Pri znamki Peugeot so z nedavno prenovo njihovemu največjemu karavanu vdihnili dodaten poudarek že v osnovi dinamičnemu značaju. Vidnejše spremembe so opazne predvsem na sprednjem delu, ki z novimi LED matričnimi žarometi in sodobnejšo zasnovo treh “levjih čekanov” izpostavlja športnost, z agresivnejšim videzom pa ponovno izstopa v družbi sebi podobnih.
Videz na račun uporabnosti. Ali pa tudi ne.
Za nakup avtomobila s karavanskim zadkom se največkrat odločamo z mislijo na prostornost in s tem povezano uporabnost. Oblikovalci francoske znamke so v primeru vrha njihove karavanske ponudbe poiskali kompromis, ki navduši z izstopajočim nastopom – seveda za tiste, ki jim je pri nakupu avtomobila pomemben tudi ta vidik.
Peugeot 508 SW je precej nizek avtomobil. Čeprav bi na račun padajoče strešne strešne linije na zadnjih sedežih pričakoval utesnjenost, tam ostaja dovolj prostora za glavo tudi višjeraslim osebam. Njegov kupejevski značaj poudari tudi zasnova vseh štirih vrat brez kovinskega okvira steklenih površin. Zame, ki občasno avtomobilska vrata zapiram tudi z odrivom zgornjega dela oziroma okvirja vrat, je bil svojevrsten izziv, da sem se še pravočasno zadržal. Verjetno bi v nasprotnem primeru z bolj grobim potiskom vrat lahko tudi poškodoval steklo.
Prtljažnik ima sicer manj osnovne prostornine, kot jo nudi karavanska različica razred manjšega modela Peugeot 308 SW, a vseeno lahko sprejme dovolj prtljage. Res pa je, da bo za prevoz koles za nedeljski izlet potrebna namestitev nosilcev na streho ali na vlečno napravo, ki bo v tem primeru nujni dodatek.
Tokrat sedenje po mojem okusu
Glede na vsesplošno priljubljenost in pojavnost športno uporabnih terencev s praviloma višjim položajem sedenja, je Peugeotov karavan njihovo popolno nasprotje. Že pogled na podatek o višini avtomobila namigne, da se v tem avtomobilu sedi nizko. Tokrat mi je kombinacija sedeža na najnižjem položaju in ustrezna nastavitev položaja kompaktnega volana omogočala normalen pogled na zaslon Peugeotovega i-Cockpita – za razliko od novega 408, kjer je bilo potrebno pri moji višini, za popolni pregled nad prikazom digitalne instrumentne plošče, sedež dvigniti nekaj centimetrov višje, saj mi je sicer volan (enake velikosti kot v tem avtomobilu) zastiral pogled.
Položaj volanskih in obvolanskih stikal ter ročic sprva zahteva nekaj prilagajanja, logiko upravljanja pa se da osvojiti zelo hitro. Tudi tu sem pogrešal fizične gumbe, ki bi lahko bili na voljo vsaj za osnovne nastavitve klimatske naprave – odziv zaslona na dotik je občasno počasen (ne le v primeru funkcij klimatske naprave) in posledično odvzame preveč voznikove pozornosti od dogajanja na cesti.
Multimedija v kombinaciji z zvočnim sistemom Focal sicer ponuja solidno izkušnjo poslušanja glasbe, a le ob večjih jakostih, ko močneje zadiha nizkotonski zvočnik, nameščen na desni strani prtljažnega prostora. Ob poslušanju na jakostih, ki omogočajo normalen pogovor s sopotniki, celotna zvočna izkušnja deluje nekoliko bledo in daje vtis, da sistem ni dorasel dimenzijam in prostornini avtomobila. V testnem avtomobilu je bila na voljo večina voznikovih pomagal, od 360-stopinjskega sistema kamer in opozorilnega sistema na pešce in kolesarje pred vozilom, do prilagodljive regulacije hitrosti, ki bi se v kombinaciji s sistemom ohranjanja voznega pasu lahko izkazal z malenkost bolj uglajenim delovanjem.
