Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!
Oglasno sporočilo

Pošta Slovenije svetuje: spletne nakupe opravite dovolj zgodaj

S pravočasno oddajo naročil in uporabo alternativnih možnosti dostave si boste zagotovili, da bo paket pravočasno dostavljen na vaš naslov
Avtor
15.11.2021 09:00
Dopolnjeno: 15.11.2021 10:14
Čas branja: 6 min

Pred nami je del leta, ko kupci najbolj odpremo svoje denarnice. Novembra se začne z uverturo razprodaj, ki jih simbolizira črni petek, sledijo decembrski predpraznični nakupi. To pomeni velik izziv tudi za Pošto Slovenije, saj se je velik del prodaje preselil na splet.

Kako ste se pripravili na izziv, ki ga prinaša povečano število spletnih nakupov ob koncu leta?

Zavedamo se, da je zagotavljanje nemotenega pretoka blaga in informacij naše temeljno poslanstvo, zato naše zmogljivosti stalno prilagajamo in širimo. Glede na rast spletnih nakupov se redno obnavlja in širi vozni park, širijo se zmogljivosti za predelavo in usmerjanje pošiljk, zaposlujejo pa se tudi dodatni kadri za delo v dostavi in manipulaciji s pošiljkami. Letos smo, na primer, odprli novi logistični pošti v Murski Soboti in na Ptuju, v kratkem pa je predvidena še ena v Krškem.

Kako poteka obdelava poštnih pošiljk?

Obdelava poštnih pošiljk poteka v dveh poštnih logističnih centrih v Ljubljani in Mariboru ter v osmih logističnih poštah, ki so v Kopru, Celju, Novi Gorici, Novem mestu, Kranju, Šentjanžu pri Dravogradu, Murski Soboti in na Ptuju. Da lahko dostavimo pakete v več kot 825 tisoč gospodinjstev po vsej Sloveniji, dnevno prevozimo 135 tisoč kilometrov.

Kdaj se začne povečevati obseg števila paketnih pošiljk, ki jih morate dostaviti pred prazniki?

Vsako leto prej. Poleg božično-novoletnih praznikov namreč na kupce vplivajo posebne ponudbe trgovcev, ki se začenjajo že oktobra in se nadaljujejo do konca leta. Leto 2020 je bilo zaradi vpliva COVID-19, ko se je večina spletne trgovine preselila na splet, nekakšna prelomnica. Spletno nakupovanje je tako v zadnjem letu, ko je pandemija popolnoma spremenila tudi naše nakupovalne navade, postala ena najbolj priljubljenih spletnih aktivnosti. Povečanje količin oddanih pošiljk opažamo že od konca oktobra.

Kakšna je nasploh rast na področju paketne dostave?

Po podatkih International Post Corporation (IPC) je bila lani na evropskem paketnem trgu v segmentu B2C presežena meja 10 milijard paketov. Rast je bila precej večja kot v prejšnjih letih. Rast količin se nadaljuje tudi letos, do leta 2025 pa se načrtuje, da bodo v Evropski uniji in Veliki Britaniji količine zrasle na 20 milijard paketov. Epidemija je rast na paketnem trgu pospešila za obdobje štiri do šestih let, saj bodo količine, ki so bile pred epidemijo napovedane za leto 2029, dosežene že leta 2023.

Kako pa je v Sloveniji?

Podobne stopnje rasti veljajo tudi za Slovenijo. V zadnjem obdobju tudi pri Pošti Slovenije zaznavamo povečanje števila paketov, predvsem paketov v segmentu B2C. To je posledica številnih nakupov v spletnih trgovinah. Te so se v zadnjih letih prilagodile kupcem predvsem z velikim številom kategorij izdelkov, nakupna izkušnja prek spleta je postala preprosta in praktična. Tega se zaveda tudi vse več prodajalcev, zaradi česar je vzpostavitev spletne prodaje postala nujnost današnjega poslovanja. Temu smo se morali prilagoditi tudi izvajalci dostave.

Ali se zaradi tako velikega števila pošiljk dogaja, da se čas dostave lahko podaljša?

