Kombi-nacija
Nemški proizvajalec iz Wolfsburga ima bogato zgodovino ustvarjanja kombijev, saj se je prvi primerek pripeljal iz njihovih delavnic že pred daljnimi 73 leti. Tekom desetletij je navdušil izjemno pestro množico voznikov. Pa najsi je šlo za šolske hišnike, obrtnike in raznorazne »švercerje« ter na drugi strani za hipije, surferje in bogaboječe družine s kopico otrok. Malce bolj imenitna različica gospodarskega Transporterja že nekaj desetletij sliši na ime Multivan, nagovarja pa premožnejše kupce. Že od začetka gre za dokaj drago rešitev pri prevozu večjega števila potnikov, kateri je lahko konkuriral zgolj prestižni Mercedes-Benzov razred V. Nenazadnje je imel Volkswagen v preteklosti v svoji ponudbi celo sila imenitno verzijo VIP, ozaljšano z ločenimi dragocenimi Bentleyevimi sedeži ter kopico nadstadardnih dodatkov.
Kakorkoli že, najnovejša generacija priljubljenega velikoprostorca z oznako T7, ki je luč sveta ugledala v predlanskem letu, se je tehnično kar precej oddaljila od svojega dostavniškega porekla, saj nastaja na precej bolj vozno orientirani platformi za osebna vozila (MQB Evo). Da, to je tista osnova, na kateri sicer nastajajo celo bistveno manjši avtomobili v koncernu, kot so npr. Golf, Audi A3 ter Cupra Formentor. Omenjena odločitev nemških inženirjev pa se zdi dokaj logična, saj želijo z novim Multivanom vsaj malce zapolniti enoprostorsko vrzel, ki je nastala po upokojitvi izjemno priljubljenega Sharana (oz. Alhambre). Ter družinam in poslovnim uporabnikom ponuditi malce bolj civiliziran dostavnik – če mu tako sploh še lahko rečemo!
To se nenazadnje vidi tudi po bolj simpatično krojenih linijah (npr. elegantnejši sprednji del), s čimer se še z videzom oddaljuje od svojih delavskih korenin. Zunanji oblikovalci so se tokrat precej bolj potrudili kot v preteklosti, ko so znali pokazati toliko volje in življenja pri risanju zunanjosti kot tisti Japonec, ki je zrisal njihovo zastavo. Vseeno pa tolikšne prezence, kot jo ponuja novi električni ID.Buzz, le ne pričakujte.
Novi Multivan je sicer na voljo v dveh različno dolgih verzijah, pri čemer bi znali krajšo celo stlačiti v svojo standardizirano garažo, saj je krajši od petih metrov. Vsekakor pa lahko pričakujete celo kopico sodobnih in sila uporabnih rešitev, med katerimi si posebno pozornost zaslužijo matrični žarometi, zadnja vrata, ki se odpirajo s pomočjo brce, ter električno odpiranje in zapiranje drsnih vrat. Vredno doplačila!
Vitamin M
Navkljub dokaj zasoljenim cenam (spodobno opremljen Multivan se namreč kaj hitro približa meji 60 tisočakov) znotraj le ne smete pričakovati pretirano prestižnih občutkov. Za kaj takega je okrog potnikov še vedno preveč trdih plastičnih oplat, blago na sedežih pa tudi ne daje občutka prestiža (kot to zna recimo ustvariti najbližji rival z značko na nosu).
A vendarle to v ničemer ne pokvari končne slike, saj je osnovna filozofija Multivana nekaj povsem drugega. Namreč, da čimbolj udobno in nestresno prepelje naokrog svojo živo vsebino. Kar pa mu še kako uspeva! Nenazadnje tudi zaradi izvrstne zvočne izolacije, kar je izjemno pomembno na daljših avtocestnih poteh.
Voznikova ergonomoja je odlična (položaj za volanom), nekaj slabega priokusa prinaša zgolj že poznana Volkswagnova odločitev, da ponoči ugibate, kje se nastavita temperatura klime ter glasnost multimedije (neosvetljeni drsniki pod ekranom). In zakaj je že potrebno vedno znova izklapljati sistem Lane Assist?!?