Prevladujoča hibridnost
Na račun tehnološkega napredka in trenda zmanjševanja emisij lahko z željo po motorni klasiki tudi pri tem modelu izbiramo le še med bencinskim trivaljnikom in 1,5-litrskim štirivaljnim dizelskim motorjem. Posledično priključno-hibridna kombinacija, če seveda odmislimo cenovni prirastek približno desetih tisočakov, glede na zmogljivosti in vozno dinamiko predstavlja dobro alternativo dvolitrskemu dizelskemu motorju, ki ga ni več v ponudbi.
Funkcija regeneracije energije omogoča dovolj pojemka, da s preudarno vožnjo ni prevelike potrebe po uporabi zavor – podobno kot pri vožnji dizelskega motorja. Žal je potrebno funkcijo regeneracije ponovno vključiti ob vsakem zagonu, saj si avtomobil ne zapomni nobene od nastavitev voznega načina – vključno s funkcijo regeneracije in odstotka ohranjanja električne energije v bateriji. Pogrešal sem tudi sistem zadrževanja vozila na mestu (auto-hold), ki velikokrat pride prav predvsem pri mestni vožnji.
Turbinsko podprt bencinski motor v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom e-EAT8 ob pomoči v menjalnik vgrajenega električnega motorja ponuja dovolj moči in navora v vseh režimih vožnje. Dinamično vožnjo zagotavlja tudi električni motor, ki pri primerno polni bateriji omogoča vožnjo do hitrosti 135 km/h.
Z enim polnjenjem baterije sem sicer brez prevelikih težav prevozil malo manj kot 60 kilometrov (kombinacija mestne in relacijske vožnje s cca 25 km avtoceste) zgolj v električnem načinu. Očitno bodo navedbe proizvajalca o 64 kilometrih električnega dosega kar držale – vsaj v optimalnih temperaturnih razmerah. To pomeni, da ob rednem polnjenju baterije za večino vsakodnevnih voženj ni potrebe po bencinskem motorju, ki se je sicer ob izpraznjeni bateriji in kljub precejšnjem delu voženj po avtocesti, izkazal s porabo 6,5 litrov bencina na sto prevoženih kilometrov. Pogonski sklop dovolj suvereno obvladuje maso vozila in omogoča zvezno pospeševanje ob konstantni zalogi moči in navora, ter, v večini primerov, dokaj neopazno menja prestave. Le ob izbiri športnega načina in bolj dinamični vožnji sem občasno opazil (pre)grobo reakcijo in posledično bolj sunkovito prestavljanje.
Dovolj dinamike
Peugeotovi inženirji so se tudi tokrat izkazali pri nastavitvah podvozja, ki v kombinaciji z 19-palčnimi nizkopresečnimi pnevmatikami omogoča zanesljivo lego na cesti ter dopušča optimalen izkoristek zmogljivosti pogonskega sklopa. Tudi pri hitrejši vožnji na ovinkasti cesti ni občutiti pretiranega nagibanja ali morebitnega zanašanja zadka, kot bi ga pričakovali glede na karavansko obliko. Vzmetenje dovolj učinkovito duši vpliv cestnih nepravilnosti in poskrbi za udobne vožnje na avtocesti ali izven nje.
Časom primerna izbira
Vrh ponudbe med karavani francoske znamke se je izkazal v mnogih pogledih in predstavlja eno od možnosti izbire tistim, ki ob želji po avtomobilu dinamičnega videza občasno potrebujejo več prostora. Preizkušena kombinacija se je izkazala za dovolj zmogljivo in varčno, se pa ob nenehnih menjavah voznega režima med bencinskim in električnim motorjem v primeru hibridne vožnje poraja vprašanje o imunosti pogonskega sklopa na okvare v daljšem časovnem obdobju. A kaj, ko tudi sodobni dizli, ki so trenutno med kupci karavanov še vedno v vrhu želja, na račun kompleksnosti vgrajenih sistemov lahko uporabniku prinesejo slabo izkušnjo zanesljivosti oziroma vzdržljivosti.
Avtomobilizem.com (Besedilo in fotografije: Matjaž Zupančič.)
Mnenja uporabnikov
12 komentarjev za "Karavan, pri katerem je v ospredju videz"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
Pa a nima take cene un, ta najbolj hud z skoraj 400 konji?