V Pošti Slovenije si prizadevamo, da bodo pošiljke naslovnikom dostavljene v najkrajšem možnem času. Vsekakor pa strankam priporočamo pravočasno oddajo paketnih pošiljk oziroma naročilo izdelkov v spletnih trgovinah. Zaradi bližajočih se razprodaj in povečanega prometa ob koncu leta zaradi praznikov bo promet s paketnimi pošiljkami, ne samo v Sloveniji, ampak tudi v tujini, močno povečan. To pomeni, da so lahko dobavni roki za pošiljke v novembru in decembru daljši.

Kaj svetujete kupcem, da bo kupljeno blago čim prej prišlo do njih?

Vsekakor pohitite s spletnimi nakupi in si s tem zagotovite pravočasno dostavo prazničnih daril. Da bo dostava varna in čim hitrejša, kupcem svetujemo, naj sledijo štirim preprostim nasvetom. Spletne nakupe plačajte po predračunu ali s plačilnimi karticami. Izogibajte se plačevanju po povzetju. Drugi nasvet, ki ga lahko dam, je, da izberite brezstično dostavo v PS Paketomat. To storite tako, da ob spletnem nakupu za mesto dostave izberete paketomat v svoji bližini.

Tretji nasvet je, da svoji pošiljki sledite na vsakem koraku prek storitve Sledenje pošiljk na spletni strani posta.si. Če vas v času dostave ne bo na naslovu, ki ste ga izbrali za dostavo, pa vam svetujemo, da izkoristite prednosti storitve Moja dostava – moja izbira. Prek te storitve lahko pošiljko na drug naslov preusmerite, ko je že na poti.

Kako in za koliko se lahko z uporabo vseh teh rešitev skrajša čas dostave?

Z uporabo alternativnih dostavnih možnosti se predvsem podaljša čas za prevzem pošiljke v terminih zunaj delovnega časa poštnih poslovalnic. Na PS Paketomatu ali paketniku Direct4me lahko pošiljko prevzamemo kadarkoli, tudi v večernih ali nočnih urah, saj nismo omejeni s termini redne paketne dostave ali delovnimi časi pošt. Število uporabnikov, ki pošiljke prevzemajo po tej poti, se nenehno povečuje, zato mrežo alternativnih možnosti vseskozi širimo.

Doslej smo govorili o kupcih. Kaj pa v časih, ki so pred nami, svetujete prodajalcem, zlasti tistim, ki prodajajo prek spleta? Kako lahko pospešijo dostavo svojih pošiljk kupcem?

Spletnim prodajalcem svetujemo, naj kupcem že v spletni košarici omogočijo izbiro alternativnih dostavnih možnosti in pošiljke pravilno opremijo. Pošiljanje elektronskih podatkov o pošiljkah in naslovnikih izvajalcu dostave paketnih pošiljk omogoča hitrejšo in učinkovitejšo dostavo. Primer je mobilna telefonska številka ali elektronski naslov naslovnika, kar v procesu dostave omogoča e-obveščanje naslovnika o pošiljki in opravljanje storitve Moja dostava – moja izbira.

Marsikdo se še vedno boji spletnih nakupov zaradi sitnosti z vračanjem blaga, ki ne ustreza kupčevim predstavam ali željam. Kako paket kar najpreprosteje vrniti spletnemu trgovcu?

Vračila so postala običajni del spletnega nakupovanja. Če trgovec to omogoča, lahko blago vrnete brezplačno. V takem primeru na paket preprosto nalepite izpolnjeno paketno spremnico za vračilo, ki ste jo prejeli od spletnega trgovca. Če je niste dobili od trgovca, jo izpolnite na spletu, natisnete in nalepite na paket. Lahko jo izpolnite tudi na pošti ali bencinskem servisu. Če ga ni predložil že spletni trgovec sam, izpolnite tudi potrdilo o oddaji pošiljke, ki ga priložite ob vračilu. Tako boste paket hitreje oddali. Sicer pa paket lahko vrnete na katerikoli izmed 487 pošt in na več kot 210 bencinskih servisih Petrola po vsej Sloveniji.


Vsebino omogoča Pošta Slovenije.