Že deset let v natečaju Agrobiznisa predstavljamo inovativne in tržno usmerjene kmetije. Ob desetletnici smo pogledali, kaj je novega pri Dobrotah Dolenjske, kolektivni kulinarični znamki, ki je bila leta 2020 med Agrobiznisovimi zmagovalci.
Sedemsto kulinaričnih in rokodelskih izdelkov pod eno znamko
Kulinarična znamka Dobrote Dolenjske raste in se razvija od leta 2014. Povezuje že 120 ponudnikov z Dolenjskega, Kočevskega, Ribniškega in iz Bele krajine s 700 kulinaričnimi in rokodelskimi izdelki. »Tudi sami razvijamo inovativna živila iz lokalnih surovin dolenjskih kmetov, kot so omaka iz raške čebule s cvičkom, cvičkova sol, sol modre frankinje, cvičkov liker, roženkravtov liker, želeji iz lokalnih sort grozdja, tudi šmarnice. Sami pečemo piškote, kuhamo marmelade, zeliščne sirupe in omake, vlagamo zelenjavo, delamo ribano kašo, rezance in likerje, nabiramo in sušimo zelišča za čaje …« pravi Barbara Jerovšek Volek iz Zavoda Dobrote Dolenjske.
Svojo trgovino imajo v Trebnjem in Ljubljani, tretjo pa bodo konec leta odprli v Novem mestu. »Tudi tu bomo pripravljali kulinarična doživetja in celostno promovirali dolenjsko gastronomijo,« napoveduje sogovornica.
Koronsko obdobje jim je dalo kar hud udarec, prisililo jih je v iskanje novih prodajnih poti in drugačnega načina dela. Trgovini v Ljubljani, kjer prevladujejo turisti, je prodaja močno upadla. V Trebnjem so manj skupin popeljali na vodena kulinarična doživetja. Okrnjena je bila tudi proizvodnja, saj imajo med zaposlenimi kar 70 odstotkov invalidov, ki so bili med epidemijo še posebej ranljivi.
Zadnje priprave na odprtje kulinaričnega središča Dolenjske
Med korono so razvijali nove izdelke ter povečali prodajo darilnih paketov za protokolarna in poslovna darila. Poleg trgovine in kuhinje želijo v Trebnjem imeti kar kulinarično središče Dolenjske, ki nastaja v okviru evropskega projekta, še letos ga bodo odprli in začeli promovirati deset novih tematskih kuharskih delavnic. Da bi še bolj promovirali regijsko gastronomijo, bodo izdali kuharsko knjigo z značilnimi dolenjskimi jedmi, ki jih bo dolenjski chef Robert Gregorčič prilagodil sodobnim trendom in kuhinji.
»Prodaja se je letos vrnila na predkoronsko raven. Upamo, da bo še šlo na bolje in da nas bo obiskalo več skupin,« dodaja Barbara Jerovšek Volek. Omenja novost od lani – dan odprtih vrat Hiše Dobrot Dolenjske v Trebnjem, ki bo postal stalnica v novembru, ko zaznamujemo tudi dan slovenske hrane. Prvi dan odprtih vrat je privabil več kot dvesto ljudi, ki so se lahko udeležili brezplačnih vodenih kulinaričnih doživetij, si ogledali proizvodnjo, pokusili njihove dobrote, najpogumnejši pa celo liofilizirane trotove ličinke.
Aprila prihaja sladolenc
Aprila pride v ponudbo »sladolenc« – sladoled iz lokalnega svežega mleka, ki ga bodo nadgradili z dolenjskimi okusi, prelivi in dodatki iz lokalnih sestavin. »Preizkušamo še zadnje okuse in pripravljamo posebno grafično podobo, saj si želimo, da bodo sladolenca prepoznali po vsej Sloveniji,« razkriva sogovornica. Med novostmi omenja tudi delavnice za vrtce in učno pot od pašnika do sladoleda, na kateri osnovnošolce poučijo o lokalnem poreklu hrane, samopreskrbi in kratkih dobavnih poteh.
»Letos bomo razširili našo zeliščarsko zgodbo, za kar bomo v prvi polovici leta izpeljali večjo naložbo. Širimo tudi proizvodnjo trdih bombonov. Povečati želimo prodajo živil v šole in vrtce ter po spletu,« o letošnjih načrtih in izzivih pravi Barbara Jerovšek Volek. Na dolgi rok si želi, da bo Dolenjska postala še bolj znana po svoji gastronomiji in se še bolj uveljavila kot turistična destinacija.