Kot prvo: hibridni pogonski sklop, hkrati pa na zadku ponosno razkazuje dve ločeni izpušni cevi. A ni to malo neokusno in neprimerno? A ni hibrid okolju prijazen? Če pa ju že ima, bi ju pa lahko vsaj malo diskretno skrili.
Kot drugo: gre za nič kaj posebno karavansko obliko, s karavansko ceno. Zame: pretirano.
Kot tretje: preko 10000 EUR draga hibridna tehnologija.
Vsak zase naj si izračuna, po koliko prevoženih kilometrih se to realno splača.
golfko, oprosti ampak res ga malo “pihaš”….in to s temi avspuhi, kot tudi z “nič kaj karavansko obliko”!
Avto ima 180 konjski turbo motor in je čist normalno, da ima dve izpušne cevi! Še avtomobili s 50 konji manj jih majo, pa to nobenega ne moti. In, res je, izpustov bi imel povsem enako, če bi na njegovem zadku bila en izpušna cev, dve, al pa štiri…. Ppoleg tega je njegov hibridni pogon pomoč bencinskemu in ne obratno, kjer bi bil bencinski motor nekakšen range extender okolju prijaznejšemu električnem pogonu!
In po treh letih lastništva predfejsliftane karavanske verzije 508-ce ti lahko iz prve roke povem, da je – kljub nižji liniji strehe – po dimenzijah in prostornosti prtljažnika, kot tudi kabine čist običajen karavan… V bistvu pa bolj kot višina strehe na eventuelen občutek “ne karavanskosti” v kabini vpliva obloga temno sive barve.
Krneki. Kaj ima število avspuhov veze z ekologijo? Vsi, ki imajo več kot enega je to izključno iz estetskih razlogov in (mogoče) zvoka. Lahko ima ta hibrid 6 cevi, količina izpuhov bo še vedno enaka.
a_sist, ni to »krneki«. Veš, to je tako kot pri novi hiši. Ko si jo boš dal zgraditi, zagotovo ne boš imel na strehi štirih v nebo štrlečih dimnikov ampak zgolj enega, pa še tega estetsko urejenega. Saj boš tako in tako imel toplotno črpalko in na strehi fotovoltaiko. O tem sem govoril, samo na avto sem apliciral. Če je vozilo hibrid in ima poleg motorja (peči) še elektromotor (fotovoltaiko), je izpušna cev (dimnik) sekundarnega pomena – tudi vizualno. Omenjaš še zvok. Pri katerem hibridu pa je po tvoje zvok zelo pomemben? Saj tako in tako speljuje na elektriko – torej v tihem načinu. Ko bo končno le vklopil termični motor, bo pa že daleč stran od najinih ušes. In za zvok bo marsikomu vseeno …
ne strinjam se s tvojo ‘logiko’. Hiša s 4 dimniki zgleda čudno, pa če so še tako estetski. Avto s 4 avspuhi zgleda dobro. Celo tako dobro, da je večina dvojnih cevi/nastavkov fejk (VW, škoda audi.. ipd). Zvok avspuha je meni pomemben med samo vožnjo in imam akrapoviča za moj užitek med vožnjo. Tebi je zgleda pomemben samo za to, da se (keš)pičke obrnejo za tabo ko spred gostilne spelješ. Pač, vsakemu svoje.
a_sist, ne bom se spuščal na tako nizek nivo komunikacije, zato jo na tej točki sam tudi zaključujem. Razne psovke menim da niso primerne za komentarje. Avtorju prispevka se opravičujem za smetenje teme.
Lepo, da si spoznal da s svojimi komentarji smetiš temo.
Problem je precej okrnjena ponudba motorjev, poleg tega imaš še 1.2 mlinček in 1.5 dizla. Oba sta za tak rang avta podcenjevanje kupcev, v bistvu že na meji norčevanja. Na koncu potem ostane samo še ta 1.6 hibrid, ki pa kot sam ugotavljaš avto nerazumno podraži. In potem se bodo eni zopet čudili zakaj bo folk še naprej kupoval Superbe in Passate…
Neracionalnih kupcev je veliko, racionalni pa takega vozila ne kupijo. Vsakemu svoje.
Kako so ga pa spredaj uspeli narediti gršega s fl? Prej je bil lepotec proti temu poldizajnu…
Dobro, da so skrajšali okle. Prej me je spominjal na mroža.