Multivan je v osnovi sedemsedežno vozilo, zadnji sedeži pa so izjemno preprosto zložljivi in odstranljivi (masa sedežev med 23 in 29 kg). Pohvalno! Pri tem je vse skupaj precej bolje rešeno kot pri prej omenjenemu Mercedesu. Obenem navduši obilje odlagališč, ki so večinoma obložena (!) ter USB-C vtičnice za napajanje, ki so vsepovsod v kabini.
Potovalnik. Z zadržkom
V duhu postopne elektrifikacije voznega parka, ki je dodobra zajela praktično vse avtomobilske proizvajalce na zemeljski obli, ne smete biti presenečeni, ko boste tudi v Multivanovem prtljažniku (ki sicer pri dolgi različici sprejme vase najmanj 763 litrov) našli priključne kable. Pri Volkswagnu so se namreč odločili, da dodajo v ponudbo priključno hibridno različico, ki sicer predstavlja vmesno stopnjo do popolne električne prihodnosti.
Znani pogonski sklop (npr iz Passata GTE) sestavlja 1,4-litrski TSI agregat z močjo 156 KM, električni motor s 116 KM (sistemska moč znaša 218 KM) ter litij-ionska baterija bruto kapacitete 13 kWh, pri čemer za prenos skrbi 6-stopenjski dvosklopčni menjalnik DSG. Poraba goriva? Tovarniški podatki navajajo zgolj 1,8 litra na 100 km, kar se seveda sliši, kot da bi ta podatek zapisala brata Grimm.
Res pa ob rednem polnjenju akumulatorja, ki se na domači vtičnici napolni v cca. 5 urah do 100 odstotkov, poraba bencina ne bo kaj višja od 6 litrov in pol, kar je zelo spodoben podatek za tako veliko in težko vozilo (prazen tehta več kot 2,2 tone). Nič kaj pretirano požrešen pa ne bo niti tedaj, ko se vam ne bo ravno ljubilo redno vlačiti kablov iz avtomobila (cca. 8 l/100 km). Vse skupaj se sicer sliši sila obetavno, a kaj, ko boste v rezervoar za gorivo lahko natočili zgolj 45 litrov goriva. Kar je absolutno premalo za vozilo, ki želi biti potovalnik na daljši poti. Skupni doseg tako znaša zgolj 550 kilometrov. Zelena prihodnost gor ali dol, sam bi zaenkrat vsekakor raje posegel po varčnem dizlu, ki je obenem tudi opazno cenejši (za cca. 7.500 eur).
Agregat se sicer izkaže z zadostno elastičnostjo ter zadovoljivimi zmogljivostmi, a se vseeno zdi, da ga je potrebno malce bolj priganjati kot bi to pričakoval od tako namnožene konjenice (218 sistemskih konjev). Odzivnost in prožnost je vsekakor na dizelski strani! Tako motoriziran Multivan se bo daleč najbolje počutil v mestu, kjer bo še kako prišla v veljavo hibridna tehnologija ter možnost vožnje zgolj s pomočjo elektrike (polna baterija omogoča v praksi okvirno 40-kilometrski doseg).
Vsekakor pa najbolj imeniten velikoprostorec v Volkswagnovem salonu navduši med vožnjo. Za volanom res nimate občutka, da ste postali šofer šolskega kombija. Med ovinki se namreč pelje izjemno suvereno ter je po voznih lastnostih precej bližje osebnim avtomobilom kot pa dostavnikom. Vrhunsko! Občutek na volanu je odličen, udobje je prvovrstno, pa četudi je še vedno prisotnega nekaj prečnega nihanja. Voznik pa ima vseskozi občutek lahkotnosti in stabilnosti.
Odmik od dostavniških korenin
Novi Multivan je vsekakor naredil precejšen korak v smeri »civiliziranosti«, saj je postal precej bližje enoprostorcem (že prej omenjeni Sharan) ter se oddaljil od svojega delavskega sorodstva (Transporter). Na ta način želi nagovarjati vse nadstandardno številčne družine, ki v tem čedalje bolj športno uporabnem svetu težko najdejo primerno sedemsedežno vozilo.
