranke ni na predvidenem naslovu, paket dostavi v najbližji razpoložljivi Paketomat. Stranka v sezoni lahko dobi paket tudi v Paketomat, ki ni najbližje naslovu dostave zaradi tega, ker je Paketomat, ki je stranki najbližji, popolnoma zaseden. 

''Vsi GLS kombiji so opremljeni z GPS sistemom, kar nam omogoča, da lahko preverimo ali je kurir bil na določeni lokaciji. Ko dobimo reklamacijo, jo seveda sprva preverimo. V 99,80% primerov ugotovimo, da se je kurir na lokaciji nahajal. V kolikor gre za napako kurirja pa ga seveda ustrezno sankcioniramo,'' zapišejo in dodajo, da imajo uveden tudi nadzorni sistem za vsakega specifičnega kurirja, kjer beležijo število reklamacij in pritožb, dostavljenih paketov oziroma sledijo kakovosti njihovega dela.

Nakupi preko spleta še rastejo

Ravno v mesecu decembru pa potrošniki  za nakupe porabijo več denarja kot v katerem koli drugem mesecu. Povečujejo pa se tudi nakupi preko spleta. V prvem četrtletju letos je prek spleta naročilo ali kupilo vsaj eno storitev 337.890 prebivalcev. To je 41 odstotkov vseh spletnih kupcev oz. pet odstotnih točk več kot leto prej, ugotavljajo na statističnem uradu.

Večina spletnih kupcev je v tem obdobju kupila fizični izdelek, in sicer v 66 odstotkov nakupov oblačila, čevlje ali dodatke, v 25 odstotkov športno opremo, v po nekaj manj kot četrtini pa kozmetiko ali izdelke za sprostitev, pohištvo, dodatke za dom ali izdelke za vrt ter zdravila ali prehranska dopolnila.

Štiri petine spletnih kupcev je fizične izdelke kupilo ali naročilo prek spleta pri prodajalcih iz Slovenije, polovica pa pri ponudnikih iz drugih držav članic EU. Dobre petina kupcev je opravila spletni nakup pri prodajalcih iz držav zunaj EU.

Povečan obseg dela, povrhu pa še obdobje največ bolniških odsotnosti

Porast nakupovanja preko spleta tako beležijo tudi dostavljalne službe. ''V mesecu novembru in seveda decembru smo distributerji izpostavljeni velikim povečanjem obsega našega dela. Vsako leto se na predviden porast volumnov pripravimo z dodatnim kadrom, reorganizacijo dela – na terenu so tudi naši prodajni svetovalci in koordinatorji mreže, ki običajno ne dostavljajo paketov, z dodatnimi organizacijskimi sestanki, tehnološkimi rešitvami, ki nam pomagajo optimizirati procese dela,'' pojasnjujejo pri GLS-u.

Dodajajo, da se zaradi povišanih volumnov, seveda dvigne tudi odstotek pritožb in reklamacij, a izpostavijo, da tudi v top sezoni odstotek reklamacij ne presega 0,3 odstotka celotnega obsega volumnov. ''Kljub temu, da smo v sezoni nakupov, GLS še vedno 94,1 odstotkov paketov na področju Slovenije dostavi naslednji dan – med letom je številka za 5 odstotkov višja.'' To je tudi čas v letu, ko beležijo največ bolniških odsotnosti – več kot 10 odstotkov kadra v posameznem Depoju.

''V vsaki dejavnosti imamo nihanja v obsegu dela, konec leta je za logistiko in paketno distribucijo tisti čas, ki je za vse zaposlene ekstremno težak. Zato prosimo za razumevanje in več strpnosti kot jo pričakujemo v preostalem delu leta,'' še zaključijo.