Margit Saad z ameriškim igralcem in pevcem Eddiejem Constatinom med snemanjem filma Hoppla, jetzt kommt Eddie na hamburškem letališču leta 1958. Foto: AP
Margit Saad z ameriškim igralcem in pevcem Eddiejem Constatinom med snemanjem filma Hoppla, jetzt kommt Eddie na hamburškem letališču leta 1958. Foto: AP

Zgodba igralke Margit Saad je vse prej kot običajna. Rojena je bila libanonskemu očetu in mami Nemki v Münchnu leta 1929. Svoj študij igre na bližnji in ugledni Otto-Falckenberg-Schule je financirala kot manekenka, preživljala se je pa tudi kot igralka in šansonjerka v gledališču Kom(m)ödchen. Velik uspeh na odru je dosegla v naslovni vlogi muzikala Irma la Douce, kar je botrovalo k temu, da se je v začetku 50. let prebila tudi na filmska platna.

Igrala je večinoma v glavnih in stranskih vlogah v nemških in avstrijskih lahkotnih filmih, predvsem mjuziklih, kjer je najprej zaslovela. Kot bolj sofisticirana igralka se je začela vzpostavljati v naslednjem desetletju, ko je nastopila v detektivkah, kriminalkah, filmih noir, komedijah in vojnih filmih tudi izven Nemčije. Glavno vlogo je imela na primer v angleškem kriminalnem filmu The Criminal iz leta 1960, ki ga je režiral Joseph Losey. "Eden mojih najlepših filmov," je Saad povedala ob svojem 70. rojstnem dnevu leta 1999 v pogovoru za DPA.

Margit Saad (levo) z Romy Schneider med slovesnostjo na Mednarodnem filmskem festivalu Berlinale leta 1956 v hotelu Esplanade v Zahodnem Berlinu. Foto: AP/Heinrich Sanden Jr.
Margit Saad (levo) z Romy Schneider med slovesnostjo na Mednarodnem filmskem festivalu Berlinale leta 1956 v hotelu Esplanade v Zahodnem Berlinu. Foto: AP/Heinrich Sanden Jr.

Sprememba umetniške poti: iz igralke v režiserko
Saad je bila najširšemu občinstvu znana po vlogah v filmskih uspešnicah, kot so Peter Voss, der Millionendieb ali Hoppla, jetzt kommt Eddie. A leta 1971 je spremenila smer svoje umetniške kariere, ker se je v Stuttgartu udeležila izobraževalnega programa za režiserko, čemur se je aktivno posvetila v naslednjih desetletjih. Ob tem je delala aktivno kot novinarka, komentatorka, dokumentaristka in portretistka. Kot igralka je zadnjič nastopila leta 1982.

V filmskem svetu je postala spoštovana predvsem zato, ker je bila odlična v vodenju in razvijanju novih filmskih talentov. Uveljavila se je kot režiserka zahtevnih dokumentarnih filmov, ustvarila je štiri filmske priredbe po knjižnih predlogih, uspešna pa je bila tudi kot gledališka režiserka. "Žal danes na televiziji gre le še za gledanost in ne več za zahtevne filme," je že leta 1999 kritizirala Saad, kar je privedlo do tega, da so bili v zadnjih letih zavrnjeni številni njeni predlagani projekti. "S takšnimi izjavami si ne pridobivam prijateljev, vendar je žal res tako," je povedala.

Saad je bila poročena s francoskim režiserjem in scenografom Jeanom-Pierrom Ponnelleom (1932–1988). Arhiv njenega dela hranijo na umetniški akademiji v Berlinu.