Res pa to pomeni tudi, da bodo morale imeti te družine precej nadstandardne dohodke, če si ga bodo želele privoščiti, saj stane v osnovi vsaj 44 tisočakov. Veliko? Vsekakor. A se vseeno zdi, da je v teh podivjanih časih, ko stane celo spodobno opremljen Golf 35 tisoč evrov, njegova cena celo … o moj bog … spodobna. Še posebej, če se odpoveste modni oznaki E na njegovem zadku ter se odločite za opazno cenejšega dizla.
Kakorkoli že, novi Multivan vsekakor velja za eno boljših rešitev za prostorske težave večjih družin in zlahka nadomešča izginjajoče enoprostorce. Prava vitaminska bomba v razredu potniških kombijev!
Tekst in foto: Urban Acman.
Mnenja uporabnikov
16 komentarjev za "Multivitamin"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
A pol v temi in dežju na višnjegorskem klancu iščeš nastavitve za klimo ker maš šipe čist zarosene al kako je to pol, če kdo že ima golfa al pa kaj podobnega..
Vse kaže da bo naslednji avto Multivan. Samo malo naj še padejo cene. Imam cifro v glavi ….. ko pade za 4000 ga naročim. Čakam še cenik novega Forda (dvojčka).
Multivan je pač Multivan.
ŽAL Spaceturer, ….. ni več v prodaji.
Forda v taki obliki nikoli ne bo. Novi Multivan bo samo v domeni VW.
Sicer pa glede omenjenega hibrida-pride v poštev edino v kolikor si strikten pri polnitvi vozila vsakič čez noč in posledično lahko opraviš krajše dnevne vožnje izključno na elektriko. Na relaciji pa vozilo porabi okoli 7 litrov bencina. Preizkušeno večkrat.
Saj pravim, da porabi manj kot enakovredni dizel, pa tudi tisti z manj KM, ampak, egoti se tolažijo z minusi.
Fordov Multivan bo isto kot Ranger/Amarok.
Zanima me izključno TDI ….. PHEV je absolutno predrag.
To glede Ford Multivana ne bo držalo. Ford je razvil lastnega novega Tourneo Customa, ki nima popolnoma nobene veze s tem Multivanom. Bo pa na novem Transit Customu predvidoma narejen novi VW Transporter. Zgornji Multivan iz testa je narejen na VW MQB platformi, ki je osnova tudi trenutnemu Golfu in Tiguanu. Edini enoprostorski Ford, ki je spodaj VW, je Tourneo Connect, ki je narejen na osnovi VW Caddya.
PHEV za tako vozilo je neumnost, edino smiselen je dizel. Pa če se še tako na vsakem koraku vsiljujejo razne agende, da je ta tehnologija out.
No, ne poznam Multivana dizela, še posebej ne tako močnega, kateri porabi manj kot 9 litrov, tako da…
Se pozanimam, kakšna je dejanska poraba dizelskega Multivana. 🙂
Glede na spritmonitor se v povprečju poraba Multivan dizla (150 km) giba okrog 8 litrov, dosti jih je tudi pod to številko. Sicer tu ni poanta zgolj v porabi ampak zlasti v dometu v primerjavi s PHEV-om, če vzamemo v obzir dejstvo, da naj bi bil to predvsem potovalnik. Dizel ima v primerjavi s testiranim večji tank (58 l).
Ta ima 218 KM, če smo že natančni. In domet ni takšen problem. Kdo pelje v kosu 500 km? Ampak ja, ni ga čez komoditeto dizla.
Če smo res natančni je primerjava prava. Teh mrtvih 218hp je isto kot dizelskih 150hp.
Ne gre se za 500 km v kosu, gre se za svobodo. Se ustaviš, natankaš in greš. Delanje ovinkov do primerne pumpe s kabli in iskanje prostih kablov, čakanje..je pa res zagotovo prijetna komplikacija za sicer enostavno opravilo na poti. Računati je treba, da poleti kabli ne bodo kar prosti..
Lahko samo tankaš in greš, saj poraba je tudi v tam primeru podobna dizelu. Saj piše v testu in nekaterih komentarjih.
Pa tuljenja od CVT 😉
Govora je o Multivanu in ta ima DSG. CVT je super, tuli samo če res mora (moraš). 😉